مطالب آموزشی

چه چیزی شما را به یک پزشک خوب تبدیل می‌کند؟ 

کشف آنچه شما را به یک پزشک خوب تبدیل می‌کند کار آسانی نیست. با این حال، در هر رشته پزشکی فردی وجود دارد که صلاحیت خوبی دارد و در موقعیت مناسبی قرار دارد تا به پزشکان بگوید چه چیزی آنها را خوب، عالی یا برجسته می کند. آن شخص بیمار است.

پکیج آموزشی ارتباط با بیمار

ویژگی های رایجی که بیماران از یک پزشک خوب انتظار دارند

مراجعه به پزشک اغلب اوقات برای بیمار موقعیتی مضطرب کننده است. وقتی بیماران با شما قرار ملاقات رزرو می‌کنند و وارد کلینیک شما می‌شوند به دنبال چه چیزی هستند؟ ما فهرستی از ویژگی هایی که اغلب ذکر شده است را که بیماران می گویند از پزشکان خود می خواهند تهیه کرده ایم:

  • مشارکت: بیماران اکنون نقش فعالتری در مراقبت از خود دارند و می‌خواهند با پزشکانی کار کنند که آنها را در تصمیم گیری مشارکت می‌دهند. بیماران می‌خواهند به عنوان افرادی با ترجیحات منحصر به فرد و خاص در مورد نحوه رفتار با آنها دیده شوند.
  • ارتباطات: بیماران پزشکانی را می‌خواهند که قادر به برقراری ارتباط واضح و کامل و بدون اصطلاحات پیچیده پزشکی باشند. آنها همچنین می‌خواهند اطلاعات صادقانه و واقعی در اختیار آنها قرار گیرد تا درک خوبی از سلامت خود به دست آورند.
  • یک شنونده فعال: بیماران می‌خواهند احساس کنند که شنیده می‌شوند و جدی گرفته می‌شوند. آنها پزشکی می‌خواهند که گوش دهد و به نظرات آنها احترام بگذارد تا بتوانند با هم کار کنند تا مؤثرترین برنامه مراقبتی را ایجاد کنند.
  • زمان با کیفیت: در حالی که وقت پزشک ارزشمند است، بیماران خواهان قرار ملاقات هایی با پزشک هستند که شتابزده نباشد. آن‌ها قرار ملاقات‌هایی می‌خواهند که کامل باشد، جایی که وقت داشته باشند سوال بپرسند و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
  • اعتماد: بیماران باید بتوانند به شما اعتماد کامل داشته باشند. آنها می خواهند این اطمینان را داشته باشند که شما مهارت ها و تجربه لازم برای ارائه بالاترین استاندارد مراقبت را دارید.
  • همدلی: بیماران از شما می‌خواهند که بتوانید موقعیت آنها را درک کنید، نحوه تفکر و احساس آنها را در نظر بگیرید و چیزها را از دیدگاه آنها ببینید. آنها همچنین می خواهند که شما بتوانید این درک را به آنها منتقل کنید.

این ویژگی های رایج یک پزشک خوب نشان می‌دهد که بیماران نه تنها از شما انتظار دارند که دانش، مهارت و تجربه پزشکی مناسبی داشته باشید. آنها همچنین خواهان شفقت، مراقبت و احترام هستند. همچنین اهمیت فزاینده ای به همکاری بین پزشکان و بیماران داده می شود، به طوری که بیماران اکنون در تصمیم گیری های مربوط به مراقبت از آنها شرکت می کنند.

اهمیت همکاری فعال با بیماران

مراقبت‌های بهداشتی در سراسر جهان اکنون بر مراقبت بیمار محور تمرکز دارد، جایی که همکاری فعال تشویق می‌شود. وقتی صحبت از پزشک خوب بودن می شود، مهم است که با بیماران به عنوان شریک رفتار شود.

بهترین راه برای گوش دادن و یادگیری از بازخورد بیمار

به طور مداوم بازخوردهای به روز را جمع آوری کنید

به طور منظم از بیماران بشنوید، تا بتوانید درک خوبی از نحوه نگاه بیماران به شما در آن لحظه از زمان داشته باشید، نه در سال گذشته.

از هر بیماری که می‌بینید بازخورد بخواهید

تا حد امکان از بسیاری از بیماران خود بازخورد جمع آوری کنید. به این ترتیب، تصویر کاملی از نحوه نگاه بیماران به شما به عنوان یک پزشک به دست خواهید آورد.

برای تجزیه و تحلیل مناسب بازخورد بیمار خود وقت بگذارید

به موقع رزرو کنید تا به بازخورد بیمار خود بپردازید تا بتوانید تشخیص دهید که چه چیزی خوب پیش می رود و هر زمینه ای که در آن بهبود یافته است.

جمع آوری نظرات به منظور بهبود خدمات و حفظ موقعیت خود به عنوان یک پزشک خوب بسیار مهم است. این فرصت را می‌دهد تا فعالانه به بیماران خود گوش دهید و یاد بگیرید تا بتوانید در حین مراقبت از خود بهترین تجربیات را برای آنها ارائه دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا