مدیریتمطالب آموزشی

راه‌هایی برای بهینه سازی مشارکت بیمار در مطب خصوصی

نتایج درمان یک بیمار برای بسیاری از کلینیک ها اولویت اصلی است، اما مشارکت بیمار، که باید بخش مهمی از تجربه مراقبت باشد، ممکن است تمرکزی را که شایسته آن است به دست نیاورد. واقعیت این است که بهینه سازی مشارکت بیمار کمک زیادی به پیشرفت محبوبیت ارائه دهندگان خدمات درمانی در دستیابی به اهداف مراقبتی و موارد دیگر می‌کند. تلاش برای  بهینه سازی مشارکت بیمار با همه موارد ضروری دیگر یک کلینیک خصوصی از جمله کارآمد بودن بدون به خطر انداختن کیفیت، محافظت از حریم خصوصی بیمار، اجرای یک کسب‌وکار موفق و موارد دیگر رقابت می‌کند. راهکارهایی وجود دارند که می‌توانند تعامل را افزایش دهند و زمان صرف شده برای تعامل مستقیم با بیماران را بهینه کنند که در این مقاله به آنها می‌پردازیم.

چرا  بهینه سازی مشارکت بیمار مهم است؟

دلایل زیادی برای اهمیت بهینه سازی مشارکت بیمار با کلینیک یا مطب شما وجود دارد:

  • از طریق تعامل به موقع و تماس پس از درمان با بیمار، مشارکت بیمار به مراقبت های بهداشتی کمک می‌کند تا نام و برند خود را بسازند و نرخ پذیرش مجدد را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.
  • با استفاده از یک سیستم تعامل با بیمار از لحاظ تکنولوژیکی پیشرفته، مراقبت های بهداشتی وظایف پس از ترخیص را به نرم افزار و تجهیزات منتقل می‌کند تا از کیفیت و دقت اطمینان حاصل شود.
  • یک رویکرد ارتباطی کارآمد به این معنی است که بیمار پس از جراحی یا درمان، دیگر رها نمی‌شود.
  • بیماران و پزشکان باید از مکانیسم های ارتباطی مناسب برای شناسایی و شروع یک مشکل پزشکی حیاتی استفاده کنند که تنها در صورتی آشکار می‌شود که علائم بدون برنامه تعامل با بیمار آشکار شود. این به متخصص و بیمار در زمان مناسب برای تصمیم گیری آگاهانه کمک می‌کند.
  • شرکت‌های صدور صورت‌حساب مراقبت‌های بهداشتی با ایجاد پورتال‌های بیماران در زمان و منابع صرفه‌جویی می‌کنند. با امکان گرفتن نوبت آنلاین برای بیماران، این امر باعث می‌شود تا پول خرج شده در بیمارستان و برای بیمارستان حفظ شو.
  • خط مشی بهینه سازی مشارکت بیمار تاثیر بسیار مثبتی بر رضایت بیمار دارد.

رضایت از خود برنامه ریزی

مردم دوست دارند مسئول تصمیمات مراقبت های بهداشتی خود باشند، با شروع از نحوه برنامه ریزی قرار ملاقات ها. ارائه این فناوری به بیماران می‌تواند باعث صرفه‌جویی در وقت آن‌ها در تماس تلفنی با کارکنان دفتر شما شود، و برای یافتن زمانی که هم برای بیمار و هم برای تمرین مفید باشد، رفت و آمد می‌کنند.

پکیج آموزشی ارتباط با بیمار

هنگامی که بیماران زمان ملاقات خود را انتخاب می‌کنند، زمان پرسنل تمرین آزاد می‌شود. این کار به کارکنان این امکان را می‌دهد که بیماران را به روش های دیگر درگیر کنند. کارمندان میز پذیرش می‌توانند زمان بیشتری را برای حمایت از بیماران صرف کنند، اطمینان حاصل کنند که بیماران آزمایش‌هایی را که باید تکمیل شوند یا روش‌هایی که باید برنامه‌ریزی شوند، درک می‌کنند.

کنار گذاشتن کارمندان از کارهای روزمره مانند برنامه ریزی به آنها زمان بیشتری برای آموزش بیماران و پاسخ به سوالات مربوط به مشکلات آنها می‌دهد. علاوه بر این، کنار گذاشتن کارکنان از وظایفی که بیماران می‌توانند خودشان از عهده آن برآیند، می‌تواند آنها را آزاد کند تا روی کارهای مهم‌تری تمرکز کنند.

یک خداحافظی نه چندان دوست داشتنی با فرم های کاغذی

دادن یک آی‌پد به بیماران برای وارد کردن اطلاعات آنها در مقابل چند ورق کاغذ می‌تواند در بهبود  بهینه سازی مشارکت بیمار اثر مثبتی داشته باشد. بیماران ممکن است درک کنند که داده های آنها ذخیره شده است، و زمانی که برای قرار بعدی مراجعه می‌کنند، می‌توانند اطلاعات را به روز کنند، اما نیازی به تکرار کل فرآیند کاغذ ندارند.

این ابزار دیجیتال می‌تواند بار کاغذ را برای همه، بیماران و کارکنان مطب به طور یکسان کاهش دهد. کارکنان همچنین دیگر لازم نیست در رمزگشایی دستخط متخصص باشند. اطلاعات وارد شده به صورت دیجیتالی بسیار واضح تر است و به کارایی بیشتر کمک می‌کند.

یادآوری هایی که می‌تواند درآمد بیشتری را به ارمغان آورند

در دنیای ایده آل، بیماران 100% مسئولیت مالی خود را برای ویزیت قبل یا در طول مدت حضور در مطب شما می‌پردازند. اما چگونه فناوری می تواند کمک کند؟ کلینیک ها خصوصی برای مدت طولانی از یادآورهای دیجیتالی، عمدتاً در مورد زمان‌بندی و کاهش عدم نمایش استفاده می‌کنند. برخی از مطب ها حتی به بیماران پیامک می‌دهند تا به آنها یادآوری کنند که بدهکار هستند.

مشاوره راه اندازی کلینیک

40 درصد از بیماران مورد بررسی ترجیح می‌دهند پس از مراجعه حضوری به پزشک، پرداخت را به صورت آنلاین یا از طریق پیامک، پرداخت خودکار یا برنامه های پرداخت انجام دهند.

همچنین می‌توان به بیماران پیامک ارسال کرد تا به آنها یادآوری شود که برای یک روش پرداخت آماده شوند، علائم خود را بررسی کنند یا وضعیت بهبودی خود را گزارش کنند. این در مورد تقویت ارتباط با بیماران با استفاده از اتوماسیون است. هدف کاهش مراجعات به مطب و نیاز به بستری شدن در بیمارستان در آینده است، همه با هدف کلی بهبود نتایج. شنیدن به موقع از بیماران برای این استراتژی ضروری است.

فناوری برای بهینه سازی مشارکت بیمار 

اگرچه فناوری مناسب می‌تواند در وقت ارزشمند پزشکان و کارکنان صرفه جویی کند، اما به طور کامل جایگزین عامل انسانی در مراقبت های بهداشتی نمی‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × = 4

دکمه بازگشت به بالا