مدیریتمطالب آموزشی

4 کلید برای مدیریت موثر بیمار برای مطب زیبایی

در این مقاله، چهار کلید برای مدیریت موثر بیمار و رشد مطب زیبایی شما را مورد بحث قرار خواهیم داد. بر کسی پوشیده نیست که به دست آوردن بیماران جدید گران تر از نگهداری بیمارانی است که دارید. به همین دلیل است که مدیریت بیمار و اتوماسیون بازاریابی پزشکی بسیار مهم است.

اگر بتوانید با استفاده از چندین نقطه تماس به طور موثر با بیماران خود ارتباط برقرار کنید، می توانید برنامه های مطب زیبایی خود را پر نگه دارید و سود خود را افزایش دهید. برای اطمینان از جریان سالم بیمارانی که وارد مطب شما می شوند، به ترکیب خوبی از بیماران جدید و بیماران قدیمی نیاز دارید. کلید یک مطب زیبایی شناسی موفق، جذب بیمار و استراتژی مدیریت بیمار است. مهم است که تفاوت بین این دو را درک کنید تا بتوانید تلاش های بازاریابی خود را بر این اساس متمرکز کنید.

جذب بیمار فرآیند جذب بیماران جدید به مطب شما است. این را می توان از طریق بازاریابی آنلاین، بازاریابی دهان به دهان یا ارجاع بیمار انجام داد. مدیریت بیمار فرآیندی است که بیماران موجود را درگیر و وفادار نگه می دارد. این را می توان از طریق مشارکت بیمار، برنامه های وفاداری بیمار، یا کمپین های حفظ بیمار انجام داد.

جذب بیمار جدید در مطب زیبایی

اگر می‌خواهید بیماران جدیدی را برای مطب زیبایی خود به دست آورید، باید *سفر بیمار* و پنج مرحله مختلف را که قبل از تبدیل شدن به بیمار شما طی می‌کنند، درک کنید.

  • اولین قدم در سفر بیمار آگاهی است. این زمانی است که بیمار از مشکل یا نگرانی ای که دارد آگاه می شود. برای ارتباط با آنها در این مرحله، باید از تکنیک های بازاریابی استفاده کنید که توجه آنها را جلب کند. یکی از راه های انجام این کار از طریق کلمات کلیدی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است که نیازهای خاص آنها را هدف قرار می دهد. سئو و رتبه بندی وب سایت شما در گوگل زمان می برد و یک استراتژی بلند مدت خوب است. راه دیگر خرید تبلیغات در گوگل، یوتیوب، فیس بوک و اینستاگرام و ایجاد برند خود است. هنگامی که توجه آنها را جلب کردید، سپس می توانید شروع به آموزش آنها در مورد عملکرد خود و راه حل هایی که باید ارائه دهید، کنید.
  • مرحله دوم سفر بیمار علاقه است. در این مرحله، بیمار علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد گزینه های خود و در نظر گرفتن راه حل های ممکن است. برای حفظ علاقه آنها، باید راه حل های مرتبط با نیازهای آنها را ارائه دهید. شما می توانید این کار را با ایجاد محتوای ارزشمند مانند پست های وبلاگ، مطالعات موردی بیمار و حتی توصیفات ویدیویی انجام دهید.
  • مرحله سوم ارزیابی است. در این مرحله، بیمار تصمیم گرفته است که می خواهد درمان را دنبال کند و به دنبال پزشکی است که بتواند نیازهای او را برطرف کند.
  • مرحله چهارم تعهد است. بیمار تصمیم به درمان گرفته است و اکنون آماده است. برای اطمینان از اینکه آنها از این طریق پیروی می کنند، باید این روند را تا حد امکان برای آنها آسان و راحت کنید. ا
  • مرحله پنجم حفظ است. این مرحله نهایی سفر بیمار است و زمانی است که می‌خواهید مطمئن شوید که بیمارانتان از نتایج خود راضی هستند و آنها برای درمان‌های بیشتر به مراجعت خود ادامه می‌دهند. برای راضی نگه داشتن آنها، باید خدمات عالی به مشتریان ارائه دهید و پس از هر درمان، آنها را پیگیری کنید. همچنین می توانید برنامه های وفاداری و تخفیف در درمان های آینده را به آنها ارائه دهید.

با درک سفر بیمار، می‌توانید در هر مرحله با پیام مناسب با بیماران جدید ارتباط برقرار کنید، آنها را در کل فرآیند درگیر نگه دارید و به آنها کمک کنید تا در طول سفر به سمت بیماران شما حرکت کنند و در مدیریت موثر بیمار موفق شوید.

حفظ بیمار

هنگامی که یک بیمار دارید، مهم است که او را به طور موثر مدیریت کنید تا برای درمان های بیشتر بازگردند. یکی از راه‌های انجام این کار، اجرای کمپین‌های بازاریابی فراخوان و فعال‌سازی مجدد بیمار است. فراخوان و فعال سازی مجدد بیمار کمپین های بازاریابی هستند که بیماران فعلی شما را که اخیراً تحت درمان قرار نگرفته اند یا بیمارانی که در گذشته راه های درمانی داشته اند اما مدتی است که برگشته اند را هدف قرار می دهند. برای ارتباط با آنها، می‌توانید از بازاریابی ایمیلی، هدف‌گیری مجدد کمپین‌های تبلیغاتی استفاده کنید یا حتی با آنها تماس بگیرید.

نکته مهم این است که به آنها بفهمانید که به آنها فکر می کنید و برای کمک کردن آنجا هستید. همچنین می‌توانید برنامه‌های وفاداری و تخفیف‌هایی را در درمان‌های آینده به آن‌ها ارائه دهید تا آنها را تشویق کنید که برگردند. اگر مطب زیبایی شما 100 یا 1000 بیمار داشته باشد، پیگیری همه آنها و مدیریت موثر آنها می تواند دشوار باشد. اینجاست که اتوماسیون بازاریابی وارد می شود. نرم افزار اتوماسیون بازاریابی به شما کمک می کند وظایف بازاریابی خود را خودکار کنید تا بتوانید بر جنبه های بالینی کسب و کار خود تمرکز کنید.

ارجاعات بیمار

ارجاع بیمار راهی عالی برای رشد مطب زیبایی شماست زیرا با سطح اعتماد داخلی همراه است. وقتی بیمار فعلی شما را به دوستان یا خانواده خود ارجاع می دهد، آنها اساساً شما و خدمات شما را تضمین می کنند. راه دیگر برای دریافت ارجاع بیماران استفاده از پلتفرم های آنلاین مانند گوگل، فیس بوک و غیره است. این پلتفرم‌ها به بیماران شما اجازه می‌دهند درباره تجربه‌شان با شما و عمل شما نظر بدهند. امتیاز بالا در این پلتفرم ها می تواند به شما در جذب بیماران جدید از طریق بازاریابی دهان به دهان کمک کند. اگر خدمات عالی ارائه می‌دهید که باعث خوشحالی بیمارانتان می‌شود، فراموش نکنید که از آن‌ها بخواهید که نظر خود را برایتان ارسال کنند.

همچنین می توانید کمپین های بازاریابی ارجاع بیمار را اجرا کنید. به عنوان مثال، زمانی که به بیماران خود یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود را به مطب شما معرفی می کنند، می توانید برای درمان بعدی خود تخفیفی ارائه دهید. این یک موقعیت برد-برد است زیرا به شما کمک می کند تا پایه بیمار خود را افزایش دهید و در عین حال حفظ بیمار را افزایش دهید.

در مورد ارجاع بیمار چند نکته کلیدی وجود دارد که باید در نظر داشت. ابتدا مطمئن شوید که سیستمی در اختیار دارید تا بیماران بتوانند به راحتی شما را به دوستان و خانواده خود ارجاع دهند. این را می توان با راه اندازی یک برنامه ارجاع انجام داد. دوم، قدردانی خود را از ارجاع آنها با ارسال یک یادداشت تشکر و حتی تخفیف در درمان های بعدی به آنها نشان دهید.

تجربه بیمار (PX)

برتری بالینی برای مدیریت موثر بیمار کافی نیست و برای موفقیت باید روی تجربه بیمار نیز تمرکز کنید. تجربه بیمار یا PX در صنعت زیبایی شناسی اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. یک مطالعه اخیر نشان داد که از هر 3 بیمار، 2 بیمار اگر تجربه بدی داشته باشند، به یک ارائه دهنده جدید مراجعه می کنند. این بدان معنی است که شما باید از ابتدا تا انتها بر ارائه یک تجربه عالی برای بیمار تمرکز کنید.

تجربه بیمار احساسی است که بیماران شما در مورد تعامل با شما و عمل شما احساس می کنند، از لحظه ای که برای اولین بار در مورد شما می شنوند تا مدت ها پس از دریافت درمان خود. ایجاد یک تجربه مثبت از بیمار برای جذب و حفظ بیمار ضروری است.

راه های زیادی برای بهبود تجربه بیمار وجود دارد. یکی از راه ها استفاده از نرم افزار تعامل با بیمار است. نرم افزار تعامل با بیمار به شما کمک می کند تا سفر بیمار خود را مدیریت کنید و آنها را در کل فرآیند درگیر نگه دارید. با اطلاع و درگیر نگه داشتن بیماران خود، می توانید تجربه کلی آنها را با عمل خود بهبود بخشید

سخن پایانی

به طور خلاصه در این مقاله برخی از نکات کلیدی برای موفقیت مطب زیبایی و مدیریت موثر بیمار آورده شده است.

  1. مدیریت بیمار برای موفقیت شما ضروری است.
  2. از نرم افزار تعامل با بیمار برای بهبود تجربه و حفظ بیمار استفاده کنید.
  3. سفر بیمار را درک کنید و با استفاده از چندین نقطه تماس، با پیام مناسب به بیماران جدید برسید.
  4. از اتوماسیون بازاریابی برای خودکار سازی وظایف بازاریابی و ارتباط بیمار استفاده کنید.
  5. با اجرای کمپین های فعال سازی مجدد بیمار، پایگاه داده بیماران خود را سالم نگه دارید.
  6. نتایج را اندازه گیری کنید و کمپین های خود را بر این اساس بهینه کنید.

با درک سفر بیمار و استفاده از اتوماسیون بازاریابی برای فراخوانی و فعال سازی مجدد بیمار، می توانید به طور موثر بیماران مطب خود را مدیریت کرده و سود خالص را افزایش دهید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا