مدیریتمطالب آموزشی

9 راه برای بهبود مراقبت از بیمار در مراکز درمانی

بیمارانی که از تجربه مراقبت های بهداشتی خود راضی نیستند، به احتمال زیاد دیگر هرگز به کلینیک سابق مراجعه نخواهند کرد یا به دیگران توصیه نمی کنند که مراجعه کنند. این نه تنها می تواند به نتایج کسب و کار آسیب برساند، بلکه می تواند بر نتایج بالینی طولانی مدت بیماران نیز تاثیر منفی بگذارد. بنابراین بهبود مراقبت از بیمار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

کیفیت مراقبت از بیمار از عوامل مختلفی تشکیل شده است که عبارتند از:

  • کیفیت زیرساخت های پزشکی
  • آموزش و صلاحیت کادر پزشکی
  • آموزش کافی برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی
  • کارایی عملیات مدیریت کلینیک
  • استفاده از فناوری های جدید

به حداکثر رساندن همه این عوامل باعث بهبود کیفیت درمان و رضایت بیمار می شود. در این مقاله 9 راه حل ارزشمند برای بهبود مراقبت از بیمار ارائه می کنیم.

شایع ترین خطاها در بیمارستان ها

متأسفانه در حوزه بهداشت و درمان، خطاهای پزشکی می تواند هزینه های هنگفتی داشته باشد و پیامدهای مخربی را برای بیماران به همراه داشته باشد. به این نوع اشتباهات رایج پزشکی در کلینیک ها نگاه کنید:

  1. مسائل ارتباطی عدم ارتباط یا ارتباط ضعیف بین پزشکان، کارکنان بالینی، پرستاران و دیگران می تواند منجر به خطاهای پزشکی شود.
  2. جریان ضعیف داده های پزشکی هنگامی که اطلاعات مربوط به بیمار شکسته، ناقص یا منسوخ می شود، فقط تصویری جزئی از تاریخچه بیمار به پزشک ارائه می دهد و می تواند منجر به تشخیص اشتباه و داروهای تجویز شده شود.
  3. خطاهای انسانی این خطاها زمانی اتفاق می‌افتند که کارکنان پزشکی مقررات، استانداردها و رویه‌های اجباری مراقبت‌های بهداشتی را نقض می‌کنند، یا زمانی که ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی فاقد دانش لازم برای ارائه نوع خاصی از مراقبت است.
  4. اشتباهات مربوط به بیمار این خطاها زمانی رخ می دهند که بیمار به اندازه کافی معاینه یا تشخیص داده نشده باشد یا دستورالعمل های نامشخصی از پزشک خود در مورد نحوه مصرف داروها یا رعایت رژیم مراقبتی خود دریافت کرده باشد.
  5. کمبود آموزش. این زمانی اتفاق می‌افتد که امکانات، سیستم آموزشی کارآمدی برای پرسنل پزشکی، از جمله آموزش و ارزیابی منظم عملکرد ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی، نداشته باشند.
  6. کمبود نیروی انسانی فقدان نیروی کار متخصص پزشکی ممکن است احتمال اشتباهات بالینی را افزایش دهد.
  7. سیاست ها و مقررات ناکارآمد گاهی اوقات، ریشه اشتباهات پزشکی می تواند فرآیندهای مستندسازی ضعیف در بیمارستان و نگهداری ناکافی سوابق پزشکی باشد.
  8. مسائل فنی اینها می تواند مشکلات تجهیزات پزشکی، دستگاه ها یا برنامه ها باشد یا می تواند مسائل امنیت سایبری باشد.

پیاده سازی نرم افزار کلینیک در بخش مراقبت های بهداشتی شما می تواند خطاهای پزشکی را کاهش داده و از آن جلوگیری کند.

