مدیریتمطالب آموزشی

چگونه به تجزیه و تحلیل رقبا بپردازیم؟ راه های تجزیه و تحلیل رقبای کلینیک پزشکی 

هنگامی که برای اولین بار مطب خود را باز کردید، احتمالاً هنگام انتخاب محل مطب نگران رقبای نزدیک خود هستید. رقابت با سیار کلینیک های محلی باید در استراتژی بازاریابی پزشکی شما مورد توجه جدی قرار گیرد و تجزیه و تحلیل رقبای کلینیک پزشکی ضروری است.

تجزیه و تحلیل رقبا یکی از رویکردهای چند جانبه برای بازاریابی عملکرد شما است که به شما کمک می‌کند بر این چالش ها غلبه کنید.

 تجزیه و تحلیل رقبای کلینیک پزشکی چیست؟

تجزیه و تحلیل رقبا راهی برای ارزیابی هر جنبه از برنامه های بازاریابی یک دفتر رقیب است، از نحوه عملکرد وب سایت آنها، نحوه تبلیغات پزشکی و خدمات خود، حضور در رسانه های اجتماعی و حتی بیشتر.

اینها ممکن است در گزارش  تجزیه و تحلیل رقبای کلینیک پزشکی باشد:

  • توصیف بازار هدف شرکت شما
  • خدمات شما در مقابل محصولات و جزئیات خدمات رقیب
  • فروش فعلی و پیش بینی شده، درآمدها و سهم بازار
  • مقایسه قیمت ها
  • تحلیل استراتژی در بازاریابی و رسانه های اجتماعی
  • تفاوت رتبه بندی مشتریان

آیا می‌خواهید نقاط قوت و ضعف استراتژی های تجاری روزمره خود را ارزیابی کنید؟ در مورد تجزیه و تحلیل تهدیدها و فرصت های جاری برای بهبود طرح کلی بازاریابی خود چه می‌شود؟ اگر پاسخ هر یک از اینها مثبت است، تجزیه و تحلیل رقیب چیزی است که شما نیاز دارید.

مزایای تجزیه و تحلیل رقبای کلینیک پزشکی

کسب اطلاعات برای ماندن در صدر صنعت پزشکی ضروری است. یکی از راه های انجام این کار، آنالیز و نظارت مستمر کلینیک های رقیب است.

تجزیه و تحلیل رقیب نیز برای موارد زیر عالی است:

  • ایجاد و تقویت پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما
  •  درک بهتر روندهای فعلی بازار
  • با استراتژی های موثر پایگاه مشتریان فعلی خود را هدف قرار دهید
  • کشف بازارهای دست نخورده
  •  اندازه گیری رشد خود با داده های معیار

تجزیه و تحلیل رقبای کلینیک پزشکی گنجینه ای از اطلاعات است که برای افزایش کارایی کمپین های بازاریابی شما استفاده می‌شود.

لیست زیر بهترین راه برای تجزیه و تحلیل رقبای برتر شما است:

مرحله اول: از ابزارهای تحلیل دیجیتال رقیب استفاده کنید

وقتی صحبت از ابزارهای رایگان  تجزیه و تحلیل رقبای کلینیک پزشکی می‌شود که شما را از ذکر نام تجاری آگاه نگه می دارد، چیزی به Google Alerts نمی‌رسد. این ابزار برای همه، نه فقط بازاریابان، مناسب است و استفاده از آن به طرز باورنکردنی آسان است. این ابزار از تمام قدرت گوگل برای ارائه به روز رسانی های هدفمند و مستمر در مورد هر چیزی که مورد علاقه شماست استفاده می‌کند.

مرحله دوم: برای  تجزیه و تحلیل رقبای کلینیک پزشکی مزیت بازاریابی آنها را شناسایی کنید

بین 5 تا 10 کلینیک رقابتی را برای مقایسه خود انتخاب کنید. مواردی که انتخاب می‌کنید باید از نظر ارائه محصول و یا خدمات مشابه با مدل کسب و کار شما باشند. گام بعدی فهرست کردن راه‌هایی برای بازاریابی فعالیت خود است که می‌خواهید برای تجزیه و تحلیل کنید.

  • سئو: سئو پزشکی به طور مستقیم با رساندن سایت پزشکی شما به بالای صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) مرتبط است. دیده شدن بیشتر برای تمرین شما به این معنی است که به بالای SERP ها نزدیک می شود. این به تجارت بیشتر مبتنی بر وب و بیماران روی صندلی دندانپزشکی شما تبدیل می شود.
  • محتوا: محتوای وب سایت شما چیزی است که بازدیدکنندگان را آموزش می‌دهد و انگیزه می‌دهد تا علاقه را به عمل تبدیل کنند و آنها را به قرارهای رزرو شده تبدیل کنند. ارتباط آنلاین برند خود با بیماران بالقوه تنها راهی نیست که محتوا مفید باشد.
  • رسانه های اجتماعی: شما نمی توانید قدرت رسانه های اجتماعی را به عنوان یک ابزار بازاریابی و اهمیت آن را در  تجزیه و تحلیل رقبای کلینیک پزشکی نادیده بگیرید. اگر شیوه‌های رقیب به دلیل توییتر، فیس‌بوک و دیگر کانال‌های رسانه‌های اجتماعی تعامل بیشتری دارند، نگاهی پنهانی به مطالبی که پست می‌کنند بیندازید.

مرحله سوم: ارزیابی کنید که چگونه مطب شما می‌تواند رقبا را در رشد شکست دهد

پس از اینکه تا آنجا که می توانید داده ها را از مطب های محلی که بازار مشابهی را به اشتراک می گذارند جمع آوری کردید، گام بعدی سازماندهی این اطلاعات است. شاید شما یک روند جدید در صنعت کشف کرده اید و می خواهید صفحه ای در وب سایت پزشکی خود داشته باشید که این کشف را با بیماران خود به اشتراک بگذارد. یا ایده‌های جدید و تازه‌ای برای وبلاگ خود ارائه کرده‌اید که می‌توان آن را برای استفاده در رسانه‌های اجتماعی تغییر کاربری داد.

مرحله چهارم: تجزیه و تحلیل SWOT انجام دهید

در ابتدایی ترین تعریف، SWOT چهار دسته از نمایه کسب و کار شما را در  تجزیه و تحلیل رقبای کلینیک پزشکی نشان می‌دهد:

  • نقاط قوت
  • نقاط ضعف
  • فرصت ها
  • تهدیدها

ممکن است شنیده باشید که از این فرآیند به عنوان تجزیه و تحلیل رقابتی یاد می شود، اما در واقعیت، این فقط یک جنبه از آن است. با این وجود، این یک گام اساسی است که می تواند به شما کمک کند موقعیت کلینیک خود را چقدر رقابتی ارزیابی کنید و بر اساس آن استراتژی ایجاد کنید.

مرحله پنجم: موقعیت فعلی خود را در بازار پیدا کنید

مرحله نهایی در تجزیه و تحلیل رقبای کلینیک پزشکی شما این است که بفهمید کلینیک شما در کجای پازل بازار قرار می‌گیرد. با تمام داده‌هایی که جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کرده‌اید، نمودار تحلیل رقیب را با استفاده از مختصات محور X و Y بر روی یک نمودار ترسیم کنید. این خطوط نشان دهنده آن چیزی است که به نظر شما مهم ترین عوامل برای رقابت موفقیت آمیز در حوزه های خدماتی شماست.

به عنوان مثال، محور X نشان دهنده رضایت مشتری و محور Y برای حضور شما در بازار است. با در نظر گرفتن این نکات، جایی را که هر رقیب از موقعیت x و y خود استفاده می کند، ترسیم کنید. سپس، مکان کلینیک خود را در این نمودار قرار دهید، و به خودتان ایده بدهید که در چه جایگاهی با سایرین قرار دارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا