مطالب آموزشی

بهبود ابتکار و مسئولیت پذیری تیم کلینیک پزشکی

ممکن است تعدادی کارمند عالی را استخدام کرده باشید و آنها مدتی است که با شما کار می کنند. حال سوال این است: چگونه آنها را پاسخگو نگه دارید؟ چگونه آنها را وادار به ابتکار عمل می‌کنید؟ و چگونه تعیین می کنید که یک کارمند چه زمانی برای افزایش حقوق آماده است؟ به‌عنوان مدیر کلینیک می‌تواند ناامیدکننده باشد که احساس کنید تنها کسی هستید که واقعاً به آن رشد آنجا اهمیت می‌دهید. پس راه های افزایش مسئولیت پذیری تیم کلینیک چیست؟

راه های افزایش مسئولیت پذیری تیم کلینیک

چند راه برای شروع بهبود عملکرد تیم، مسئولیت پذیری تیم کلینیک و ابتکار وجود دارد:

1. تعیین کنید که نتیجه نهایی کار آنها چیست

یکی از مشکلات اصلی در بسیاری از مطب‌ها دیده می شود، این است که نقش‌های شغلی به وضوح تعریف نشده است و مهم‌تر از آن، کارکنان بر هدف و نتیجه نهایی شغل خود متمرکز نیستند.

به عنوان مثال، هماهنگ کننده برنامه ریزی ممکن است کارهای مختلفی انجام دهد مانند:

  • برنامه ریزی بیماران
  • تایید قرار ملاقات ها
  • فعال سازی مجدد بیماران عقب افتاده/غیرفعال
  • پر کردن حفره های برنامه
  • رسیدگی به لغو
  • تهیه برنامه روز آینده برای تیم در صبحگاه

5 روش برای تبدیل تماس ها به بیماران جدید

اما نتیجه نهایی آن اقدامات چیست ؟ هدف آنها چیست؟ چرا آنها را انجام می دهند؟ همه این اقدامات به تولید کل مطب اضافه می شود . هماهنگ کننده برنامه ریزی باید کل تولید تمرین را پیگیری کند و اگر در طول زمان افزایش یابد، می دانند که کار خود را به درستی انجام می دهند.

هنگامی که آنها به هدف کلی فکر می کنند، می توانند شروع به ابتکار  و افزایش مسئولیت پذیری تیم کلینیک عمل کنند. آنها می‌دانند که چرا مهم است که تماس‌های تلفنی با بیمار جدید را به درستی انجام دهند تا بیمار برنامه‌ریزی شود و برای ملاقات با پزشک حاضر شود. آن‌ها می‌دانند که چرا مهم است که هر بیمار قبل از ترک مطب برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشد. آنها درک می کنند که چرا باید برای تماس با بیماران عقب افتاده وقت بگذارند تا آنها را به برنامه یادآوری خود بازگردانند. آنها درک می کنند که چرا مهم است که در برنامه زمانی برای مشاوره با پزشک یا هماهنگ کننده درمان داشته باشند تا بتوانند ترتیبات مالی را انجام دهند و برای درمان مورد نیاز برنامه ریزی کنند.

2. از اعداد برای پیگیری عملکرد و مسئولیت پذیری تیم کلینیک استفاده کنید

شما درباره «شاخص‌های کلیدی عملکرد» (یا همانطور که در MGE آنها را «آمار» می‌نامیم) که صاحبان مطب‌ها باید آن‌ها را ردیابی کنند، چیزهای زیادی می‌شنوید. این آمار فقط برای ارزیابی سلامت کلی مطب نیست، بلکه باید برای سنجش عملکرد هر کارمند و مسئولیت پذیری تیم کلینیک نیز استفاده شود.

برای مثال، هماهنگ‌کننده مالی کل مجموعه‌های تمرین و درصد مجموعه‌ها را ردیابی می‌کند (مجموعه‌ها همیشه نباید کمتر از 97٪ تولید باشند – برای هر طرح تخفیفی که ممکن است در آن شرکت کنید تنظیم شود – هدف این است). اگر به سادگی این آمارها را ماه به ماه در نمودار قرار دهید، می توانید ببینید که در طول زمان افزایش یا کاهش می یابد. و کارمند می‌داند که در صورت کاهش، این مسئولیت آنهاست که علت آن را بیابند و آنچه را که برای رفع آن نیاز است انجام دهند.

اگر آنها در تلاش هستند تا آمار را بهبود بخشند، شما یا مدیر دفتر می توانید با آنها بنشینید تا ببینید که آیا ممکن است به آموزش های اضافی نیاز داشته باشند، کمکی برای درک چیزی یا تغییر روش انجام کاری در دفتر باشند، یا شاید به آنها نیاز باشد. مایل یا قادر به انجام کار به اندازه کافی نیست.

4 نکته برای کمک به حفظ کارمندان مطب در دراز مدت

این همچنین راهی برای ارزیابی عملکرد کارکنان و تصمیم گیری در مورد مسئولیت پذیری تیم کلینیک به شما می دهد. علاوه بر این، این یک ابزار عالی برای کارمندان است زیرا آنها را در کنترل کامل کار خود قرار می دهد و به آنها مسئولیت پذیری می دهد. آنها می دانند که از آنها چه انتظاری می رود و شواهدی دارند که نشان می دهد چقدر خوب کار می کنند.

3. همه را به عنوان یک تیم گرد هم بیاورید

روحیه و بهره وری زمانی به سطح جدیدی می رسد که همه بتوانند به عنوان یک تیم گرد هم آیند. در حالی که باید یک نفر وجود داشته باشد که به طور کلی مسئول یک وظیفه یا مجموعه ای از وظایف باشد، این به این معنی نیست که سایر کارمندان نمی توانند کمک کنند.

به عنوان مثال، بخشی از وظیفه یک هماهنگ کننده زمانبندی این است که بیمارانی را که به تأخیر افتاده اند فراخواند تا آنها را مجدداً فعال کند و نتیجه نهایی بازگرداندن آنها به مطب برای ملاقات با متخصص بهداشت یا پزشک است. در حالی که این مسئولیت کلی آنهاست، سایر کارکنان نیز می توانند در صورت امکان به فعال سازی مجدد بیماران کمک کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 7 = 56

دکمه بازگشت به بالا