مطالب آموزشی

انواع ویدیوهای اینستاگرام که پزشکان باید درباره آنها بدانند

زمانی بود که فید اینستاگرام ما پر از عکس های دوستان و خانواده ما بود. اما امروزه، اینستاگرام دیگر «فقط» یک برنامه اشتراک‌گذاری عکس نیست. از شرکت های نوپا گرفته تا غول های شرکتی، هر کسب و کاری مشغول ایجاد اعتماد و روابط طولانی مدت با مشتریان بالقوه از طریق بازاریابی ویدیویی اینستاگرام است. حتی پزشکان از اینستاگرام برای ارتباط با بیماران فعلی و بالقوه استفاده می کنند. این تعجبی ندارد، زیرا کاربران اینترنت بیش از هر زمان دیگری در اینستاگرام زمان می گذرانند. به عنوان یک پزشک، چرا ویدیوهای اینستاگرام را به عنوان راهی برای جذب بیماران جدید و افزایش تعداد بیماران خود بررسی نمی کنید؟  می توان از آن برای تبلیغ خدمات شما، آموزش بیماران بالقوه و ساختن برند شخصی شما استفاده کرد. از بازاریابی ویدئویی اینستاگرام برای ایجاد برند خود و ایجاد روابط با بیماران حال و آینده استفاده کنید.

الزام حضور پزشک در اینستاگرام

انواع ویدیوهای اینستاگرام برای پزشکان

در این مقاله انواع ویدیوهای اینستاگرامی که پزشکان می توانند از آنها استفاده کنند را بررسی می‌کنیم.

استوری های اینستاگرام

استوری های اینستاگرام عکس ها و ویدیوهای تمام صفحه جذابی هستند که برای یک روز دوام دارند. آنها می توانند در بسیاری از راه های هیجان انگیز و جذاب برای جلب توجه مخاطب استفاده شوند. جدا از ارسال تصاویر جذاب، استوری های اینستاگرام راهی عالی برای برقراری ارتباط معنادار با مخاطبان بالقوه است. می توانید با پرسیدن یک سوال خاص یا به اشتراک گذاشتن یک پیام خاص از طریق یک داستان، افراد را ترغیب کنید که با شما تعامل کنند.

  • آخرین پست خود را در استوری خود به اشتراک بگذارید تا توجه را به آن جلب کنید. این اطمینان حاصل می کند که همه دنبال کنندگان شما از پست جدید شما آگاه هستند و به آنها فرصت می دهد تا با آن ارتباط برقرار کنند.
  • همچنین می توانید از داستان ها به عنوان راهی برای تعامل مستقیم با مخاطبان خود استفاده کنید. می‌توانید سوالاتی را در استوری‌های خود ارسال کنید، که راهی عالی برای شروع مکالمه است.
  • نظرسنجی استوری اینستاگرام یکی از بهترین راه ها برای جذب مخاطبان در این پلتفرم است. با طرح یک سوال با دو یا چند پاسخ احتمالی، یک نظرسنجی رای را به مدت 24 ساعت انجام دهید و فراموش نکنید که نتیجه را قبل از پایان روز به اشتراک بگذارید!
  • برای ترکیب چندین داستان مرتبط در یک داستان، نکات برجسته داستان ایجاد کنید. هایلایت ها ذخیره می شوند و در قسمت خاصی در نمایه حساب شما قرار می گیرند تا بینندگان جدید بتوانند به راحتی آنها را مشاهده کنند.
  • برای دسترسی به صفحه پیوند داده شده، جایی که ممکن است در مورد هر موضوع پزشکی نوشته اید، پیوندهای تند کشیدن به بالا را در استوری ها اضافه کنید، یا برای افزودن لینک های ویدیویی که مخاطبان شما می توانند بدون خروج از برنامه اینستاگرام مشاهده کنند. همچنین می توانید آنها را به بیوگرافی خود هدایت کنید تا فالوورهای خود را در اینستاگرام افزایش دهید و در نهایت بیماران بیشتری را جذب کنید.
  • برای جلب توجه مخاطب روی داستان خود از برچسب ها استفاده کنید. استیکرها راهی عالی برای اضافه کردن کمی سرگرمی و شخصیت به داستان های شما هستند. می‌توانید از برچسب‌ها برای اضافه کردن مکان، موسیقی و فایل‌های GIF استفاده کنید تا داستان‌هایتان جذاب‌تر شود.
  • از هشتگ های مرتبط برای به حداکثر رساندن تعامل استفاده کنید. هشتگ‌ها به افراد کمک می‌کنند استوری شما را پیدا کنند و دسترسی به مخاطبان بیشتری را آسان‌تر کنند.

