مدیریتمطالب آموزشی

5 نکته برای افزایش درآمد کلینیک پزشکی

تغییرات در صنعت مراقبت های بهداشتی باعث شده است که برخی از پزشکان مدام در تلاش برای افزایش درآمد کلینیک پزشکی خود باشند. علاوه بر این، این تغییرات همچنان بر موارد زیر تاثیر می‌گذارد:

  • درآمد
  • نرخ بازپرداخت
  • مدیریت جریان نقدی

پکیج آموزشی مدیریت کلینیک

راه های افزایش درآمد کلینیک پزشکی

متخصصان پزشکی نیز به طور فزاینده ای با حجم زیادی از کاغذ بازی هایی که باید پردازش شوند، تحت فشار هستند. این به نوبه خود، زمان زیادی را که آنها می‌توانند با بیماران و کارکنان سپری کنند، از بین می برد. بر اساس مطالعه ای پزشکان به همان اندازه برای کارهای اداری و اداری وقت می‌گذارند که برای دیدن بیماران وقت می گذارند.  در این شرایط، متخصصان پزشکی چه کاری می توانند برای افزایش درآمد کلینیک پزشکی انجام دهند؟ اگرچه پاسخ به این سوال ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما در واقعیت، پاسخ بسیار ساده است.

متخصصان پزشکی اساساً می توانند درآمد خود را با موارد زیر افزایش دهند:

  1. کنترل هزینه ها
  2. گوش دادن به بیماران
  3. ارائه خدمات جانبی
  4. معیار کلینیک پزشکی
  5. حفظ یک مدیریت برنامه ریزی هوشمند

کنترل هزینه ها برای افزایش درآمد کلینیک پزشکی

برای شروع افزایش درآمد کلینیک پزشکی منابع اصلی هزینه های فعالیت های پزشکی به طور سنتی مربوط به هزینه پرسنل و اشغال بوده است. اگر این دو متغیر تحت کنترل نگه داشته شوند، تمام جنبه‌های دیگر این عمل تأثیر عمده‌ای بر نتیجه نخواهد داشت.

همانطور که گفته شد، باید تلاش بیشتری برای کنترل هزینه ها انجام شود. شیوه‌های پزشکی اغلب با رویه‌ها و سیاست‌های خوب شروع می‌شوند که بر عملیات روزانه حاکم است – اما دوام ندارند. همانطور که کلینیک ها شلوغ می شوند و شروع به رشد می کنند، آنچه توسط کارکنان بالینی در مقابل خط مشی مکتوب انجام می شود اغلب کاملاً متفاوت است. کارمندان مطب پزشکی اغلب:

  • بررسی دقیق حذف‌های ثبت‌شده انجام نشد
  • عدم رسیدگی صحیح به تطبیق اتهامات

طولی نمی کشد که رضایت به وجود بیاید و منجر به از دست رفتن درآمد شود. بنابراین، بهتر است این مشکل را با بررسی های معمول اصلاح کنید تا بررسی کنید که آیا خط‌مشی‌ها و رویه‌ها به درستی توسط کارکنان دنبال می‌شوند یا خیر.

به بیماران خود گوش دهید

اگر به مشخصات جمعیت شناختی و روانشناختی بیماران خود نگاه کنید، ممکن است متوجه شوید که آنها می توانند بسیار متفاوت باشند. به هر تعامل بیمار توجه کنید تا ببینید آیا می‌توانید بفهمید که چه نیازهایی با عمل شما برآورده نمی‌شوند یا خیر.

شناسایی نیازهای بیمار می تواند فرصت های جدیدی برای پر کردن شکاف های خدمات ایجاد کند. علاوه بر این، بررسی ها و شکایات بیمار باید مورد توجه قرار گیرد و اقدامات فوری باید برای اصلاح وضعیت انجام شود.

اگر به سایت‌های بررسی توجه کنید، بازخورد منفی اغلب حول کارکنان تمرین می‌چرخد و نه تمرین‌کننده. این شکایات اغلب می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که مشکلی با یک کارمند خاص وجود دارد که احتمالاً بر حجم بیمار تأثیر می‌گذارد. بنابراین به آنچه که بیماران در مورد شما و کارکنانتان می گویند گوش کنید، زیرا تاثیر قابل توجهی بر روی افزایش درآمد کلینیک پزشکی شما خواهد داشت.

پکیج آموزشی ارتباط با بیمار

ارائه خدمات جانبی

از آنجایی که تجربه بیمار در مرکز درمان قرار می‌گیرد، خدمات جانبی به طور فزاینده ای توسط متخصصان پزشکی ارائه می‌شود. پزشکان در طول تاریخ نسبت به ارائه خدمات جدید محتاط بوده اند. در نتیجه فرصت های زیادی در طول چرخه حیات کلینیک از دست می‌رود. با این حال، با کم شدن بازپرداخت ها، پزشکان بیشتری شروع به جهش کرده و خدمات جانبی ارائه می‌کنند.

بنابراین پزشکانی که معمولاً خدمات جانبی را ارائه می‌دهند چه کسانی هستند؟

  • متخصص بیهوشی (31%)
  • پزشکان خانواده (20%)
  • متخصصین داخلی (20%)
  • پزشکان متخصص زنان و زایمان (19%)
  • جراحان ارتوپد (33%)
  • پزشکان اطفال (18%)

طیف گسترده ای از خدمات جانبی وجود دارد که می‌توان در کلینیک ها ارائه داد. برخی از آنها برای فعالیت های پزشکی عمومی مناسب هستند در حالی که برخی دیگر برای کلینیک های تخصصی مناسب تر هستند.