راه های بهبود مراقبت از بیمار

اگر واقعاً می‌خواهید مراقبت از بیمار را بهبود ببخشید و آن را هماهنگ‌تر، با کیفیت‌تر و در دسترس‌تر کنید، این مطلب را بخوانید تا یاد بگیرید چگونه می‌توانید این کار را سریع و کارآمد انجام دهید:

شماره 1 به رویکرد بیمار محور تغییر دهید

مراقبت بیمار محور به بیماران این امکان را می دهد که در مراقبت های بهداشتی خود مشارکت داشته باشند و به طور فعال در تصمیم گیری مراقبت های بهداشتی شرکت کنند. برای اتخاذ رویکرد بیمار محور، پزشکان و سایر کارکنان پزشکی باید روابط مؤثرتری با بیماران ایجاد کنند، همدلی نشان دهند، دلسوز باشند و شخصیت و نیازهای خاص هر بیمار را در نظر بگیرند.

ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی که آماده پذیرش مراقبت های بیمار محور هستند باید:

  • درک کنند که چه چیزی برای بیمارانشان هنگام دریافت مراقبت های بهداشتی ضروری است
  • بر ارتباط با بیماران تاکید کرده و آنها را در تصمیم گیری مشارکت دهید
  • باعث شود بیماران احساس راحتی کنند و فضایی دوستانه ایجاد کنند
  • در هنگام تجویز دارو یا ارزیابی یک برنامه مراقبتی، عوامل فرهنگی، روانی و اجتماعی-اقتصادی را در نظر بگیرید.

شماره 2 دسترسی به مراقبت های بهداشتی را بهبود بخشید 

بسیاری از بیماران نگران افزایش هزینه های مراقبت های بهداشتی هستند.  راه‌حل‌های دیجیتال، نظارت از راه دور بیمار و کلینیک‌های سیار به ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی امروزی این امکان را می‌دهند که با ارائه خدمات پزشکی به کسانی که به دلیل موانع جغرافیایی، مالی یا شخصی توانایی پرداخت آن را ندارند، مراقبت از بیمار را مقرون‌به‌صرفه‌تر و در دسترس‌تر کنند.

شماره 3 برای بهبود مراقبت از بیمار بر مشارکت کارکنان تمرکز کنید

مشارکت کارکنان بر تجربه کلی بیمار و بهبود مراقبت از بیمار تاثیر می گذارد. کارکنانی که از شغل خود راضی، دلسوز، کمک کننده و به دنبال دستیابی به بهترین نتایج سلامتی بیمار هستند، اعتماد بیمار بالاتری کسب کرده و عملکرد بهتری دارند. کارکنان متعهد کلینیک:

  • در هر کاری ابتکار عمل داشته باشید
  • اهداف و ارزش های تسهیلات را درک کنید
  • هنگام نزدیک شدن به مسئولیت ها و وظایف جدید، اعتماد به نفس دارند

از آنجایی که مشارکت کارکنان برای رشد موفقیت‌آمیز یک مرکز مراقبت‌های بهداشتی حیاتی است، چند نکته برای بهبود مشارکت کارکنان چیست؟

  1. کارکنان با عملکرد بالا را به رسمیت بشناسید و یک سیستم پاداش را اجرا کنید.
  2. آموزش مداوم و فرصت های پیشرفت شغلی را ارائه دهید.
  3. بازخورد منظم ارائه دهید.
  4. با کارمندان خود شبکه کنید تا یک فرهنگ تسهیلات خانوادگی مانند ایجاد کنید.
  5. اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما اهداف تاسیسات شما را درک کرده و برای آنها ارزش قائل هستند و می خواهند به بهترین نتایج دست یابند.

شماره 4 رضایت بیمار را پیگیری کنید

شما می توانید رضایت بیمار را به روش های مختلفی اندازه گیری کنید، مانند:

  • به طور مستقیم از بیماران بخواهید که خدمات مراقبت های بهداشتی شما را ارزیابی کنند
  • ارسال پرسشنامه
  • بحث در مورد افکار بیماران در طول قرار ملاقات پیگیری

شماره 5 از تله مدیسین استفاده کنید

پزشکی از راه دور به پزشکان اجازه می دهد تا مراقبت های زیادی را به تعداد زیادی از بیماران ارائه دهند. با استفاده از فناوری بهداشت از راه دور، می توانید ظرفیت ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و کادر پزشکی خود را افزایش دهید، با کمبود کارکنان مقابله کنید و گردش کار مرکز خود را خودکار کنید و بار اداری و کاغذبازی را کاهش دهید.

شماره 6 روی فناوری و تجهیزات مدرن سرمایه گذاری کنید

پرونده الکترونیک سلامت (EHR) امکان جمع آوری، اشتراک گذاری و ذخیره ایمن داده های پزشکی را فراهم می کند. این امر مراقبت مداوم از بیمار را تضمین می کند و به پزشکان امکان دسترسی دائمی به اطلاعات به روز را می دهد. ارائه دهندگان می توانند مطمئن باشند که تصمیمات آنها در مورد درمان و داروهای بیماران با نیازهای بیماران و شرایط خاص سلامتی، مانند آلرژی یا فشار خون بالا مطابقت دارد.

روش دیگری که فناوری می تواند مراقبت از بیمار را بهبود بخشد، تجهیزات مدرن و سیستم های تشخیصی است. با هوش مصنوعی، رباتیک و تجهیزات تصویربرداری مراقبت های بهداشتی، بیمارستان ها می توانند آزمایش سریع و تشخیص بیماران را در مدت زمان کوتاه تری ارائه دهند.

شماره 7 کارکنان خود را آموزش دهید

شما باید با استفاده از روش ها و برنامه های آموزشی مختلف مانند وبینارها، جلسات تعاملی آنلاین و آموزش های یک روزه آفلاین، شکاف های موجود در دانش و تخصص فنی کادر پزشکی خود را پر کنید. همچنین می توانید برنامه های آموزشی اختصاصی را برای کارمندان خاص مانند پرستاران یا مدیران مرکز راه اندازی کنید.

شماره 8 به بیماران در مورد سلامتی خود آموزش دهید

پزشکان باید به بیماران کمک کنند تا در مراقبت های بهداشتی خود فعال تر شوند. در نظر بگیرید که چه اطلاعاتی را می توانید به بیماران ارائه دهید تا سواد پزشکی و آگاهی آنها را افزایش دهید و چگونه آنها را ارائه می دهید. آموزش با کیفیت، مراقبت، سلامت و رفاه بیمار را بهبود می بخشد، چه به یک مادر جدید کمک کنید تا در مورد اختلال خلقی پس از زایمان خود بیاموزد یا اطلاعاتی در مورد زندگی با شرایط خود به بیمار مبتلا به یک بیماری مزمن ارائه دهید.

شماره 9 با تصمیم گیری مبتنی بر داده خطاهای پزشکی را کاهش دهید

داده های بلادرنگ بینش هایی را ارائه می دهند که به بیمارستان ها امکان می دهد خدمات بالینی را بهبود بخشند، در هزینه ها صرفه جویی کنند و عملکرد کارکنان پزشکی را افزایش دهند. با استفاده از ابزارهای مناسب تجزیه و تحلیل داده ها و نرم افزار مدیریت کلینیک، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی می توانند تصمیمات مبتنی بر داده ها و شواهد را اتخاذ كنند تا تعداد خطاهای پزشکی را به حداقل برسانند و به طور موثر خدمات مراقبت های بهداشتی آینده را برنامه ریزی کنند.

سخن پایانی

بهبود مراقبت از بیمار یک فرآیند مستمر است که مستلزم مشارکت مداوم پزشک است. برای ایجاد تفاوت اساسی در مراقبت از بیمار، باید به فناوری پیچیده ای تکیه کنید که به شما کمک می کند هر جنبه از درمان بیمار را بهبود بخشید و تیم های پزشکی خود را توانمند کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 9 =

دکمه بازگشت به بالا