مدیریتمطالب آموزشی

8 راه برای حفظ انگیزه کارمندان مطب پزشکی

آیا دوست دارید کارکنان کلینیک شما انگیزه بیشتری داشته باشند و ابتکار عمل بیشتری در کار خود داشته باشند؟ آیا تا به حال احساس کرده اید که باید آنها را مدیریت کنید تا مطمئن شوید که آنها سازنده هستند و کاری را که می خواهید انجام می دهند؟ در این مقاله نکاتی را برای حفظ انگیزه و ابتکار عمل کارمندان مطب پزشکی مرور می‌کنیم.

برای حفظ  کارمندان مطب پزشکی نگرش خوبی داشته باشید

به عنوان مالک و رهبر تیم شما،  کارمندان مطب پزشکی به شما نگاه می کنند و نگرش شما را در محل کار منعکس می گ‌کنند. ساده به نظر می رسد، اما فقط داشتن یک نگرش خوب در طول روز می تواند تاثیر زیادی بر تیم شما بگذارد.

به عنوان مثال، اگر با ناامیدی یا عصبانیت وارد کار شوید، کارکنان شما این رفتار را تقلید خواهند کرد و احتمالاً متوجه خواهید شد که کارکنان شما انگیزه زیادی ندارند.

از سوی دیگر، اگر با نگرش شادی آور وارد شوید و از انجام کارها هیجان زده باشید و از بیماران خود مراقبت زیادی کنید، کارکنان شما متوجه خواهند شد و اقدامات آنها منعکس کننده آن خواهد بود. ممکن است متوجه شوید که آنها مولدتر و سازماندهی شده هستند، یا اینکه فعال تر هستند.

با مثال رهبری کنید

با گسترش اولین نکته بالا، یکی از راه هایی که می توانید  کارمندان مطب پزشکی خود را با انگیزه نگه دارید این است که در عمل خود الگو باشید. نمونه خودتان باشید که یک کارمند ایده آل چگونه باید عمل کند.

اگر می خواهید کارکنانتان به موقع سر کار بیایند، سازنده باشند، فعال باشند، مسئولیت پذیر باشند و غیره، باید از شما شروع کنند.

آیا تا به حال برای کسی کار کرده‌اید که دائماً دیر سر کار می‌آمد؟ در مورد کسی که واقعاً زیر و بم کار خود را نمی دانست چطور؟ در مورد کسی که هرگز مسئولیتی را بر عهده نگرفت و همیشه هر زمان که مشکلی پیش می آمد دیگران را سرزنش می کرد چطور؟ شما شروع به از دست دادن اعتماد به آنها می کنید و به نوبه خود انگیزه مولد بودن را از دست می دهید.

اگر معطل کنید و اجازه دهید مشکلات بدون پرش سریع ادامه پیدا کنند، اگر مشکلی مانند لغو زیاد، برنامه خالی، پرداخت‌های عقب افتاده و غیره وجود داشته باشد، کارکنان شما از شما الگوبرداری می‌کنند و فکر می‌کنند «بسیار خوب است».

4 روشی که فناوری می‌تواند به شما کمک کند مشکلات خستگی کارمندان را به حداقل برسانید

حقیقت این است که همه می‌خواهند از یک رهبر بزرگ پیروی کنند و مردم مفتخرند که توسط کسی هدایت می‌شوند که بتواند راه را هموار کند. هنگامی که شما به عنوان مثال رهبری می کنید، دست اول به کارکنان خود نشان می دهید که چگونه در تمرین خود کار کنند و اعتماد به نفس را به تیم خود القا می کنید.

هماهنگ و یک تیم باشید

هماهنگی یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ انگیزه  کارمندان مطب پزشکی در طول روز و هفته است زیرا همه می‌دانند که در تمرین چه می‌گذرد و باید در آن روز خاص برای رسیدن به اهداف تمرین چه کار کنند.

جلسات صبحگاهی و جلسات هفتگی کارکنان بهترین راه برای هماهنگ نگه داشتن تیم شما هستند و لازم نیست که جلسات طولانی نیز باشند. در واقع، جلسات صبح فقط باید حدود 15 دقیقه طول بکشد و جلسات هفتگی کارکنان می تواند 30 تا 45 دقیقه باشد.

اهدافی را برای  کارمندان مطب پزشکی خود در نظر بگیرید تا در جهت رسیدن به آن تلاش کنند

در بسیاری از مطب‌ها کارکنان فقط برای «کمک به پزشک» یا «مسائل اداری» هستند. بدیهی است که هدف نهایی شما کمک به افراد جامعه خود برای دستیابی و حفظ سلامت عالی است. شما همچنین باید دستاوردهای دیگری در این مسیر داشته باشید که نشان دهد چقدر خوب به آن هدف می رسید.

اول از همه، من اهداف تولید سالانه و ماهانه را در نظر داشته باشید زیرا هر یک از اعضای تیم در ایجاد تولید نقش دارند. همه آنها باید بدانند که آن هدف چیست و پیشرفت به سوی آن را ببینند. سپس کارکنان شما باید اهداف فردی داشته باشند که با شغل خاص آنها مرتبط باشد. هماهنگ‌کننده زمان‌بندی می‌تواند اهداف ماهانه برای تولید، تعداد ملاقات‌های فراخوان، بیماران فعال‌شده مجدد، و غیره داشته باشد. هماهنگ‌کننده درمان ممکن است برای میزان درمان پذیرفته‌شده هدفی داشته باشد.

بر آموزش کارمندان مطب پزشکی خود تمرکز کنید

هنگامی که یک کارمند درک کاملی از شغل خود و تمام بخش‌های مختلف آن داشته باشد، به توانایی خود برای انجام یک کار خوب اطمینان بیشتری پیدا می‌کند و بهره‌ورتر می‌شود.

آموزش  کارمندان مطب پزشکی نشان می دهد که شما روی شغل و پیشرفت آنها در کار سرمایه گذاری کرده اید. این فرصت خوبی برای اضافه کردن مشوق ها (مانند پیشرفت یا پاداش) است تا انگیزه آنها را حفظ کند.

محیطی دلپذیر برای کار ایجاد کنید

حفظ انگیزه در فضایی که احساس می‌کند و به نظر می‌آید، سخت است. داشتن یک محیط تمیز و فراهم کردن ابزارهایی که کارکنان شما برای انجام کارشان نیاز دارند، راه های آسانی برای حفظ انگیزه در تمرین هستند. چند ایده برای محیطی دلپذیر عبارتند از:

  • نگهداری از ساختمان و مبلمان
  • ایجاد اتاق استراحت کارکنان، اتاق رختکن و دفاتر خصوصی راحت و دلپذیر
  • در صورت امکان نور طبیعی را تامین کنید
  • ابزارهای لازم برای کار خود را فراهم کنید (مانند یک چاپگر و کامپیوتر در حال کار، لوازم اداری فراوان و غیره)
  • ساختمان را منظم و تمیز نگه دارید

مشاوره راه اندازی کلینیک

اتاق استراحت و رختکن را راحت کنید، لزوماً به این معنی نیست که باید با بازی‌ها، تلویزیون‌های صفحه تخت یا مبلمان شیک تزئین شود. منظور این است که باید احساس خوشایندی داشته باشد و مانند فضایی باشد که کسی بخواهد در آن استراحت کند. یک محیط تمیز و دلپذیر می تواند تفاوت زیادی در روحیه و بهره وری کارمندان مطب پزشکی شما ایجاد کند.

دستاوردها را بشناسید

این می تواند به سادگی تمجید شفاهی کارمندان برای کاری که در آن روز به خوبی انجام شده است باشد. این یک راه عالی برای تاکید بر اهمیت هر کارمند و نقشی است که در مطب شما ایفا می کند.

زمانی که آنها کار اشتباهی انجام داده اند یا مرتکب اشتباه شده اند، فقط به آنها اشاره نکنید. چه کسی می‌خواهد برای کسی که قدرش را نمی‌داند، راه بیشتری را طی کند؟ بنابراین، به کارهای خوبی که انجام می‌دهند اشاره کنید و از آنها به خاطر زحماتشان تشکر کنید، سپس بیشتر از آن‌ها خواهید دید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 40 = 49

دکمه بازگشت به بالا