مطالب آموزشی

موثرترین روش های افزایش مشارکت بیمار که نباید از دست بدهید

اگر کلینیک شما می‌خواهد بیماران بیشتری را جذب کند، تعامل را افزایش دهد و با پذیرش روش های مشارکت بیمار رشد کند، این مقاله به شما کمک خواهد کرد.

مشارکت بیمار چیست؟

مشارکت بیمار صرفاً به معنای تشویق بیماران به اقدام و تصمیم گیری آگاهانه در مورد سلامتی خود است. بیماران درگیر تمایل بیشتری به انجام رفتارهای مثبت مانند به عهده گرفتن مسئولیت سلامت خود و تصمیم گیری در مورد علائم، بیماری ها و گزینه های درمانی خود دارند. در مقایسه با بیماران غیرمجاز سه برابر کمتر احتمال دارد که نیازهای پزشکی برآورده نشده داشته باشند و دو برابر بیشتر احتمال دارد به موقع به دنبال مراقبت باشند.

مزایای مشارکت بیمار چیست؟

مزایای اصلی افزایش دانش و درک است که بیماران را تشویق می‌کند تا فعالانه در انتخاب‌های سلامت و مراقبت‌های بهداشتی خود شرکت کنند، که می‌تواند منجر به بهبود مراقبت و مراجعه کمتر به اورژانس شود. علاوه بر بهبود مراقبت، مشارکت بیمار می‌تواند مزایای مالی برای مطب شما داشته باشد، زیرا کنسلی قرارهای ملاقات را کاهش می‌دهد، به افزایش درآمد کمک می‌کند و به حفظ پایگاه بیمار شما کمک می‌کند. با همکاری و درگیر شدن با بیماران در فرآیند تصمیم‌گیری، می‌توانید تصمیمات بهتری در مورد سلامت بیمار خود، بهبود رابطه بیمار و ارائه‌دهنده و افزایش نگهداری کلی بیمار اتخاذ کنید.

اهمیت مشارکت بیمار در مراقبت های بهداشتی را در نظر بگیرید. این مهم است زیرا بیماران انتظار بیشتری دارند. آنها انتظار دارند اطلاعات بیشتری برای تصمیم گیری های آموزش دیده، شفافیت بیشتر در مورد هزینه ها و گزینه های درمانی، امکانات بیشتر در مطب، و ارتباط بازتر با ارائه دهندگان خود داشته باشند.

راه های افزایش مشارکت بیماران

1. تعاملات دیجیتال در حال تبدیل شدن به یک هنجار هستند

از آنجایی که تعاملات دیجیتالی مکرر عادی می‌شود و هزینه های پزشکی از جیب مردم همچنان در حال افزایش است، بیماران بیشتری از اطلاعات بهداشتی برای تصمیم گیری آگاهانه استفاده می‌کنند. مراکز بهداشتی باید ارزش و راحتی ارائه دهند.

پکیج آموزشی دیجیتال مارکتینگ پزشکی

این به معنای ایجاد مشارکت بیمار از طریق افزایش دسترسی به ارتباطات با ارزش بالا، شفافیت قیمت، امکانات رفاهی با کیفیت بالا و قابلیت‌های آنلاین قوی، از جمله:

  • یک وب سایت مفید و نمایه های محلی کسب و کار Google
  • محتوای آموزشی برای رسانه های اجتماعی و وبلاگ ها
  • برنامه ریزی سریع، آسان، آنلاین
  • ارتباطات به موقع پزشک و بیمار با ایمیل
  • دسترسی ایمن و آنلاین به پرتال بیمار به سوابق سلامت
  • قابلیت پرداخت آنلاین صورتحساب

2. برابری سلامت در اولویت قرار می‌گیرد

همه‌گیری COVID-19 نابرابری‌های مداوم و قابل توجهی را در پیامدهای سلامت برای جمعیت‌های مختلف بیماران، مکان‌های جغرافیایی، جوامع و افراد نشان داد. در نتیجه، سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی باید برابری سلامت را در اولویت قرار دهند و با مشارکت با بیماران و جوامع از طریق برنامه‌های مؤثرتر و ابزارهای دیجیتال، موانع مشترک دسترسی را برطرف کنند. شیوه‌هایی که عدالت سلامت را در استراتژی‌های بازاریابی و عملیات تجاری خود ادغام می‌کنند، راهگشا خواهند بود.

