مدیریت

نکات شگفت انگیز در افزایش درآمد پزشکان

میانگین درآمد پزشک متخصص در ایران

پزشکی یکی از پرطرفدارترین و همچنین پر چالش ترین رشته‌های دانشگاهی می‌باشد که زیرشاخه‌های مختلفی دارد. پزشکی جزو پردرآمدترین رشته‌ها در تمام کشورهای جهان می‌باشد. درآمد پزشکان در کشورهای مختلف متفاوت می‌باشد، اما معمولاً پزشکانی که سال‌ها تجربه‌دارند حتی می‌توانند در ماه درآمد میلیاردی نیز داشته باشند. بالا بودن درآمد پزشکی می‌تواند یکی از مهم‌ترین دلایل علاقه افراد به این رشته باشد.

حال شاید برایتان سؤال شود چرا درآمد پزشکان بالاست؟ در پاسخ به این سوال می‌بایست بگوییم این مسئله دلایل فراوانی دارد. در درجه اول قبول شدن در رشته پزشکی نیازمند سال‌ها تلاش بوده و دانشجویان این رشته باید در طول روز ساعت‌ها درس بخوانند. علاوه بر این پزشکی یکی از پیچیده‌ترین رشته‌هاست و حتی فارغ‌التحصیل شدن در آن نیز سال‌های بیشتری نسبت به دیگر رشته‌ها زمان خواهد بود.

دیگر دلیل بالا بودن درآمد مطب‌های پزشکی بازار کار فوق‌العاده آن‌ها می‌باشد. به‌طورقطع می‌توان گفت هیچ زمانی فرانمی‌رسد که ما در جامعه خود به پزشکان نیاز نداشته باشیم. پزشکان جزو اصلی‌ترین نیازهای جامعه هستند و با دستان روح‌بخش خود به معالجه بیماران مختلف می‌پردازند. حال  نیاز شدید جامعه به پزشک نیز می‌تواند اصلی‌ترین دلیل بالا بودن درآمد پزشکان باشد. بااین‌حال بازهم افزایش درآمد پزشکان می‌تواند جزو دغدغه‌های اصلی آن‌ها به‌حساب بیاید.

حتی پزشکانی که ده‌ها میلیون تومان در ماه نیز درآمد دارند، بازهم به دنبال روش‌هایی هستند که میزان  سود خود را بیشتر کنند. میانگین درآمد پزشکان متخصص و باسابقه در ایران با توجه به عوامل مختلفی مشخص می‌شود. این عوامل شامل مواردی مثل ساعات کاری، مکان و شهر فعالیت، تخصص و تجربه می‌شوند.

مثال:

پزشکانی که در کلان‌شهرها مثل تهران فعالیت می‌کنند و تجربه و مهارت بالایی دارند، قطعاً درآمد بیشتری نیز خواهند داشت. علاوه بر این نوع تخصص یک پزشک نیز در میزان درآمد او تأثیرگذار است. به‌ عنوان‌ مثال یک پزشک که در حوزه زیبایی فعالیت می‌کند، ممکن است در ماه حقوق میلیاردی داشته باشد. این در حالی است که درآمد یک روان‌درمان ممکن است بیش از ۵۰ میلیون تومان در ماه نباشد. به‌ این‌ علت که جراحی زیبایی امروزه طرفداران زیادی پیداکرده است و پزشکانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند معمولاً درآمد بیشتری دارند. اما افزایش درآمد پزشکان امروزه به شیوه‌های گوناگون امکان‌پذیر بوده و هر پزشک با هر نوع تخصصی می‌تواند درآمد خود را  تا چندین برابر افزایش دهد.

نکات شگفت‌انگیز در خصوص افزایش درآمد پزشکان

گفتیم که برای افزایش درآمد یک پزشک روش‌های گوناگونی وجود دارد. برای اینکه پزشکان بتوانند درآمد خود را تا چند برابر افزایش دهند، نیاز است که به برخی نکات مهم توجه نمایند. در زیر مهم‌ترین نکات در خصوص افزایش حقوق و درآمد پزشکان را نام‌ برده‌ایم:

راهکارهای افزایش درآمد پزشکان

 

  • حضور در شبکه‌های اجتماعی

قطعاً حضور در شبکه‌های اجتماعی برای هر فردی که در مسیر پیشرفت قرار دارد  بسیار ضروری است. یک پزشک نیز از این قاعده مستثنی نیست. پزشکان می‌توانند با استفاده از این شبکه‌ها اقدام به جذب بیماران جدید نمایند و به‌این‌ترتیب درآمد خود را افزایش دهند. هر پزشک می‌تواند در انواع شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک حضور پررنگ و فعال داشته باشد؛ درنتیجه می‌توان گفت نقش اینستاگرام برای پزشک بسیار پررنگ است.

