بازاریابیمطالب آموزشی

5 دلیل برای شکست استراتژی بازاریابی پزشکی شما 

در بیشتر موارد در صورت شکست استراتژی بازاریابی پزشکی واکنش غریزی ما این است: «شرکت بازاریابی که من استخدام کردم کار خود را انجام نمی‌دهد» یا «این نوع بازاریابی در منطقه من کار نمی‌کند.»

اما در واقع دلایل زیادی برای شکست استراتژی بازاریابی پزشکی وجود دارد و اینکه چرا بازاریابی شما ممکن است نتایج دلخواه را به دست نیاورد.

دلایل شکست استراتژی بازاریابی پزشکی

در این مقاله روی چهار مورد از رایج‌ترین مشکلات و کارهایی که باید در مورد آنها برای غلبه بر شکست استراتژی بازاریابی پزشکی انجام دهید، تمرکز می‌کنیم:

1. شما بیش از حد به یک نوع بازاریابی متکی هستید

هیچ روش جادویی واحدی برای بازاریابی وجود ندارد و نپذیرفتن این نکته دلیل شکست استراتژی بازاریابی پزشکی شماست. بازاریابی زمانی بهترین کار را انجام می دهد که چندین کار را انجام می دهید که همه با هم کار می کنند. وب سایت، بررسی های آنلاین، بهینه سازی موتورهای جستجو، تبلیغات، رسانه های اجتماعی، کارت پستال، علائم، بازاریابی داخلی، برنامه های ارجاع، بیلبوردها، و غیره. شما لزوماً نیازی به انجام همه این کارها ندارید، اما باید یک رویکرد هماهنگ داشته باشید.

پکیج آموزشی دیجیتال مارکتینگ پزشکی

اگر تمام تخم‌مرغ‌های بازاریابی خود را در یک سبد قرار دهید، نه تنها اثربخشی کمتری دارد، بلکه خطرناک است!  یک استراتژی هماهنگ و چند وجهی برای بیمار جدید داشته باشید.

2. در کلینیک شما هر کاری که ممکن است برای دریافت ارجاعات بیشتر و حمایت از بازاریابی خارجی خود انجام نمی دهید

بله، خرج کردن پول برای بازاریابی اشکالی ندارد، اما قطعا ما نمی‌خواهیم پول نقدی را برای چیزی که می‌توانیم رایگان دریافت کنیم خرج کنیم.

بسیاری از اقدامات وجود دارد که می توانید به صورت رایگان انجام دهید که باعث ایجاد بیماران جدید می شود. اقدامات متعددی نیز وجود دارد که در صورت عدم انجام، بازاریابی خارجی شما را خراب می کند.

  • مشکل در پاسخگویی به تلفن ها و برنامه ریزی موثر بیماران جدید. 
  • عدم واداشتن بیماران به گذاشتن نظرات آنلاین در Google و غیره. 
  • به صورت پراکنده (یا اصلاً) درخواست ارجاع دهان به دهان و برنامه ریزی اعضای خانواده بیماران. این کار باید هر روز چند بار انجام شود.
  • بهبود حفظ بیمار با بیماران فراخوان (بیماران فعال تر = ارجاعات دهان به دهان بیشتر).
  • افزایش پذیرش بیماران جدید.

شما برای جلوگیری از شکست استراتژی بازاریابی پزشکی واقعاً باید روی به حداکثر رساندن عملکرد در تمام مواردی که در بالا ذکر کردیم تمرکز کنید.

کمپین تبلیغاتی پزشکی

به عنوان مثال: فرض کنید در حال انجام تبلیغات گوگل هستید:

  • مهارت‌های تلفنی مسئول پذیرش خود را بهبود بخشید تا نرخ قرار ملاقات را دو برابر کنید (کاملاً ممکن است) – اکنون این تعداد به 150 دلار برای هر بیمار جدید کاهش یافته است.
  • فقط یکی از اعضای خانواده یا دوستان بیمار (به راحتی انجام می شود) را برنامه ریزی کنید.
  • کل طرح درمانی مورد نیاز خود را ارائه دهید
  • با حفظ بهداشت بهتر (همچنین کاملاً ممکن است) میزان کاهش بیمار خود را به نصف کاهش دهید

3. شما در بازاریابی خود کوتاهی می کنید

بازاریابی و استفاده از نیروی خارج از مطب هزینه دارد. این یک هزینه بزرگ تجاری است که همه مشاغل باید آن را تقبل کنند. شما باید بودجه بازاریابی مناسبی داشته باشید.

در دندانپزشکی، ما تمایل زیادی به صرف بودجه برای بازاریابی نداریم زیرا یک راه “لوکس” به جای یک ضرورت در نظر گرفته می شود.

اینکه بودجه بازاریابی شما چقدر باید باشد بستگی به این دارد که در کجا هستید، اهداف شما چیست، چقدر در تلاش برای رشد هستید و اینکه آیا در مرحله توسعه هستید (افزودن عملیات جدید، ساختن یک دفتر جدید، و غیره) یا مرحله تعمیر و نگهداری اگر در مرحله توسعه هستید، حتی ممکن است تا 10% + از درآمد ناخالص خود را در بازاریابی افزایش دهید تا از شکست استراتژی بازاریابی پزشکی خود جلوگیری کنید.

4. شما به طور فعال بر هر کمپین بازاریابی و نتایج آن نظارت نمی کنید

نکته اینجاست که اثربخشی بازاریابی خود را با احساس قضاوت نکنید؛ مثلاً «احساس می‌کنم در این ماه بیماران جدیدی ندیدیم» یا «هیچکس وقتی وارد اینجا شد به اینستاگرام مطب اشاره نکرد».

باید بدانید چه تعداد تماس تلفنی دریافت کرده اید، چه تعداد بیمار جدید برنامه ریزی کرده اید، و چه مقدار درآمد در نتیجه یک کمپین به دست آورده اید تا بتوانید به طور هوشمندانه برنامه ریزی و بودجه ریزی کنید.

5. هیچکس مسئول بازاریابی بیماران جدید نیست

بازاریابی بخش مهمی از هر کسب و کاری است. همه مشاغل متوسط ​​تا بزرگ دارای یک بخش بزرگ هستند که کاملاً به بازاریابی اختصاص داده شده است و معمولاً یکی از مهم ترین بخش های شرکت است.

برای جلوگیری از شکست استراتژی بازاریابی پزشکی از آنجایی که نیاز به زمان و توجه دارد، معمولاً بهتر است در صورت امکان آن را به شخص دیگری اختصاص دهید. به هر حال، کسی باید اطمینان حاصل کند که همه راه‌ها به درستی انجام می‌شوند و نتایج حاصل می‌شوند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × = 5

دکمه بازگشت به بالا