مدیریتمطالب آموزشی

ملاحظات لازم قبل از شروع یک شغل در حوزه پزشکی

حرفه مراقبت های بهداشتی همیشه جذاب بوده است زیرا انتظارات دستمزدهای بالاتری از یک شغل در حوزه پزشکی وجود دارد؛ در حالی که واقعیت همیشه به این سادگی نیست، اما مطمئناً مسیری است که می‌تواند به طرق مختلف سودمند باشد.

مانند هر شغل دیگری، می‌توانید مسیر خود را با برنامه ریزی اولیه دقیق با موفقیت طی کنید. چه به تازگی از دانشکده پزشکی فارغ التحصیل شده باشید و چه هنوز در فکر تغییر شغل هستید، ارزش آن را دارد که وقت بگذارید و عناصری را که می‌توانند بر انتخاب شغل در حوزه پزشکی تأثیر مثبت و منفی بر تجربه شما داشته باشند، مرور کنید. بنابراین، ملاحظات کلیدی هنگام شروع حرفه پزشکی چیست؟ ما قصد داریم چند حوزه را بررسی کنیم.

مشاوره راه اندازی کلینیک

انتخاب رشته برای انتخاب شغل در حوزه پزشکی

حتی زمانی که اخیراً تحصیلات تکمیلی خود را به پایان رسانده اید، ممکن است در زمینه ای که بخواهید وارد آن شوید، تصمیم گیری نکرده باشید اما این لزوماً یک چیز منفی نیست زیرا فقط به این دلیل که شما در یک محیط خاص آموزش دیده اید، به این معنی نیست که باید آن مهارت ها را در بخش های سنتی این بخش به کار ببرید. به این ترتیب، ارزش نگاه کردن به برخی از حوزه های ناشناخته مراقبت های بهداشتی را دارد.

نمونه بارز این موضوع را می توان به پرستاری نسبت داد. پرستار شدن یک موقعیت فراگیر نیست. پرستار متخصص (Nurse practitioner) یکی از حرفه‌های پزشکی است که سریع‌ترین رشد را دارد و مدارک تحصیلی در اینجا می‌تواند به شما کمک کند تا در همه چیز از خانواده گرفته تا مراقبت‌های روانپزشکی شرکت کنید. پرستاری می‌تواند به شکل ارتباط با جامعه، کار در بهداشت عمومی برای ارائه آموزش و راهنمایی سلامت به بیماران باشد. همچنین امکان کار از راه دور، ارائه مشاوره از طریق خدمات بهداشتی از راه دور یا حتی ایفای نقش به عنوان یک متخصص در ارزیابی اختلافات بیمه سلامت وجود دارد.

پکیج آموزشی ارتباط با بیمار

اغلب بهترین رویکرد تحقیق در زمینه هایی است که می‌تواند با شخصیت شما و همچنین مهارت هایی که به دست آورده اید مطابقت داشته باشد. اگر کمی به جزئیات توجه دارید و از یک محیط شلوغ لذت می برید، ممکن است بخواهید نقشی در فناوری جراحی در نظر بگیرید. در حالی که خودتان هیچ جراحی را انجام نخواهید داد، در کنار پزشکان و پرستاران کار خواهید کرد، بیماران را برای عمل آماده می‌کنید و در تمام مدت کمک خواهید کرد. همچنین قابل توجه است که برخلاف جراحان، این نیازی به گذراندن چندین سال در دانشکده پزشکی ندارد و سطوح فلج کننده بدهی را بالا می برد. در عوض، یک مدرک کاردانی دو ساله معمولاً برای گرفتن یک موقعیت سطح ابتدایی کافی است.

همچنین به یاد داشته باشید که شروع در یک زمینه به این معنی نیست که شما تا پایان عمر این کار را انجام خواهید داد. در واقع، هرچه بیشتر در یک منطقه کاوش کنید، بیشتر خواهید دید که مهارت های شما ممکن است به زمینه های دیگر منتقل شود. بنابراین گزینه های خود را باز نگه دارید و در مورد صحبت با سایر متخصصان در مورد تجربیات، ایده ها و توصیه های آنها فعال باشید.

آماده شدن برای چالش های شغل در حوزه پزشکی

مراقبت‌های بهداشتی و داشتن شغل در حوزه پزشکی می‌تواند یک مسیر شغلی بسیار مفید باشد. این فرصتی است برای همکاری نزدیک با مردم در مورد موضوعاتی که بر تجربیات زندگی آنها تأثیر می گذارد. با این حال، به همان اندازه مهم است که توجه داشته باشید که کار کردن در آن بخش بسیار چالش برانگیزی است. یکی از ملاحظات مهم این است که احتمالاً با چه چالش‌هایی روبرو خواهید شد و چگونه می‌توانید عملا بر آنها غلبه کنید.

راهنمای مدیریت استرس برای پزشکان

فرض کنید شما مستقیماً با بیماران سروکار دارید، چه به عنوان یک پزشک، یک مدیر بیمارستان یا یک تکنسین، برخی از مسائل حول محور نحوه برخورد با مردم است. آنها ممکن است دوره سختی را در زندگی خود سپری کنند، در پریشانی کامل قرار داشته باشند، یا نتوانند در یک سیستم پزشکی که گاهی اوقات بیهوده پیچیده است، هدایت شوند. درصدی از مردم وجود خواهند داشت که حضور در یک کلینیک به صورت حضوری برایشان ناخوشایند است. هیچ یک از این موارد باعث نمی‌شود بیماران از مراقبت‌های بهداشتی خوب کمتری داشته باشند، بنابراین باید مهارت‌هایی را به دست آورید که می‌تواند به شما در رفع این مشکل کمک کند. این ممکن است بهبود توانایی های ارتباطی، مهارت های حل تعارض، و حتی راهنمایی برای استفاده از روشی حساس و همدلانه باشد.

همچنین بسیار مهم است که پتانسیل شغل در حوزه پزشکی خود را برای تاثیرگذاری بر رفاه شما در نظر بگیرید. مسئولیت‌های مراقبت‌های بهداشتی نیز می‌تواند به تبدیل آن به یکی از زمینه‌های پرفشار برای استخدام کمک کند. ناگفته نماند که گاهی اوقات ساعات طولانی و کار طاقت‌فرسا است.

اگر مانند بسیاری در این زمینه، نکات مثبت بیشتر از این باشد، وقت آن است که برنامه ریزی برای کاهش مشکلات احتمالی را شروع کنید. با خانواده خود در مورد آنچه که آنها می‌توانند از نقش شما انتظار داشته باشند و اینکه چگونه می‌توانند از طریق آن به بهترین شکل از شما حمایت کنند صحبت کنید. از افرادی که از قبلاً در این حرفه مشغول به کار هستند مشورت بگیرید. از اکنون به حفظ سلامت جسمی و روانی خود متعهد باشید تا بتوانید نسبت به هر تغییری در آینده هوشیار باشید.

به بهترین نحو شروع کنید

قدم بعدی شما این است که زمان بگذارید تا ورود خود را به این بخش و آغاز شغل در حوزه پزشکی تا حد امکان مثبت کنید. مطمئناً بعید است که فوراً به موقعیت های ارشد با درآمد بالا دست پیدا کنید، اما می‌توانید با کارفرمایانی که می‌توانند به شما در پیشرفت در مسیرتان کمک کنند، درگیر شوید. متأسفانه، اینها احتمالاً نقش‌هایی هستند که بیشترین کاربرد را دارند، بنابراین رقابت زیادی خواهید داشت که باید از آنها متمایز شوید.

به این ترتیب، برنامه اولیه شما باید دارای عناصری باشد که به درخشش شما کمک کند. پس از ارائه درخواست ها، باید کارهای آماده سازی را برای فرآیند مصاحبه شروع یک شغل در حوزه پزشکی انجام دهید. لازم نیست لزوماً پاسخ‌ها را به‌طور خلاصه به خاطر بسپارید، بلکه با انواع رایج سوالاتی که پرسیده می‌شوند و نحوه پاسخ‌دهی مناسب آشنا شوید.

در مورد تفاوت بین پرس و جوهایی که برای ارزیابی رفتار طراحی شده اند و آنهایی که برای اندازه گیری سطح مهارت شما طراحی شده اند، درک درستی کسب کنید. وقتی نوبت به بحث در مورد شخصیت و تناسب فرهنگی می‌رسد، می تواند عاقلانه باشد که به ارزش های کلینیک یا بیمارستان توجه کنید، بنابراین می توانید نظراتی را تهیه کنید که صادقانه این موارد را منعکس کند.

سخن پایانی

داشتن یک شغل در حوزه پزشکی مسیری پر از فرصت ها و تجربیات است. با این حال، برای به دست آوردن مثبت ترین تجربه، ارزش آن را دارد که برای کشف زمینه های مختلفی که می‌تواند با شخصیت و مهارت های شما مطابقت داشته باشد، وقت بگذارید و همچنین چالش ها را در آن زمینه ها ارزیابی کنید. هر چه زودتر باید درک کنید که چه تجربیات و ارزش هایی می‌توانند شما را به یک کاندیدای جذاب برای نقش ها تبدیل کنند تا بتوانید به بهترین وجه برای درخواست ها و مصاحبه های آینده آماده شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 9 = 54

دکمه بازگشت به بالا