  • خدمات داروخانه (توزیع دارو)

هر نوع کلینیک پزشکی داروها را تجویز می‌کند و همچنین به درخواست های پر کردن مجدد رسیدگی می کند. این فعالیت در واقع یک بار است، زیرا کارکنان وقت خود را صرف پاسخگویی به تلفن، پردازش درخواست پر کردن مجدد و دسترسی به فایل‌ها و نمودارهای بیمار می‌کنند.

ادغام خدمات داروخانه به کلینیک کمک می کند تا هزینه های خود را کاهش دهد و در عین حال جریان درآمد جدیدی را اضافه کند. با ادغام داروخانه در مطب خود، می‌توانید به بیماران کمک کنید تا به دارو پایبند باشند و در عین حال مسئولیت نسخه‌ها و خطاهای غیرمجاز را کاهش دهید.

  • فیزیوتراپی

فیزیوتراپی را می توان در مراکز پزشکی ورزشی و کلینیک های ارتوپدی ارائه کرد، اما دلیلی وجود ندارد که آنها را در مطب خانوادگی نیز ارائه ندهند.

همیشه تقاضای ثابتی برای فیزیوتراپی برای افراد مسن و همچنین ورزشکاران وجود خواهد داشت. اما، بیماران معمولی شما نیز ممکن است بخواهند از آن استفاده کنند.

  • تست آلرژی

تست آلرژی چیزی است که بسیاری از بیماران در آمریکای شمالی همچنان به آن نیاز دارند. از آنجایی که آلرژی پنجمین بیماری شایع برای افراد زیر سن قانونی در آمریکا است و در این مرحله هیچ درمانی برای آن یافت نشده است. در نتیجه، تعداد زیادی از بیماران نیاز به مراقبت مداوم خواهند داشت. این یک مکمل ایده آل برای کلینیک های کودکان، کلینیک های مراقبت های اولیه و کلینیک های پوست است.

  • درمان های جایگزین

درمان های جایگزین مانند طب سوزنی در حال حاضر تبدیل به یک خدمات محبوب ارائه شده در کلینیک ها شده است و راهی برای افزایش درآمد کلینیک پزشکی است. علاوه بر این، خدمات دیگری مانند ماساژ، رایحه درمانی و مدیتیشن یا آموزش تمرکز حواس نیز به طور فزاینده ای در تمرینات خانوادگی در دسترس هستند. درمان‌های جایگزین معمولاً با پزشکی مدرن همراه نیستند، اما این به آرامی در حال تغییر است. در نتیجه، هم پزشکان و هم بیماران احتمالاً برای گنجاندن خدمات جانبی بازتر خواهند بود.

  • مراقبت فوری

امکانات مراقبت فوری مستقیماً با مطب شما رقابت می‌کند. بیماران مراکز مراقبت فوری طیف وسیعی از مشکلات جزئی پزشکی را بر اساس برنامه زمانی خود تشخیص داده و درمان می‌کنند. در نتیجه، شما بیماران و درآمد خود را در رقابت از دست می‌دهید.

معیارهای پزشکی

اگر عملکرد مطب خود را تنها بر اساس عملکرد گذشته اندازه گیری کنید، تصویر کامل را دریافت نخواهید کرد. در عوض، بهتر است معیارهای کلیدی را با معیارهای منطقه ای و تخصصی محک بزنید. با درگیر شدن در این فعالیت، می‌توانید عملکردهایی را که زیرمجموعه عمل خود هستند شناسایی کنید و در جهت بهبود آنها تلاش کنید. این به شما امکان می دهد کلینیک خود را بهینه کنید و از دست دادن درآمد به دلیل ناکارآمدی جلوگیری کنید.

مشاوره راه اندازی کلینیک

برنامه ریزی هوشمند برای افزایش درآمد کلینیک پزشکی

هر مطب پزشکی به دلیل عدم حضور و فرصت های ملاقات پر نشده با درآمد از دست رفته مواجه می شود. برنامه قرار ملاقات کلینیک جریان اصلی درآمد آن است، بنابراین باید برای کاهش مواردی که ممکن است درآمد از بین برود، بهینه شود. یکی از راه‌های بهینه‌سازی زمان‌بندی، دور شدن از زمان‌بندی موج به زمان‌بندی موج اصلاح‌شده است. با برنامه ریزی موج، قرار ملاقات ها در بالای هر ساعت برنامه ریزی می شد. از سوی دیگر، زمان‌بندی موج اصلاح‌شده، دو قرار را در ساعت تعیین می‌کند، یکی در ربع گذشته و دیگری در نیمه گذشته.

این روش همچنین به پزشکان این امکان را می‌دهد که از آخرین قسمت هر ساعت برای مستندسازی و تماس های بعدی استفاده کنند. با بهینه سازی زمان پزشکان، بیماران خدمات بهتری را نیز در کلینیک تجربه خواهند کرد. از آنجایی که بیماران از برنامه‌ریزی راحت‌تر خوشحال‌تر هستند، سطح رضایت فقط می‌تواند افزایش یابد و وفاداری را افزایش دهد (زیرا دیگر لازم نیست 15 دقیقه در اطراف بمانند تا دیده شوند).

سخن پایانی

هیچ راه حل قطعی برای افزایش درآمد کلینیک پزشکی شما وجود ندارد، اما یافتن روش مناسب نباید سخت باشد زیرا گزینه های زیادی وجود دارد. سرویس‌های جانبی محبوب‌ترین گزینه در حال حاضر هستند، اما گنجاندن آنها بی‌معنی است، مگر اینکه کنترل نقدی، معیارسنجی و مدیریت برنامه‌ریزی هوشمند وجود داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا