مدیریتمطالب آموزشی

چرا نظرات منفی بیماران مهم تلقی می‌شوند؟

اکثر بیماران بالقوه هنگام انتخاب دکتر خود، فاکتورهای زیادی را در نظر می‌گیرند و نظرات آنلاین در رتبه های بالایی در لیست قرار می‌گیرند. بررسی های آنلاین بیماران نسبت به توصیه های دوستان و خانواده بسیار مهم است. با این حال، آیا بازخورد مثبت تنها جنبه مفید برای کلینیک پزشکی شماست؟ اگر جدول را ورق بزنیم و نظرات منفی بیماران را به عنوان یک موهبت در مبدل ببینیم چه؟

به گفته کارشناسان بازاریابی پزشکی حتی تبلیغات منفی نیز می‌تواند به نفع شما باشد. همه چیز به این بستگی دارد که آیا بیماران بالقوه قبلاً از محصولات و خدمات شما آگاه هستند یا خیر. بررسی‌های آنلاین باعث می‌شود بیماران بالقوه از پیشنهادات شما آگاه شوند که در غیر این صورت نمی‌دانستند. با توجه به این موضوع، می‌توان نتیجه گیری کرد که هر بررسی آنلاین تاثیر مثبتی دارد.

چرا نظرات منفی بیماران مهم اند؟

بدیهی است که تنها نظرات منفی از کار پزشکی یا کارکنان خود برای تصویر برند شما خوب نیست. با این حال، گاهی اوقات نظرات مثبت نیز می‌تواند فروش را کاهش دهد. به عنوان مثال، نظری مانند بهترین پزشک! می‌تواند حجم بیمار شما را کاهش دهد.

جنبه مثبت نظرات منفی بیماران

همه ما عاشق شنیدن تجربیات و داستان ها هستیم و یک داستان دو کلمه ای هیچ زمینه ای را ارائه نمی دهد. چرا او بهترین پزشک است؟ آیا این به دلیل در دسترس بودن، یا عمق دانش، یا نگرش بیمار پسند است؟ شاید خدمات ارائه شده فوق العاده باشد؟ بررسی به بیماران بالقوه چیزی نمی گوید. چگونه یک بیمار جدید را تشویق می‌کند تا مطب شما را ملاقات کند؟

چگونه به بازخوردهای منفی بیماران پاسخ دهیم؟ روش مدیریت نظرات منفی بیماران

علاوه بر این، نظراتی مانند موقعیت مکانی مناسب به نظر می‌رسد که هیچ چیز مثبت دیگری در کل تجربه وجود ندارد. بررسی های یک جمله ای می‌تواند منجر به از دست دادن شهرت برند، کاهش حجم بیمار شود و می تواند به طور جدی روی محبوبیت مطب شما تاثیر بگذارد.

از سوی دیگر، یک بررسی منفی دقیق و مدون می‌تواند به افزایش فروش کمک کند. این به این دلیل است که چنین بررسی هایی توصیف خاصی از مشکل محصول یا خدمات ارائه می‌دهد. علاوه بر این، اگر برای بیمار بالقوه یک ملاحظات کلیدی نباشد، ممکن است در نهایت به مطب شما مراجعه کند.

وقتی درباره یک برند یا محصولی را با 100 درصد نظرات مثبت یا بالاترین امتیاز می‌بینید، اولین فکر شما چیست؟ اکثر مردم مشکوک می‌شوند. بر اساس یک مطالعه، 95 درصد از مشتریان بالقوه در صورت عدم وجود نظرات بد، نسبت به نظرات جعلی محتاط هستند. نکته این است که نظرات مثبت یکنواخت ارسال شده می‌تواند اعتماد را کاهش دهد. هیچ کس کامل نیست. دریافت بازخورد بد، پاسخگویی حرفه ای به آن و تلاش نکردن برای حذف یا مقابله با آن، تصوری از صراحت و صداقت ایجاد می‌کند. اکثر بیماران بالقوه به دنبال بررسی های آنلاین منفی هستند تا اعتبار یک مطب و خدمات آن را ثابت کنند. همه اینها ثابت شده است.

شناسایی و پاسخ به نظرات منفی

شما نمی توانید به سادگی یک نظر منفی در یک وب سایت شخص بگذارید و هیچ کاری در مورد آن انجام ندهید. اگر می‌خواهید از یک بررسی، منفی یا مثبت بهره مند شوید، باید مطابق با آن رفتار کنید. اگر به آن‌ها پاسخ ندهید و سعی نکنید آن‌ها را تغییر دهید، نظرات منفی آنلاین ممکن است برای همیشه منفی باقی بمانند.

اول از همه، مهم است که از همه بررسی ها آگاه باشید. این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما با وجود وب‌سایت‌های شخص ثالث و پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی، ممکن است پیگیری آن یک چالش باشد. شما می‌توانید یک ابزار نظارت بر رسانه های اجتماعی را در نظر بگیرید تا به شما در پیگیری بررسی های آنلاین کمک کند.

بنابراین، این اتفاق افتاده است: شما یک بررسی منفی تازه دریافت کرده اید. برای اینکه آن را به سلاح مخفی برای جلب توجه بیماران بالقوه تبدیل کنید، به آن واکنش نشان دهید. سرعت تنها عامل مهم در مواجهه با نقدهای آنلاین منفی نیست. همچنین مهم است که:

  • مسائل را درک کنید و علت اصلی را پیدا کنید.
  • ارتباط شخصی بین خود و داور ایجاد کنید. افزودن نام کارمندی که به همه بررسی‌ها در رسانه‌های اجتماعی و سایت‌های شخص ثالث پاسخ می‌دهد، تمرین خوبی است. این به بیماران شما کمک می‌کند تا بدانند چه کسی نگرانی آنها را مدیریت می‌کند.
  • همدل باشید. پاسخ به نظرات منفی می‌تواند حمایت از بیمار را بهبود بخشد. دهان به دهان یکی از قدرتمندترین اشکال بازاریابی مراقبت های بهداشتی است.
  • مشکل را بررسی کنید. اگر تقصیر بیمار شماست، مودب باشید و صبر خود را از دست ندهید. دیدگاه خود را توضیح دهید و حد وسط را بیابید.

این را به خاطر داشته باشید که بیشتر اوقات، دو نوع بیمار نظرات منفی در مورد شما می‌نویسند. نوع اول بیمارانی هستند که واقعاً با خدمات شما مشکل داشتند. می‌توانید مشکلات آنها را حل کنید و آنها را به بیماران وفادار تبدیل کنید. نوع دوم بازبین ها کسانی هستند که به دنبال توجه یا منافع و سود پولی هستند. در چنین مواقعی سعی کنید با آفلاین کردن اختلاف با ترول ها مبارزه کنید. اگر واقعاً علاقه مند به حل این مشکل هستند، خوشحال می شوند که چت را آفلاین کنند.

نظرات منفی بیماران همچنین می‌تواند نقش مهمی در توسعه محصول و بهبود خدمات شما داشته باشد. آیا تا به حال سعی کرده اید از بیماران فعلی خود نظرسنجی جمع آوری کنید؟ بهتر است که همیشه به صحبت های بیماران خود گوش دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × = 8

دکمه بازگشت به بالا