مدیریتمطالب آموزشی

نکات مدیریت زمان برای پزشکان

مدیریت زمان خوب یک جنبه کلیدی در جلوگیری از فرسودگی شغلی و افزایش بهره وری پزشکان است. بر اساس تحقیقات انجام شده در مورد فرسودگی شغلی در پزشکان، اضافه بار کاری تنها بزرگترین عاملی است که به فرسودگی شغلی کمک می‌کند. در حالی که مدیریت زمان برای پزشکان نمی‌تواند آنها را از شر تمام مشکلات مرتبط با حجم کاری بیش از حد سنگین خلاص کند، می‌تواند به آنها کمک کند در محل کار کنترل بیشتری داشته باشند.

در اینجا برخی از بهترین نکات مدیریت زمان برای پزشکان آورده شده است:

حداقل 20 درصد از زمان خود را صرف انجام کاری که دوست دارید بگذرانید

یکی از بزرگترین مشکلات مرتبط با فرسودگی شغلی، تناسب شغلی است. اگر شما یک جراح پرمشغله هستید و عاشق حضور در اتاق عمل هستید، ارتقاء به سمت یک تسهیلگر بالینی ممکن است با حجم کاری جدید اداری یا مدیریتی همراه باشد که از شما می‌خواهد بیشتر هفته را چاقوی جراحی خود را کنار بگذارید، که اینطور نیست. اگر بخش مورد علاقه شما از کار نبود، خیلی چیز بدی است. در حالی که گاهی اوقات مشکلات مربوط به تناسب شغلی اجتناب ناپذیر است، وقت گذاشتن برای بخش‌هایی از شغلی که دوست دارید، کار را ارزشمند می‌کند، و تحقیقات نشان می‌دهد که نیازی به مقدار زیادی نیست.

کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که حتی در شلوغ‌ترین سازمان‌ها، حداقل نیم روز در هفته به کارمندان برای انجام کاری که آنها را هیجان زده می‌کند، اجازه می‌دهد تا با بخشی از شغل که در آن بیشترین احساس رضایت را دارند ارتباط برقرار کنند.

استفاده از فناوری در مدیریت زمان برای پزشکان

نکات بعدی مدیریت زمان برای پزشکان این است که از فناوری، زمانی که کمک می‌کند، استفاده کنند و زمانی که باعث حواس پرتی می‌شود فراموشش کنند. ممکن است تعجب کنید که چگونه بسیاری از کارهای معمول در محیط اداری خود را می‌توان با کمی تنظیم ساده یا حذف کرد.

نکاتی برای پزشکان از مطب خصوصی تا کار در کلینیک

نقطه ضعف فناوری در مدیریت زمان برای پزشکان توانایی آن در حواس پرتی است؛ اگر متوجه شدید که دائماً در تلفن یا صندوق ورودی ایمیل خود غوطه ور می‌شوید، ممکن است ایده خوبی باشد که برخی از برنامه‌ها را در ساعات اداری خاموش کنید تا وقتی تلفن خود را برمی‌دارید، متمرکز می‌ماند و از برنامه‌هایی استفاده می‌کند که به خودکارسازی روز شما کمک می‌کنند.

عادات خوب بسازید

یکی از راه‌های انجام کارهای بیشتر در زمان کمتر، ایجاد عادت‌های عالی است، مواردی مانند علامت‌گذاری ایمیل‌های کاربردی برای فهرست کارهایتان به محض ورود به کلینیک، انجام یک ساعت کار اداری قبل از رفتن به خانه در طول روز، یا رفتن از طریق تقویم خود، در حالی که قهوه صبح خود را می نوشید، همه می توانند راه هایی برای تبدیل شدن به کارهای صرفه جویی در زمان طبیعت دوم باشند.

متخصصان پیشنهاد می‌کنند عادات را با کارهایی که هر روز به طور قابل پیش بینی انجام می‌دهید مرتبط کنید، مانند ناهار خوردن، قهوه صبحگاهی یا رفتن به دفتر. این همچنین می‌تواند به شما کمک کند بدون پرت شدن حواس، اضافه کردن کارهای بیشتری به فهرست کارهایتان، یا منحرف شدن از بیمار به بیمار دیگر، از کاری به کار دیگر بروید.

اولویت بندی کنید

ایده اولویت‌بندی مهم‌ترین و فوری‌ترین وظایف ممکن است امری مسلم در مدیریت زمان برای پزشکان به نظر برسد، اما محققان مدیریت زمان پزشکان پیشنهاد می‌کنند که انجام این کار هم برای مدیریت زمان و هم برای تکمیل اهداف شغلی ضروری است. کارشناسان به پزشکان پیشنهاد می‌کنند که وظایف روزانه و ماهانه را به مهم و فوری، مهم و کمتر فوری، کم‌اهمیت‌تر و فوری‌تر یا پایین‌تر از هر دو عامل تفکیک کنند و به‌ویژه بر روی وقت گذاشتن برای کارهای مهم و کمتر فوریت تمرکز کنند. اگرچه ممکن است این امر به صورت روزانه امکان پذیر نباشد، زمانی که کارهای مهم و فوری اولویت دارند، انجام این کار به صورت ماهانه باعث می‌شود سایر وظایف مهم (اما کمتر فوریت) از بین نرود.

فرسودگی شغلی ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که کارهایی را انجام دهید که برای شما مهم هستند، مانند درخواست برای کمک هزینه های تحقیقاتی یا سرپرستی کمیته ها، به طور مداوم به نفع کارهایی که در آن روز ضروری تر و مهم تر هستند، کنار گذاشته می‌شوند. بدون برنامه ریزی هفتگی یا ماهانه، فوری ترین وظایف هر روز در اولویت قرار می گیرند، حتی اگر اهمیت کمتری داشته باشند. داشتن حداقل کنترل از قبل برنامه ریزی – یا اختصاص زمان برای چیزهای مهم – راه خوبی برای اطمینان از رضایت شما در پایان روز است.

برای زمان خود محدودیت ایجاد کنید

حتی اگر بیشتر روز خود را با بیماران سپری می‌کنید، احتمالاً همچنان فعالیت‌های دیگری دارید که برای جلب توجه شما رقابت می‌کنند، تماس‌های تلفنی، ایمیل‌ها، نسخه‌ها و فرم‌های بیمه می‌توانند از همه جهات وارد شوند و موانعی برای روز شما ایجاد کنند. گذراندن وقت خود برای کارهای کوچک در بین ملاقات با بیماران می‌تواند باعث ایجاد احساس فرسودگی و فرسودگی شما شود، بدون این که به ترک مطب بدون انجام تمام کارهایی که برای انجام آن نیاز دارید اشاره کنیم.

4 مزیت فناوری دیجیتال در مراقبت های بهداشتی

سخن پایانی

مهمترین جنبه مدیریت زمان برای پزشکان نیز یکی از مهم ترین موارد است: مطمئن شوید که برای خودتان وقت بگذارید! وقت گذاشتن صرفاً به این معناست که هر روز برای خود وقت بگذارید، چه برای لذت بردن از یک قهوه و پیگیری پیام های متنی خود، خوردن یک وعده غذایی دور از میزتان، یا نگه داشتن نیمی از آن.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 + = 18

دکمه بازگشت به بالا