کمپین تبلیغاتی پزشکی به چه معناست؟

3. ارتباطات بهتر در حال عادی شدن است

مصرف کنندگان مراقبت های بهداشتی خواهان ارتباطات عمیق تر بیمار و ارائه دهنده و ارتباطات راهبردی، پاسخگو و قابل دسترس تر هستند. آنها ابزارهای خدمات مشتری درخواستی مانند چت زنده و زمان‌بندی قرار آنلاین را می‌خواهند. آن‌ها می‌خواهند از طریق پیام‌های ایمیلی منظم و وبلاگ‌های ارائه‌دهندگان، در مورد اطلاعات بهداشتی جدید یا در حال ظهور بهتر مطلع شوند.

4. دستگاه های تلفن همراه تجربه مراقبت های بهداشتی بیمار را شکل می‌دهند

تجارب بیمار شامل هر تعامل آنلاین، آفلاین و حضوری با یک مطب مراقبت‌های بهداشتی از اولین پرس و جو تا نحوه برخورد با آنها در طول فرآیند پذیرش، ارتباطات ارائه‌دهنده، خدمات پیگیری و صورت‌حساب است. یک تجربه موفق بیمار در مورد ایجاد پایه ای است که آنها را با انگیزه و به طور کامل درگیر نگه می‌دارد.

دستگاه‌های تلفن همراه مانند تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند به توانمندسازی ارائه‌دهندگان، افزایش مراقبت از بیمار و بهبود نتایج بیمار ادامه می‌دهند، زیرا شیوه‌های بیشتر، بیمارستان‌ها و سیستم‌های بهداشتی از فناوری‌های موبایل و راه‌حل‌های نرم‌افزاری استقبال می‌کنند. این ابزارها تعامل و آموزش بیمار را با اجازه دادن به پزشکان و پرستاران برای پاسخ دادن به سوالات آگاهانه و خاص در مورد بیماری ها، شرایط، درمان ها یا روش ها بهبود می‌بخشد.

5. اتوماسیون از تجربه مراقبت های بهداشتی بیمار جذاب تر پشتیبانی می‌‌کند

مراکز پزشکی به اولویت‌بندی اتوماسیون و فناوری‌های دیجیتال برای افزایش تجربه بیمار در مراقبت‌های بهداشتی ادامه می‌دهند. از آزمایش‌های بالینی و بازدیدهای معمول پزشک گرفته تا روش‌های جراحی و توانبخشی، مراقبت‌های بهداشتی مجازی و سیستم‌های دیجیتال خودکار، تعامل عمیق‌تر بیمار با پزشکان را تشویق می‌کنند و رضایت بیمار را افزایش می‌دهند. در اینجا فقط چند روش وجود دارد که اتوماسیون برای بهبود تجربه بیمار ادامه می دهد:

  • زمان‌بندی سریع‌تر قرار آنلاین
  • سوابق سلامت دیجیتال کامل، ثابت و بدون خطا
  • دسترسی بر اساس تقاضا به سوابق سلامت دیجیتال
  • مداخلات پزشکی به موقع و دقیق تر
  • زمان پاسخ سریعتر پزشک

6. همکاری پزشک و بیمار در حال بهبود است

از آنجایی که بیماران کنترل بیشتری بر مراقبت‌های بهداشتی خود دارند، پزشکان باید همکاری نزدیک‌تری داشته باشند و مشارکت بیشتر بیمار و تصمیم‌گیری مشترک را در طول هر مرحله از مراقبت خود تشویق کنند.

پکیج آموزشی ارتباط با بیمار

7. استراتژی‌های حفظ بهبودیافته و از مشارکت عمیق‌ تر بیمار حمایت می‌کنند

دسترسی بهبود یافته به مراقبت از طریق راه‌حل‌های تلفن همراه، مدل‌های مراقبت ترکیبی مانند کلینیک‌های ماهواره‌ای از راه دور و پاپ‌آپ، و فناوری‌های اتوماسیون دیجیتال، همگی می‌توانند به شیوه‌های مراقبت‌های بهداشتی کمک کنند تا روابط عمیق‌تری با بیمار ایجاد کنند. پزشک شما باید از این استراتژی‌های حفظ برای نگه داشتن بیماران فعلی استفاده کند:

  • فرآیندهای خودکار بیشتری را معرفی کنید
  • به نظرات سریع و حرفه ای پاسخ دهید
  • برای کاهش زمان انتظار در برنامه بمانید
  • کارکنان پزشکی دفتر خود را در زمینه خدمات به مشتریان آموزش دهید
  • برای ایجاد اعتماد، ارتباطات شفاف و ثابتی را ارائه دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا