بازاریابیمطالب آموزشی

5 استراتژی اینستاگرام برای رشد کلینیک پزشکی شما

اینستاگرام یک ابزار قدرتمند برندسازی با بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان است. این واقعیت نشان می‌دهد که چرا اپلیکیشن اشتراک‌گذاری عکس، بازگشت سرمایه قابل توجهی را برای مشاغل در هر صنعتی ارائه می‌کند. ما با گذراندن ساعاتی در این شبکه اجتماعی می‌دانیم که چقدر آسان است که برای پیمایش تصاویر وقت بگذاریم؛ به همین دلیل است که  اینستاگرام برای رشد کلینیک پزشکی و درگیر نگه داشتن بیماران و آگاه کردن آنها یک راه عالی است.

پکیج آموزشی مدیریت کلینیک

اهمیت اینستاگرام برای رشد کلینیک پزشکی

در این مقاله ما استراتژی هایی را به اشتراک می‌گذاریم که می‌توانند به افزایش دید آنلاین خدمات کلینیک شما و ارتقاء مشارکت بیمار کمک کنند. با این حال، داشتن مخاطب زیاد برای شما کافی نیست تا از مزایای سرمایه گذاری زمان و پول روی این پلتفرم بهره ببرید. اقدامات فالوورها، مانند نظرات، لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و کلیک‌ها نشان می‌دهد که مردم به آنچه می‌گویید علاقه دارند.

الگوریتم اینستاگرام همچنین پست ها را با درگیری بالا تقویت می‌کند، بنابراین برای کاربران بیشتری قابل مشاهده خواهد بود. اگر این پنج استراتژی اثبات شده اینستاگرام برای رشد کلینیک پزشکی به درستی اجرا شوند، به افزایش محبوبیت مرکز مراقبت های بهداشتی شما کمک خواهند کرد.

1. یک استراتژی محتوای اینستاگرام داشته باشید

اگر می‌خواهید برند خود را تبلیغ کنید و آگاهی ایجاد کنید، کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که هر روز پست بگذارید. در حالی که فراوانی و منظم بودن ضروری است، آنچه به اشتراک می گذارید اهمیت بیشتری دارد.

محتوای پزشکی مرتبط بسیار مهم است زیرا مردم تنها در صورتی به آنچه می‌گویید توجه می‌کنند که برایشان سودمند باشد. نکته کلیدی این است که هنگام تنظیم نوع اطلاعات بر روی مخاطبان خود تمرکز کنید.

اما ابتدا، باید بدانید که به سراغ چه کسی می روید. تجزیه و تحلیل جمعیت شناسی مشتریان بالقوه به شما کمک می کند تا نوع اخبار برای اشتراک گذاری و زمان بندی پست های خود را مشخص کنید.

اگر سعی کنید هر روز ایده داشته باشید، به یک کار طاقت فرسا تبدیل می‌شود زیرا سخت است. با این حال، اگر برنامه ای دارید، زمان کافی برای خلاقیت خواهید داشت. یکی از راه‌های دریافت الهام این است که سایر حساب‌های اینستاگرام (و سایر رسانه‌های اجتماعی) در صنعت مراقبت‌های بهداشتی یا مرتبط را بررسی کنید. مطمئن شوید که آنها را تغییر دهید و آنها را کلمه به کلمه استفاده نکنید.

در حالت ایده آل، باید محتوای کافی برای پر کردن برنامه یک ماهه از قبل داشته باشید. به خاطر داشته باشید که در صورت لزوم باید به اخبار فوری پاسخ دهید. یکنواختی پست نیز از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا به دنبال کنندگان شما اطلاع می‌دهد که چه زمانی باید اطلاعات بیشتری را از شما انتظار داشته باشند.

2. از استوری اینستاگرام برای رشد کلینیک پزشکی استفاده کنید

استوری های اینستاگرام به سرعت در حال افزایش محبوبیت هستند و مطالعات نشان می‌دهد روزانه حدود نیم میلیارد نفر از آن استفاده می‌کنند. آمار ارزشمند دیگر این است که 62 درصد از این کاربران می گویند که محصول یا برندی را پس از دیدن آن در این بخش دوست داشته اند.

محبوبیت این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا با استراتژی مناسب تعامل خود را افزایش دهید. خبر خوب این است که استوری های شما نباید از کیفیت بالای فید معمولی برخوردار باشند. بسیاری از شرکت‌ها با انتشار تصاویر و ویدیوهای آیفون‌شان کنار می‌روند.

با این حال، شما باید دنبال کنندگان خود را به تعامل با خلاقیت های خود علاقه مند نگه دارید. یک راه عالی برای انجام این کار تمرکز روی نظرسنجی های اینستاگرام است

برخی از راه‌های بهینه‌سازی این ویژگی عبارتند از ایجاد آزمون‌ها، درگیر کردن کاربران در یک نظرسنجی سرگرم‌کننده یا انجام تحقیقات. به عنوان مثال، می توانید بپرسید که آیا افراد معاینه سالانه می‌شوند یا خیر.

هیچ محدودیتی برای محتوای سرگرم کننده و هیجان انگیزی که می‌توانید تولید کنید وجود ندارد. با این حال، باید اطمینان حاصل کنید که هر چیزی که به اشتراک می گذارید به هدف شما کمک می‌کند.

3. از هشتگ ها به طور موثر استفاده کنید

یکی از بهترین راه ها برای اینکه کاربران جدید شما را در اینستاگرام پیدا کنند، استفاده از هشتگ در استوری ها و پست های خود است. این شبیه به استفاده از هشتگ در توییتر است.

آمار نشان می دهد که استفاده از حداقل یک تگ در پست شما می تواند تقریبا 13 درصد تعامل بیشتری نسبت به زمانی که از هیچ یک استفاده نمی‌کنید ایجاد کند. به همین دلیل است که ایجاد یک استراتژی مناسب حول این ایده می‌تواند فالوورهای بیشتری و در نهایت مشتریان بیشتری برای شما به ارمغان بیاورد. همانطور که در مورد نوع محتوایی که منتشر می‌کنید، کلمات کلیدی پزشکی که استفاده می‌کنید باید مرتبط و هدفمند باشند.

4. از استراتژی UGC استفاده کنید

یک ابزار قدرتمند برای افزودن به زرادخانه خود، محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) است، مانند عکس‌ها، ویدیوها و نظرات ایجاد شده توسط افراد و نه برندها. شما در جذب مشتریان جدید در زمان و تلاش خود صرفه جویی خواهید کرد زیرا انسان ها به آنچه دیگران می گویند بیش از تبلیغات اعتماد دارند.

تشویق حساب ها برای هدایت ترافیک اضافی به کسب و کار شما آسان است. مردم مشتاق توجه هستند، بنابراین اگر از مطالب آنها استفاده کنید و آنها را برچسب گذاری کنید، به احتمال زیاد ذکر شما را در فید خود به اشتراک خواهند گذاشت و در نتیجه آگاهی از برند شما افزایش می یابد.

5. با فالوورهای خود درگیر شوید

اکثر مردم در شبکه های اجتماعی قدردانی را دوست دارند. هر وقت پست بگذارند منتظر لایک و کامنت خواهند بود. اگر می خواهید آنها به شما علاقه مند شوند ابتدا به دیگران علاقه نشان دهید. استراتژی اینستاگرام شما نباید بر آنچه می‌خواهید بگویید متمرکز شود. برای ارتباط با مشتریان بالقوه خود با دنبال کردن آنها زمان بگذارید.

عکس‌ها و داستان‌های آن‌ها را ببینید و لایک کنید، در مورد پست‌هایشان کامنت بگذارید، و مهم‌تر از همه، محتوای آن‌ها را به اشتراک بگذارید و از آن‌ها تشکر کنید. وقتی شخصی در مورد اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته اید نظر می‌دهد، مطمئن شوید که به همه پاسخ می‌دهید.

هر کاری انجام می‌دهید، در مورد آن صادق باشید. اگر هنگام تعامل با دیگران سعی کنید علاقه خود را جعل کنید، آنها متوجه خواهند شد و شما فرصت به دست آوردن یک فالوور وفادار را از دست خواهید داد که به شما کمک کند.

سخن پایانی

مهمترین استراتژی در استفاده از اینستاگرام برای رشد کلینیک پزشکی این است که اول به کیفیت فکر کنید. اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که پیام خود را خلاقانه ارائه دهید. با این حال، باید اطمینان حاصل کنید که پست های با کیفیتی را ایجاد می‌کنید که به نفع بیننده شما باشد.

حقیقت این است که هیچ راه میانبری برای موفقیت در اینستاگرام وجود ندارد و این یک تلاش مستمر است. همیشه هدف خود از ارتباط و تعامل با مردم را در خط مقدم هر کاری که انجام می‎دهید حفظ کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 × = 40

دکمه بازگشت به بالا