مدیریتمطالب آموزشی

8 دلیل برای برنامه ریزی مسیر شغلی پزشکی

هنگامی که دانشکده پزشکی را به پایان رساندید، پیشرفت حرفه ای ممکن است دورترین چیزی باشد که از ذهن شما دور است. از آنجایی که بسیاری از دانشجویان پزشکی دریافت مدارک، کمک به بیماران و یافتن شغل را هدف اصلی خود می‌دانند، ممکن است دانشکده پزشکی پایان راه برایشان به نظر برسد و به همین دلیل برنامه ریزی مسیر شغلی پزشکی برایشان ضروری است.

با این حال، پزشکان جدید ممکن است از این که بدانند شغل پزشکی می‌تواند با فرصت‌های زیادی برای هدف‌گذاری، ادامه تحصیل، توسعه مهارت‌های پزشکی، یافتن فرصت‌های رهبری، و دادن و دریافت راهنمایی و مشاوره به همراه داشته باشد، شگفت‌زده شوند.

اهمیت برنامه ریزی مسیر شغلی پزشکی

همه این زمینه‌ها برای اینکه بهترین قدم شما را به جلو بگذارند، نیاز به تفکر قبلی دارند و پزشکان در هر سنی باید به فکر یافتن راه‌های رضایت‌بخش برای رشد شغلی باشند. در اینجا 8 دلیل وجود دارد که چرا توسعه حرفه ای چیزی است که باید در مورد آن فکر کنید:

رضایت از کار شما را بهبود می بخشد

وقتی هدفی داشته باشید کار کردن راحت تر است. در حالی که اولین چیزی که در ذهن اکثر پزشکان ممکن است مراقبت از بیمار باشد، اگر هر روز همان نوع بیماران یا مسائل پزشکی را مشاهده کنید، ممکن است کمی عادی به نظر برسد. در حالی که ممکن است وسوسه انگیز باشد که در شغل خود ظاهر شوید، مراقب بیماران خود باشید و به خانه بروید، تعیین مسیر شغلی پزشکی گسترده تر نه تنها می‌تواند دانش پزشکی شما را گسترش دهد، بلکه رویا پردازی شما را نیز افزایش می دهد. تعیین اهداف به پزشکان کمک می‌کند تا راه‌هایی برای رشد پیدا کنند و دستیابی مداوم به این اهداف تعامل با کار را افزایش می‌دهد.

ملاحظات لازم قبل از شروع یک شغل در حوزه پزشکی

مسیر شغلی پزشکی چالش های جدیدی را ارائه می‌کند

بسیاری از پزشکان جدید به چالش‌ها و سختی‌های دانشکده پزشکی عادت کرده‌اند، همیشه یک ضرب‌الاجل جدید برای ملاقات، مراقبت از بیمار برای ارائه و فرصت‌های جدید برای استفاده وجود دارد، که دانشجویان پزشکی را مشغول نگه می‌دارد. پس از اتمام تحصیل، یکی از چالش های کار به عنوان پزشک در واقع می‌تواند حجم کاری نسبتاً کوچکتر باش، در حالی که در ابتدا ممکن است از استراحت خوشحال باشید، پس از چند سال در اولین شغل خود ممکن است شروع به جستجوی شغل جدید کنید. چالش فرصت‌های توسعه حرفه‌ای، خواه موقعیت‌های رهبری، مدارک اضافی، نقش‌های آموزشی، شبکه‌سازی یا راهنمایی سایر پزشکان باشد، می‌تواند به شما دریچه‌ای برای حرفه‌تان بدهد که انگیزه و کنجکاوی فکری‌تان را برآورده کند.

به شما کمک می‌کند تا مهارت های خود را حفظ کنید

سفر به سمت پزشک شدن آسان نیست و شما زمان و پول زیادی را برای اعتبار خود سرمایه گذاری کرده اید. داشتن مسیر شغلی پزشکی و بسیاری از برنامه های توسعه حرفه ای ارائه شده توسط نهادهای پزشکی استانی به شما این امکان را می دهند که مهارت های پزشکی خود را گسترش دهید یا مهارت های موجود خود را تقویت کنید. این می تواند برای همه تخصص ها مفید باشد.

مسیر شغلی پزشکی گزینه های شما را در بازار کار گسترش می‌دهد

توسعه حرفه‌ای می‌تواند جنبه‌های بسیاری از آموزش شغلی را در برگیرد، از تعیین هدف گرفته تا ادامه تحصیل و آموزش رهبری، برنامه شغلی شما باید نقشه راه را برای شما فراهم کند که چگونه از جایی که اکنون هستید به سطح بعدی پیشرفت خود برسید. بخشی از این فرآیند ممکن است شامل ایفای نقش های مختلف یا چالش برانگیز تر پزشکی با افزایش مسئولیت ها یا دانش تخصصی باشد. تمرکز بر پیشرفت حرفه ای به شما کمک می کند تا برای این نقش ها از قبل برنامه ریزی کنید.

فرصت هایی را برای راهنمایی دیگران ارائه می دهد

اگر در آغاز حرفه پزشکی خود هستید، اولین قدم برای دستیابی به اهداف حرفه ای خود ممکن است همکاری با یک پزشک یا مربی مسن تر باشد که می‌تواند شما را در مسیر درست راهنمایی کند. مانند بسیاری از جنبه‌های پزشکی، برنامه‌ریزی مسیر شغلی پزشکی چیزی نیست که بتوان آن را در کتاب درسی آموزش داد یا حتی در حین کار تجربه کرد. چه اهداف بلند پروازانه ای برای رسیدن به اوج رشته خود داشته باشید یا صرفاً با افزایش سن، نقشی با انعطاف بیشتری داشته باشید، دریافت مشاوره از فردی که تجربه دارد می تواند به شما کمک کند تا از نردبان حرفه ای بالا بروید.

می‌تواند به شما در درک نقاط قوت شما کمک کند

مشاغل پزشکی برای همه یکسان نیستند و تمرکز بر اهداف شغلی شما نیز می‌تواند به شما کمک کند تا روی نقاط قوت خود به عنوان یک پزشک تمرکز کنید. همه افراد رهبر مادرزادی نیستند، اما اگر مهارت‌های رهبری چیزی است که می‌خواهید توسعه دهید، برنامه‌های آموزشی در دسترس هستند.

می‌تواند به شما کمک کند اولویت های خود را هماهنگ کنید

آیا تعادل کار و زندگی یکی از اهداف شماست؟ در مورد علایق یا سرگرمی های شما خارج از پزشکی چطور؟ در حالی که ممکن است تمرکز بر روی کارهایی که خارج از فعالیت پزشکی از انجام آنها لذت می‌برید غیر منطقی به نظر برسد، توسعه حرفه ای در واقع می تواند به شما کمک کند تا ایده آل های خود را در حرفه خود بگنجانید. برای مثال، اگر یک خانواده بزرگ می‌خواهید و قصد دارید آن را در اولویت قرار دهید، ممکن است بخواهید از رفتن به سمت شغلی که مسئولیت‌های اضافی باعث می‌شود تا دیروقت در دفتر کار کنید، خودداری کنید.

مسیر شغلی پزشکی می‌تواند اهداف شما را ملموس کند

بخش بزرگی از برنامه ریزی مسیر شغلی پزشکی و توسعه حرفه ای تنظیم و دستیابی به اهداف شماست. بهترین اهداف واقع بینانه، قابل دستیابی هستند و نوعی چارچوب زمانی به آنها متصل است، به طوری که می دانید چه زمانی به آنها دست یافته اید. هدف گذاری می‌تواند بر اساس بلندمدت باشد، مانند باز کردن مطب خود، تبدیل شدن به یک متخصص در زمینه خود، یا ایفای نقش اداری، یا کوتاه مدت مانند پذیرش بیماران بیشتر، شرکت در دوره های توسعه حرفه ای، یا تکمیل یک دوره اضافی صدور گواهینامه.

سخن پایانی

در حالی که توسعه حرفه ای بخشی از پزشکی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود، دلایل زیادی برای برجسته کردن آن وجود دارد. پزشکانی که هدف گذاری می‌کنند، مهارت های جدید می آموزند، به آموزش های اضافی می‌پردازند و به دیگران راهنمایی می کنند، نه تنها در شغل خود شادتر و راضی تر خواهند بود، بلکه تاثیر مثبتی بر حوزه پزشکی به طور کلی می‌گذارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 7 = 21

دکمه بازگشت به بالا