بازاریابیمطالب آموزشی

قدرت همدلی در بازاریابی پزشکی 

دیجیتال مارکتینگ پزشکی باعث می‌شود تا حضور شما پررنگ‌تر و محکم‌تر در عرصه تبلیغات اینترنتی و مجازی نشان داده شود. این تکنیک شامل روش‌های متفاوتی از جمله بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، تبلیغات گوگل، تبلیغات بنری و غیره می‌باشد. راهبرد اول و مهم‌ترین راهبرد طب مارکتینگ همدلی در بازاریابی پزشکی است.

پروفسور برنه براون واضح ترین توصیف از همدلی را ارائه می‌دهد:

همدلی احساس کردن با مردم است.

با همدردی با آنها فرق دارد. براون به چهار ویژگی کلیدی همدلی اشاره می‌کند که به ترزا وایزمن، محقق پرستاری نسبت می‌دهد:

  1. در نظر گرفتن دیدگاه طرف مقابل
  2. خودداری از قضاوت
  3. شناخت عواطف آنها
  4. انتقال آن شناخت به آنها

پیشروی با همدلی در بازاریابی پزشکی به این معنی است که به جای اینکه با صحبت در مورد عملکرد عالی خود شروع کنید، با صحبت در مورد نیازهای بیماران شروع کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای جلب توجه دیگران این است که در مورد آنها صحبت کنید – به آنها نشان دهید که مشکلات آنها را از منظر منطقی و احساسی و بدون قضاوت درک می‌کنید.

چرا همدلی در بازاریابی پزشکی می‌تواند مهم باشد

در اینجا چهار دلیل وجود دارد که چرا همدلی می تواند در بازاریابی پزشکی مهم باشد.

1. احساسات کمک می‌کند تا تصمیم گیری بیماران را هدایت کند.

همدلی مهم است زیرا بیماران اغلب برای کمک به تصمیم گیری بر احساسات متکی هستند.

2. همدلی می‌تواند به ایجاد اعتماد کمک کند.

فراتر از اعتبار شما و نظرات مشتریان، ارتباط همدلی با بیماران بالقوه راه دیگری برای ایجاد اعتماد است. این می تواند پایه و اساس یک رابطه طولانی مدت باشد و اغلب می تواند انگیزه دهنده باشد زمانی که یک بیمار بالقوه در تلاش برای یافتن یک ارائه دهنده قابل اعتماد است.

3. همدلی می‌تواند تمرین شما را متمایز کند.

برای وب سایت های رقبای خود وقت بگذارید. در تجربه من، بسیاری از تمرین‌ها درباره خودشان صحبت می‌کنند و همدلی بسیار کمی با بیمار نشان می‌دهند. وقتی با همدلی رهبری می کنید، می تواند عملکرد شما را از رقبا متمایز کند.

4. همدلی می‌تواند پایه و اساس محتوای خوب باشد.

شاید مهم‌تر از همه، همدلی در بازاریابی پزشکی این است که چگونه می‌توانید هدف بیماران را به درستی درک کنید و این جایی است که بیشتر محتوای خوب از آن سرچشمه می‌گیرد – درک نیاز بیماران بالقوه. اگر برای دیدن دنیا از چشم بیماران تلاش می کنید، چگونه می توانید محتوای عالی برای آنها ایجاد کنید؟ مؤثرترین بازاریابی محتوای پزشکی بر پایه همدلی استوار است.

نحوه اعمال همدلی در بازاریابی پزشکی

این شش نکته را برای اعمال همدلی در بازاریابی پزشکی خود امتحان کنید.

1. زمانی را صرف گوش دادن و مشاهده کنید.

این ممکن است یک توصیه واضح باشد، اما توسط بسیاری از اقدامات پزشکی و آژانس های بازاریابی پزشکی نادیده گرفته شده است. هر کسی که مسئول بازاریابی شماست باید زمان زیادی را صرف گوش دادن و مشاهده بیماران کند.

2. یک نقشه سفر بیمار ایجاد کنید.

هنگامی که به بینش‌هایی مجهز شدید، یکی از بهترین راه‌ها برای قرار دادن خود به جای بیمار، از طریق نقشه سفر است. یک نقشه خوب سفر بیمار می تواند به شما کمک کند تلاش های بازاریابی خود را در یک کمپین منسجم سازماندهی کنید. آن را بیش از حد پیچیده نکنید – مراحل اساسی سفر را مشخص کنید. برای اکثر اقدامات پزشکی، سه مرحله تحقیق، بررسی و برنامه ریزی انجام می شود، و سپس می توانید جزئیات را بسازید. برای هر مرحله، سوالاتی را که بیماران می پرسند، چه احساسی دارند و چه کاری انجام می دهند، مشخص کنید.

کمپین تبلیغاتی پزشکی به چه معناست؟

3. بیمار خود را قهرمان کنید.

شما قهرمان داستان نیستید؛ بیمار شماست این به این معنی است که تعادل محتوای وب سایت خود را برای تمرکز بیشتر روی بیمار تنظیم کنید. به عنوان مثال، در مورد تصاویر سایت خود تجدید نظر کنید. به جای تصاویر صرفاً از پزشکان، تصاویر بیمار را در نظر بگیرید.

4. مطمئن شوید که کارمندان پذیرش شما همدلی نشان می‌دهند.

مهم است که همدلی در کل چرخه زندگی بیمار فراگیر باشد. یکی از مهم ترین نقاط تماس با عمل پزشکی شما زمانی است که بیماران از طریق تلفن یا ایمیل برای پرسیدن سوال یا تعیین قرار ملاقات تماس می‌گیرند. بیماران جدید اغلب در این مرحله به دلیل داشتن دفتری که همدل نیست، کمی احساس گم شدن می‌کنند.

همانطور که مشتری را به قهرمان وب سایت خود تبدیل می‌کنید، او را به قهرمان در دفتر اصلی تبدیل کنید. همیشه درک درستی از مشکلات مشتری داشته باشید و از همه مهمتر به آنها اطمینان دهید که برنامه ای برای کمک گرفتن از آنها دارید.

5. از استفاده از کلیشه ها خودداری کنید.

کلیشه ها اغلب دشمن همدلی هستند. به هر قیمتی از آنها دوری کنید. به احتمال زیاد تنها گفتن اینکه احساس یک بیمار بالقوه را درک می کنید کافی نیست. جزئیاتی را ارائه دهید و احساساتی را که فکر می کنید ممکن است احساس کنند و دلیل آن نام ببرید. جزئیات چیزی است که می تواند به ایجاد باورپذیری کمک کند و به بیماران کمک کند تا مطمئن شوند که شما واقعاً درک می کنید.

6. از ویدئو برای نشان دادن همدلی در بازاریابی پزشکی استفاده کنید.

در نهایت، نمی توانم اهمیت ویدیو را اغراق کنم. ماهیت داستان سرایی رسانه، آن را به یکی از راه های نهایی برای برقراری ارتباط همدلی تبدیل می کند. هنگامی که به درستی انجام شود، همچنین می‌تواند سطحی از اعتبار و اعتماد را منتقل کند که متن و عکس معمولاً نمی توانند مطابقت داشته باشند.

برخی از انواع ویدیوها طبیعتاً در ابراز همدلی بهتر هستند. برای مثال، توصیفات بیمار، در برقراری ارتباط عاطفی با یک بیمار بالقوه عالی هستند. سعی کنید از افراد واقعی در ویدیوهای خود استفاده کنید – از ویدیوهای استوک یا ویدیوهای بیش از حد صحنه‌سازی شده که ممکن است غیر واقعی به نظر برسند خودداری کنید.

سخن پایانی

همدلی در بازاریابی پزشکی مهارتی است که ممکن است لازم باشد روی آن کار کنید. احتمالا با گذشت زمان بهبود خواهد یافت.در حالی که همدردی می‌تواند آسان باشد، واقعاً قرار دادن خود به جای دیگران اغلب دشوار است. شیوه‌هایی که برای پذیرش همدلی و بهبود در آن زمان می‌برند، می‌توانند روابط صبورانه پایداری ایجاد کنند و خود را متمایز کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 2 = 10

دکمه بازگشت به بالا