  • طراحی سایت و سئو

طراحی سایت و سئو یکی دیگر از آیتم‌های مهم برای افزایش درآمد پزشکان و جذب بیمار جدید می‌باشد. اگر یک پزشکی اقدام به طراحی سایت کند و جدا از خدماتی که دارد می‌تواند آدرس مطب و شماره تماس‌های خود را هم در سایت اضافه کند. همچنین فاکتور مهم‌تر بعد از طراحی سایت، تولید محتوای پزشکی متناسب با تخصص پزشک است که ورودی کاربر در سایت پزشک از سمت گوگل می‌تواند داشته باشد که برای عملی شدن این امر باید روی سئو سایت و کلمات کلیدی آن کار شود که در این صورت وقتی کاربر یک کلمه کلیدی مرتبط با تخصص پزشک را در گوگل تایپ می‌کند سایت پزشک در نتایج جستجو کاربر در گوگل به کاربر نمایش داده می‌شود و زمانی که کاربر وارد سایت شود و محتویات سایت و خدمات را مشاهده کند در صورت تمایل می‌تواند به بیمار تبدیل شود. لذا طراحی سایت پزشکی و همچنین سئو سایت پزشکی با جذب بیمار جدید می‌تواند در درآمد پزشکان بسیار موثر باشد.

  • تبلیغات آنلاین

تبلیغات برای هر کسب‌وکاری ضروری است و یک پزشک نیز برای اینکه بتواند بیشتر شناخته شود و بیماران جدیدی جذب نماید نیاز به تبلیغات خواهد داشت. تبلیغات در فضای آنلاین معمولاً کم‌هزینه‌تر از سایر روش‌ها بوده و بازدهی فوق‌العاده‌ای برای پزشکان دارد. آژانس برندینگ و تبلیغات پزشکی طب مارکتینگ این اقدام را برای شما آسان کرده است.

  • استفاده از کارت ویزیت

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات افزایش درآمد پزشکان استفاده از کارت ویزیت هست. کارت ویزیت می‌تواند چرخه‌ای از مشتریان و بیماران وفادار را به وجود بیاورد. اگر خدمات باکیفیتی ارائه داده باشید، بیمار قطعاً از طریق کارت ویزیت دوباره به شما مراجعه خواهد کرد.

  • راه انداختن تبلیغات دهان‌به‌دهان

تنها کاری که شما به‌عنوان یک پزشک می‌توانید برای راه انداختن تبلیغات دهان به دهان انجام دهید، جلب رضایت بیماران می‌باشد. شما باید به‌قدری کیفیت خدمات خود را بالا ببرید که بیمار با نهایت رضایت و خرسندی از مطب شما راهی خانه شود. تنها در این صورت است که  بیمار از خدمات شما نزد دوستان و آشنایان خود تعریف خواهد کرد و این‌گونه برای شما تبلیغات دهان‌به‌دهان انجام می‌گیرد. اگر پزشکی موفق به راه انداختن چنین تبلیغاتی شود تا مدت‌ها بازار کارش تأمین خواهد بود و می‌تواند بیماران جدید بسیار زیادی جذب کند.

  • کسب یک تخصص یا مهارت جدید

اینکه پزشک در یک حوزه خاص فعالیت داشته باشد، بسیار عالی است. اما اگر بتواند در کنار مهارتی که دارد یک تخصص دیگر را نیز اضافه کند بسیار عالی است. برای مثال یک پزشک می‌تواند در مطب خود به ارائه خدمات دندانپزشکی بپردازد و در تایم‌های آزاد خود نیز با ارائه خدمات پزشکی در حوزه‌های دیگر بپردازد. دارا بودن تخصص‌های مختلف می‌تواند به‌راحتی موجب افزایش درآمد پزشکان شود.

  • همکاری با کلینیک‌ها و مراکز درمانی

یک پزشک نباید درآمد خود را به مطب شخصی‌اش محدود کند. پزشکان می‌توانند با کلینیک‌ها و مراکز درمانی نیز به‌صورت پاره‌وقت همکاری کنند‌. اما این مورد در صورتی پیشنهاد می‌شود که پزشک در مطب خود هنوز موفق به جذب بیماران زیادی نشده و تایم خالی داشته باشد.

افزایش درآمد پزشکان با سرمایه‌گذاری در ساخت کلینیک

هر پزشکی بی‌شک به دنبال افزایش درآمد خود بوده و از انجام هر نوع تبلیغاتی یا روش خاصی برای تحقق این هدف دریِغ نمی‌کند. یکی از بهترین روش‌هایی که می‌تواند موجب افزایش درآمد برای یک پزشک شود، سرمایه‌ گذاری در ساخت کلینیک  بیمارستان و مراکز درمانی می‌باشد. کلینیک‌ها و درمانگاه‌های زیادی وجود دارند که برای ساخت و تأسیس نیازمند سرمایه‌گذار هستند. اگر یک پزشک بتواند در ساخت آن‌ها سرمایه‌گذاری کند، با توجه به میزان بیمارانی که از این مراکز درمانی خدمات می‌کنند، می‌تواند درآمد زیادی کسب کند.

افزایش درآمد پزشکان در این مورد در مقیاس بسیار بالاتر بوده و در برخی موارد به میلیاردها تومان نیز می‌رسد. البته این روش نیاز به سرمایه زیادی دارد و همه پزشکان‌ قادر به انجام آن نیستند. نکته دیگری نیز در خصوص این روش وجود دارد آن‌هم این است که این شیوه افزایش درآمد بلندمدت می‌باشد. چون پروسه تأسیس و جذب بیمار یک مرکز درمانی معمولاً زمان‌بر بوده، و باید به‌عنوان سرمایه‌گذاری بلندمدت به  آن‌ نگاه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 33 = 36

دکمه بازگشت به بالا