مدیریتمطالب آموزشی

4 مزیت فناوری دیجیتال در مراقبت های بهداشتی

فناوری دیجیتال به بخشی جدایی ناپذیر از حوزه مراقبت های بهداشتی تبدیل شده است و می‌تواند انقلابی در دنیای پزشکی ایجاد کند. فناوری دیجیتال با توجه به استانداردهای مراقبت های پزشکی، کارایی عملیاتی را تا حد زیادی بهبود بخشیده است. این تحول به طور قابل توجهی بهره وری متخصصان مراقبت های بهداشتی و راحتی بیماران را افزایش داده است. همه‌گیری ویروس کووید 19 منجر به پذیرش بیشتر فناوری دیجیتال در مراقبت های بهداشتی به‌ویژه سلامت از راه دور شد. در این مقاله چهار ​​راهی که فناوری دیجیتال می‌تواند منجر به بهبود بخش مراقبت‌های بهداشتی شود را بررسی می‌کنیم.

مزایای فناوری دیجیتال در مراقبت های بهداشتی

فناوری دیجیتال حداقل از سه طریق به مراقبت های بهداشتی کمک می‌کند:

  • دسترسی بهبود یافته به مراقبت
  • نتایج بهتر برای بیمار
  • پزشکان سالم تر با خستگی شغلی کمتر
  • بهبود دسترسی به اطلاعات و داده های پزشکی

طراحی کمپین تبلیغاتی پزشکی

دسترسی بهتر به خدمات بهداشت

خوشبختانه فناوری دیجیتال دسترسی به بیماران را بهبود می‌بخشد. واضح ترین مثال برای نقش فناوری دیجیتال در مراقبت های بهداشتی سلامت از راه دور است که در طول همه گیری کووید 19 به سرعت گسترش یافت. مثال دیگر نظارت از راه دور مانند مانیتورهای فشار خون برای مدیریت فشار خون بالا است. بیماران اغلب هنگام مراجعه به مطب مضطرب هستند، بنابراین بهتر است فشار خون را از خانه بخوانند و هنگامی که بیمارانی که فشار خون را مدیریت می‌کنند یاد می گیرند که اعداد خود را بخوانند، رابطه بین سلامت خود و رفتارهای خاص را بهتر درک می‌کنند.

برای سفارش پکیج های رپورتاژ پزشکی کلیک کنید.

بیماران اکنون می توانند مانیتورهای دیجیتال فشار خون مقرون به صرفه بخرند که به راحتی به تلفن های هوشمند آنها متصل می‌شوند. بیماران می‌توانند از مانیتورها برای ارتقای آموزش استفاده کنند و داده هایی را در زمان واقعی ارائه دهند که به بیماران کمک می‌کند انتخاب های سالم تری داشته باشند.

کیفیت و نتایج بالینی بهتر

فناوری دیجیتال از طرق مختلفی در مراقبت های بهداشتی نفوذ می‌کند تا کیفیت مراقبت و نتایج بالینی را بهبود ببخشد. هوش مصنوعی (AI) نقش اساسی در این برنامه ها ایفا می‌کند، اما اجرای آن ساده تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

الزام داشتن نرم افزار مدیریت مطب

به عنوان مثال، می‌توان چت بات هایی را اجرا کرد که از بیمارانی که از بخش اورژانس ترخیص می‌شوند نظرسنجی کنند. چت بات ها می‌پرسند که آیا آنها احساس بهتری دارند و آیا می‌توانند داروها و تجهیزات مورد نیاز خود را دریافت کنند. مردم تعامل با ربات چت را دوست دارند، که اطلاعات را تا زمانی که متوجه شوند تکرار می‌کند و بدون قضاوت اطلاعات مرتبط را به آنها می‌دهد. اگر بیماران به چیزی نیاز داشته باشند که چت بات نمی‌تواند به آنها کمک کند، به کارمندی که می‌تواند برای پشتیبانی وارد عمل شود، اطلاع می‌دهد. چت ربات‌ها پایبندی بیمار و نتایج بالینی را بهبود می‌بخشند.

پزشکان سالم تر

سومین مزیت فناوری دیجیتال در مراقبت های بهداشتی این است که می‌تواند به پزشکان کمک کند تا در محل کار سالم تر باشند. فرسودگی شغلی پزشکان رایج‌تر شده است و ابزارهایی مانند پورتال بیمار می‌توانند در زمان مورد نیاز صرفه‌جویی کنند.

تقریباً نصف تا سه چهارم پزشکان علائم فرسودگی شغلی را گزارش می‌کنند و بسیاری می گویند که وظایفی مانند ترسیم نمودار و کاغذبازی علت اصلی آن است.

استراتژی حفظ بیماران کلینیک یا مطب

پورتال های بیماران محبوب ترین فناوری دیجیتالی هستند که توسط سازمان های مراقبت های بهداشتی استفاده می‌شود. تقریباً هر بیمارستانی یک پورتال بیمار ارائه می‌دهد که ارتباط زمانبر بین کارمندان پذیرش و بیماران را کاهش می‌دهد.

بهبود دسترسی به اطلاعات و داده های پزشکی

یکی از بزرگترین مزایای انقلاب دیجیتال، توانایی ذخیره و دسترسی به داده ها بوده است. متخصصان مراقبت های بهداشتی اکنون می‌توانند داده های بیمار را از هر کجا بازیابی کنند. همچنین، اینترانت به متخصصان مراقبت های بهداشتی اجازه داده تا اطلاعات پزشکی را به سرعت با یکدیگر به اشتراک بگذارند و در نتیجه مراقبت از بیمار کارآمدتر خواهد بود.

سخن پایانی

به طور کلی، با ورود فناوری دیجیتال در مراقبت های بهداشتی شاهد تحول این حوزه بودیم و انتظار می‌رود این تحول در سال های آینده نیز ادامه یابد. تا زمانی که سازمان های مراقبت های بهداشتی و متخصصان مراقبت های بهداشتی ذهن خود را باز نگه دارند و زیرساخت ها و سیستم های مورد نیاز را ایجاد کنند، نمی‌توان گفت که فناوری دیجیتال تا کجا می‌تواند در مراقبت های بهداشتی پیش رود.

فناوری دیجیتال همچنین می‌تواند با بهبود گردش کار بالینی ارائه دهندگان خدمات درمانی، در زمان صرفه جویی کند. فناوری همچنین ابزارهای بهره وری مفیدی را در اختیار ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی قرار می‌دهد. هنگامی که این ابزارها به درستی اجرا شوند، می‌توانند ساعت ها در زمان مستندسازی در هر هفته صرفه جویی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 5 = 50

دکمه بازگشت به بالا