شبکه های اجتماعیمطالب آموزشی

اهمیت زیبایی اکانت اینستاگرام برای پزشکان

اینترنت مسئول راه اندازی بسیاری از کسب و کارهای عصر جدید است حتی مشاغلی که پنج یا ده سال پیش وجود نداشتند. نحوه عملکرد صنعت پزشکی قطعاً در سال های اخیر تحول عظیمی را پشت سر گذاشته است و شبکه های اجتماعی یکی از دلایل اصلی آن است. ظهور دسترسی به اینترنت به مشتریان گزینه های زیادی برای انتخاب و ایجاد رقابت در صنعت، داده است. ناگفته نماند که افراد در حوزه پزشکی بسیار حساس تر هستند، بنابراین پزشکان باید زمان بیشتری را برای متقاعد کردن مشتریان خود صرف کنند. در حالی که ممکن است فکر کنید زیبایی اکانت اینستاگرام برای رشد مطب شما در صنعت سلامت اهمیتی ندارد، بازار چیز دیگری می گوید.

بیماران ما موجوداتی بسیار بصری هستند، بنابراین برای جلب توجه آن‌ها و برجسته شدن در بازار، هویت بصری شما باید کاملاً مشخص باشد.

اینستاگرام به راحتی بهترین پلتفرم در رسانه های اجتماعی برای بازاریابی پزشکی است، بنابراین زیبایی اکانت اینستاگرام شما به یک نقطه حیاتی از هویت بصری شما تبدیل می شود.

چرا به زیبایی اکانت اینستاگرام نیاز دارید؟

نشانگرهای زیادی برای هویت برندینگ خوب وجود دارد و هویت بصری تنها یکی از آنهاست. پس چرا ما اینقدر در مورد آن استرس داریم؟

خوب، برای شروع، دامنه توجه نسل فعلی به طور مداوم در حال کاهش است. تحقیقات همچنین نشان می دهد که مغز ما تصاویر و فیلم ها را 10000 برابر بهتر و سریعتر از متن پردازش می کند. بنابراین تصاویر، رنگ‌ها، فونت و عناصر طراحی هویت برند شما تاثیری ماندگار بر روی آن‌ها می‌گذارد.

ناگفته نماند که کانال های بازاریابی سنتی برای نسل جوان به خوبی کار نمی کنند. Millennials و نسل Z به اندازه کافی بزرگ هستند که بتوانند تصمیمات بهداشتی خود و خانواده‌شان را بگیرند، بنابراین برندها برای دسترسی به آنها به رسانه‌های اجتماعی نیاز دارند. اینستاگرام بیشترین تمرکز مصرف کنندگان نسل جوان را دارد، بنابراین بدیهی است که این پلتفرمی است که نباید از دست بدهید.

اما حتی در اینستاگرام، رقابت سخت است و مشتریان نسبت به برندهای غیر معتبر محتاط هستند. چگونه ارزش های خود را در همان نگاه اول به اشتراک می گذارید؟ چه چیزی می تواند به شما کمک کند از سایر پزشکان متمایز شوید؟

زیبایی اکانت اینستاگرام می تواند به شما کمک کند تا بیماران خود را جذب کنید و آنها را برای مدت طولانی نگه دارید. در مجموع، چیزی به سادگی زیبایی شناسی اینستاگرام می تواند بازی را برای شما تغییر دهد.

ایجاد زیبایی شناسی اینستاگرام برای یک برند سلامت

زیبایی شناسی اینستاگرام یک سبک بصری است که برای همه پست های خود در پروفایل اینستاگرام خود اتخاذ می کنید. اما آیا می توانید چیزی را انتخاب کنید که احساس می کنید زیبا به نظر می رسد؟ عوامل تعیین کننده کدامند؟

1. تحلیل مخاطبان اینستاگرام

مانند همه چیزهای دیگر در برندسازی، زیبایی شناسی اینستاگرام یک برند سلامت از داده های مخاطب شروع می شود. بله، شما به اطلاعات واضحی در مورد مخاطبان هدف خود در اینستاگرام نیاز دارید – جمعیت شناسی آنها، حساب های بیشترین فالوور، عادات خرج کردن آنها و غیره.

به این ترتیب، می توانید محتوایی را انتخاب کنید که به بهترین شکل با آنها طنین انداز شود و سبک طراحی متناسب با آنها و محتوا را انتخاب کنید.  از نظر فرهنگی، هر نسل ترجیحاتی برای رنگ، فونت یا حتی تصویر خاص دارد. شناخت مخاطب شما را در مسیر درست شروع می کند.

2. شخصیت برند اینستاگرام

بعد از شناخت مخاطبان، خود را به عنوان یک برند در پلتفرم رسانه های اجتماعی بشناسید. چگونه می خواهید در مقابل مخاطبان خود ظاهر شوید؟ آیا می خواهید رفتاری دوستانه داشته باشید یا مانند کاری بمانید؟

3. مدیریت محتوا

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم، محتوایی که ارسال می‌کنید شخصیت، ارزش‌ها و موارد دیگر را نیز برای مخاطبانتان نشان می‌دهد. بنابراین زیبایی اینستاگرامی که انتخاب می کنید باید با آن سازگار باشد.

اما چگونه این کار را انجام می دهید؟ خوب، با ترسیم استراتژی بازاریابی محتوای خود قبل از طراحی زیبایی شناسی اینستاگرام خود. اهداف خود را درک کنید و قالب های محتوایی را که با آنها کار خواهید کرد فهرست کنید. اگر بودجه کمتری دارید، با چند فرمت شروع کنید و سپس گسترش دهید. اما اطمینان حاصل کنید که زیبایی شناسی را انتخاب می کنید که با سبک محتوای شما کار می کند.

4. برندسازی در رسانه های اجتماعی

شما جزئیات مخاطبان خود را دارید و می دانید چه شخصیتی را می خواهید در اینستاگرام نشان دهید. تیم شما قالب های محتوا را نیز ترسیم کرده است. وقت آن است که به طراحی بپردازید. اما قبل از اینکه به زیبایی اینستاگرام بپردازید، با تیم طراحی خود برای به دست آوردن برند رسانه اجتماعی خود کار کنید. این اساسا یک کیت برندسازی است اما برای پلتفرم های رسانه های اجتماعی خاص. این شامل لوگوهایی است که استفاده می کنید، جلدهای برجسته داستان، تصاویر جلد و غیره. زیبایی اینستاگرام شما باید با این موضوع کار کند، بنابراین داشتن این مفید بهترین کار را دارد.

به این ترتیب، شما در معرض خطر ناهماهنگی نام تجاری قرار نخواهید داشت.

اکنون که فرآیند ساخت یک برند سلامتی در اینستاگرام را می‌دانیم، چه عناصری را باید رعایت کنیم؟ چه چیزی ضروری است و هر برندی باید از چه چیزی اجتناب کند؟

هر هویت بصری دارای چهار عنصر برجسته است، اما آنچه در هر یک از این عناصر وجود دارد بر اساس پلتفرم یا رسانه استفاده متفاوت است. بنابراین آنچه ممکن است برای برندسازی آفلاین شما مناسب باشد، ممکن است برای زیبایی شناسی اینستاگرام شما نیز کارایی نداشته باشد. به خصوص برای برندهای بهداشتی که معمولاً به اندازه سایر صنایع روی هویت بصری سرمایه گذاری نمی کنند.

1. رنگ ها 

می بینید که به طور سنتی سفید و آبی رنگ هایی هستند که صنعت سلامت از آنها برای نشان دادن خود استفاده می کند. این رنگ ها نشان دهنده خلوص، اعتماد و حرفه ای بودن هستند. اما نسل جوان در اینستاگرام ممکن است استفاده بیش از حد از این رنگ‌ها را خسته‌کننده یا خیلی عمومی بدانند.

توصیه می کنیم رنگ های خنثی جنسیتی مانند بنفش، آبی روشن، قرمز، نارنجی یا سبز را در زیبایی اینستاگرام خود انتخاب کنید. معنای جدیدی در این رنگ ها پیدا کنید. به عنوان مثال، قرمز نشان دهنده سلامت قلب و سبز نشان دهنده زندگی تمیزتر است.

2. فونت 

بعد از رنگ، اگر چیزی مخاطب شما را جذب می کند، باید فونت باشد.

3. تصاویر 

شما رنگ و فونت را بررسی کرده اید، بعدی چیست؟ خوب، بهترین اکانت های اینستاگرام یا حتی برندها به طور کلی به دلیل سازگاری خود شناخته می شوند و این به معنای اصلاح سبک یا رویکرد طراحی برای تولیدات تصویری و ویدیویی شما نیز هست.

به عنوان مثال، اگر محصولی دارید، سبک عکاسی محصولی که می خواهید انتخاب کنید چیست؟ از آن به بعد باید از یکنواختی بین تمام تصاویر و ویدیوها اطمینان حاصل کنید. همچنین می تواند تصاویری باشد که برای انتقال پیام خود استفاده می کنید.

4. تم ها 

وقت آن است که یک تم اینستاگرام برای برند سلامتی خود انتخاب کنید. ممکن است تعجب کنید که چه تفاوتی با زیبایی اینستاگرام دارد؟ خوب، موضوع قالبی است که شما برای انتقال پیام خود بر روی پلتفرم انتخاب می‌کنید و زیبایی‌شناختی آن پاسخ احساسی است که مشتری از آن می‌گیرد.

آیا به دنبال تیمی هستید که زیبایی شناسی اینستاگرام جذاب و موثری را برای مطب‌ شما ایجاد کند و همچنین ثبات را تضمین کند؟ با متخصصین ما در طب مارکتینگ تماس بگیرید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + = 28

دکمه بازگشت به بالا