ریلز های اینستاگرام

ریلز های اینستاگرام یکی دیگر از راه های عالی برای جذب مخاطب و همچنین دسترسی به افراد جدید است. ویدیوهای اینستاگرام  در ریل های کوتاه در حال حاضر در مرکز توجه رسانه های اجتماعی قرار دارند. ریل ها به افراد اجازه می دهند خلاقیت خود را به نمایش بگذارند و دنبال کنندگان بیشتری به دست آورند.

  • خلاق باشید و در طنز یا جلوه های جالب ترکیب کنید تا حلقه های خود را چشم نوازتر و جذاب تر کنید.
  • ریل های آموزشی ایجاد کنید تا دانش و تخصص خود را در موضوعات مختلف پزشکی نشان دهید. از اسلایدها، نمودارها یا کلیپ های کوتاه همراه با شرح برای توضیح مفاهیم پیچیده به روشی ساده و قابل فهم استفاده کنید.
  • ریلز سرگرم‌کننده‌ای بسازید که ویژگی‌های خود و کارکنانتان را داشته باشد، مانند پشت صحنه، تورهای کلینیک، یک روز از زندگی و موارد دیگر.
  • با پرسیدن سوال در ریل های خود، مکالمات را تشویق کنید. این به ایجاد بحث بین دنبال کنندگان کمک می کند و به نوبه خود باعث افزایش تعامل در محتوای شما می شود.
  • برای جذاب‌تر کردن آن و جلب توجه مخاطبان، صدا را اضافه کنید. از فایل های صوتی پرطرفدار اینستاگرام برای افزایش بازدید و تعامل استفاده کنید.

ویدیوی فید اینستاگرام

در حالی که ویدیوهای اینستاگرام کوتاه در حال حاضر بر رسانه های اجتماعی غالب هستند، برخی از محتواها، به ویژه محتوای آموزشی را نمی توان در عرض چند ثانیه به پایان رساند. از آنجایی که دانش کم یا ناقص خطرناک است، نمی توانید آن را بی جهت کوتاه کنید. این زمانی است که ویدیوهای فید اینستاگرام وارد بازی می شوند. ویدیوی اینستاگرام که در ابتدا با نام IGTV شناخته می شد، به کاربران اجازه می دهد ویدیوهای طولانی تا 60 دقیقه بسازند.

این نوع ویدیوهای طولانی برای پزشکانی که می خواهند توضیحات مفصلی در مورد موضوعات و روش های پزشکی ارائه دهند ایده آل هستند. مثلا؛ یک جراح پلاستیک می‌تواند ویدیویی را در مورد فواید جراحی کوچک کردن سینه، دندانپزشک می‌تواند ویدیویی در مورد حفره‌ها و روش‌های پیشگیری از آنها ارسال کند. اورولوژیست ها می توانند یک ویدیوی آموزنده در مورد سنگ کلیه ارسال کنند، در حالی که متخصصان زنان می توانند ویدیویی در مورد سلامت و مراقبت از خود زنان ارسال کنند. همچنین می‌توانید از این ویدیوها برای معرفی کارکنان خود، پاسخ به سؤالات متداول (پرسش‌های متداول) یا صحبت در مورد آخرین پیشرفت‌ها در حوزه کاری خود استفاده کنید.

چگونه از ویدیوهای اینستاگرام به بهترین شکل استفاده کنیم؟

  • شروع ویدیوی خود را جلب توجه کنید. زمانی که افراد ویدیو را در فیدهای خود مشاهده می کنند، یک پیش نمایش کوتاه پخش می شود. مطمئن شوید که این پیش نمایش به اندازه کافی جالب است تا بینندگان بتوانند کل ویدیو را ببینند.
  • از یک تصویر کوچک سفارشی برای ویدیوی خود استفاده کنید. این باعث می شود در فید شما متمایز شود و شانس کلیک شدن توسط فالوورهای جدید را افزایش دهد.
  • ویدیوهای خود را بیش از حد طولانی نکنید، حتی اگر اینستاگرام حداکثر 60 دقیقه طول ویدیو را مجاز کند. سعی کنید آن را کمتر از 10 دقیقه برای حداکثر تعامل نگه دارید، زیرا اکثر مردم حوصله تماشای یک ویدیوی طولانی را در تمام طول راه ندارند. اگر می‌خواهید محتوای زیادی را به صورت ویدیویی به اشتراک بگذارید، می‌توانید چندین ویدیو را به‌صورت سری ارسال کنید یا لایو اینستاگرام را برگزار کنید.

لایو اینستاگرام

وقتی صحبت از برقراری ارتباط با بیماران آینده می شود، هیچ چیز نمی تواند بهتر از لایو بودن در اینستاگرام باشد. با فالوورها و مخاطبان خود به صورت زنده چت کنید، جلسات پرسش و پاسخ را میزبانی کنید و محصولات یا خدمات جدید را اعلام کنید. به یاد داشته باشید که پس از پایان پخش زنده، ویدیو را ذخیره کنید، زیرا این کار به شما امکان می‌دهد بعداً محتوای خود را تغییر دهید.

  • از قبل لایو خود را تبلیغ کنید. تبلیغ مداوم و متفکرانه لایو اینستاگرام آینده، شانس پیوستن افراد بیشتری را افزایش می دهد و با لایو شما درگیر می شوند.
  • زمانی که بیشتر مخاطبان شما فعال هستند، پخش زنده شوید تا بیشترین تعامل را داشته باشید.
  •  تعاملی باشید و مطمئن شوید که به سوالات و نظرات مخاطبان پاسخ می دهید. این باعث می‌شود احساس کنند شنیده می‌شوند و مورد قدردانی قرار می‌گیرند، که آنها را تشویق می‌کند به تماشای ادامه دهند و برای لایو بعدی شما برگردند. علاوه بر این، بینندگان را تشویق کنید تا با شما تعامل داشته باشند تا جلسه زنده ادامه یابد.
  • لایو را با یک فراخوان برای اقدام به پایان برسانید، مانند دعوت از بینندگان برای بازدید از وب سایت شما، دنبال کردن سایر حساب های رسانه های اجتماعی یا حتی برنامه ریزی برای مشاوره با شما. این تأثیر ماندگاری بر بینندگان شما خواهد گذاشت و آنها را تشویق به بازگشت می کند. همچنین می‌توانید از مخاطبان بپرسید که درباره چه موضوعاتی می‌خواهند در جلسات زنده بعدی بحث کنند و به آنها اطلاعاتی در مورد جلسه زنده بعدی خود بدهید.

در پایان، ویدیوهای اینستاگرام و بازاریابی ویدیویی ابزاری قدرتمند برای پزشکان است تا به بیماران بالقوه دسترسی پیدا کنند و خود را به عنوان متخصصان مورد اعتماد معرفی کنند. با استراتژی‌های درست، پزشکان می‌توانند از ویدیوهای اینستاگرام برای جذب فالوور، افزایش دید و ایجاد ارتباط قدرتمند با مخاطبان خود استفاده کنند. این منجر به تعامل بیشتر و فرصت های بیشتر برای آموزش بیمار و گفتگو بین بیمار و سایر پزشکان می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 61 = 70

دکمه بازگشت به بالا