تبلیغات

تبلیغات پزشکان؛ راهی برای برند سازی مطب

با تاثیرگذاری تبلیغات پزشکان آشنا شوید.

برای انجام تبلیغات پزشکان جهت افزایش مراجعه بیماران و برندسازی مطب بهتر است حتی اگر در اوایل شروع فعالیت خود هستید فکری بکنید و اقداماتی در این خصوص انجام دهید زیرا تبلیغات پزشکان و تلاش آن‌ها برای برند سازی مطب و کلینیک خود در دنیایی که در آن مشغول به زندگی هستیم، نسبت به زمان‌های گذشته تغییرات زیادی به خود دیده است. حتی اگر پزشکی در زمینه فعالیت‌های خود بسیار حاذق و باتجربه باشد، در صورتی که بیماران امکان پیدا کردن بدون دردسر وی را نداشته باشند، موفقیت قابل توجه و درآمد قابل قبولی نصیب وی نخواهد شد.

این موضوع بدین معنی نیست که تمام رسالت پزشک در گرو انجام تبلیغات پزشکی است. خیر، چنین نیست. بسیاری از پزشکان بدون استفاده از تبلیغات متداول پزشکی و تنها با گذشت زمان نیز توانسته اند در حوزه تخصصی خود بیماران زیادی را جلب کنند. اما بدون شک اگر این پزشکان به انجام تبلیغات روی می‌آوردند، موفقیت‌های چشمگیرتری را کسب می‌کردند.

در زمان‌های گذشته که استفاده از تبلیغات هدفمند پزشکان رایج نبوده است، هر بیماری پس از مراجعه به یک پزشک و درمان موفق، وی را به سایر دوستان و آشنایان خود معرفی کرده و به عبارتی بازاریابی دهان به دهان برای پزشک اتفاق می‌افتاد و بدین ترتیب تعداد مراجعان پزشک مذکور افزایش پیدا می‌کرد. اما با ظهور اینترنت و گستردگی تکنولوژی‌ها و ارتباطات در فضای مجازی و از سوی دیگر افزایش روز افزون تعداد پزشکان شرایطی فراهم شد که شناخت پزشکان بسیار دشوار گردد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که در زمان‌های گذشته سه سال کافی بود تا یک پزشک در میان مردم شناخته شده و محبوب گردد. اما امروزه چنین نیست و یک پزشک به زمانی ده ساله برای معروف شدن نیاز دارد. بدون شک اگر این مدت زمان افزایش پیدا کند، ممکن است به ناامیدی و ایجاد انرژی منفی در پزشک بیانجامد. چرا که وی تصور می‌کند قادر به معرفی توانمندی‌های خود به مردم نبوده است.

درنتیجه

تمام این موارد دست به دست هم داده‌اند تا تبلیغات پزشکی اهمیت یافته و هر پزشکی به منظور بازاریابی برای کسب و کار خود و نیز برند سازی مطبش به استفاده از تکنولوژی‌های جدید موجود در عصر حاضر روی بیاورد. از آن جا که عده زیادی از پزشکان فعال در جامعه امروزی به استفاده از تبلیغات روی آورده و سبک ارتباط خود با بیماران را به روزرسانی کرده‌اند، در صورتی که یک پزشک از این قافله عقب مانده و بنای پیشرفت خود را روش‌های سنتی قرار دهد، روند معروفیت وی بسیار طولانی خواهد شد.

نکات مهم در زمینه تبلیغات پزشکان و برند سازی

دو نکته بسیار مهم در زمینه تبلیغات پزشکان وجود دارد که در ادامه به بیان آن‌ها خواهیم پرداخت.

نکات مهم در زمینه تبلیغات پزشکان و برند سازی

 

  • نکته اول در تبلیغات پزشکان: شبکه‌های مجازی

تبلیغات پزشکان تا قبل از رواج اینترنت و جا افتادن شبکه‌های مجازی به صورت یک طرفه انجام می‌شد. بدین ترتیب که پزشکان تبلیغات خود را در مجلات و یا تراکت‌ها چاپ نموده و مردم به مطالعه آن‌ها می‌پرداختند. در این گونه تبلیغات غالباً نام پزشک، تخصص وی، آدرس و شماره تلفن مطب و تصاویری از فضای داخلی و خارجی مطب در اختیار افراد قرار داده می‌شد. بنابراین هیچ گونه ارتباط دو طرفه ای میان پزشک و بیمار ایجاد نمی‌شد.

همان گونه که می‌دانید استفاده از چنین روش هایی در دنیای امروز منسوخ شده است. به یاد داشته باشید که تبلیغات پزشکان در صورتی موثر واقع خواهند شد که زمینه برقراری ارتباطی دو طرفه میان پزشک و بیمار فراهم گردد. چنین تبلیغاتی بدون شک بازدهی قابل قبولی را در پی خواهند داشت. غالباً استفاده از تبلیغاتی که به صورت پرسش و پاسخ بوده و بدین ترتیب تنها جنبه تبلیغ و معرفی نداشته باشد، مفیدتر از انواع روش‌های دیگر می‌باشد.

بنابراین انتظار می‌رود که پزشک در زمینه آماده سازی تبلیغات نقشی فعال را ایفا نموده و بخشی از وقت خود را به پاسخگویی به سوالات شکل گرفته در ذهن بیماران اختصاص دهد.

  • نکته دوم در تبلیغات پزشکان: پایداری در تبلیغات پزشکان

به یاد داشته باشید که تبلیغات پزشکان ممکن است زمان بر بوده و یا در مدت کوتاهی به نتیجه برسد. به عبارت دیگر تبلیغات پزشکان پروسه‌ای نیست که در زمانی مشخص آغاز و در زمانی معین پایان بپذیرد. در صورتی که پزشکی یک سال را به طور مداوم به انجام تبلیغات مشغول بوده و پس از رسیدن به نتیجه دلخواه و جذب تعداد قابل توجهی بیمار ادامه تبلیغات را کنار گذاشته و با مخاطبین خود هیچ گونه ارتباطی برقرار نسازد، به زودی نتیجه تبلیغاتی که در طول یک سال به انجام آن‌ها پرداخته است، هدر رفته و انرژی، زمان و سرمایه استفاده شده در این زمینه نیز بی‌نتیجه می‌ماند.

گفتنی است که تبلیغات پزشکان نیازمند صرف وقت، انرژی و هزینه بوده و در عین حال باید اصل مداومت را در آن رعایت نمود. این موضوع سبب خواهد شد که تاثیرات مثبت پایداری در تبلیغات پزشکان برای همیشه قابل مشاهده باشد.

روش‌های انجام تبلیغات پزشکان کدامند؟

همان گونه که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، روش‌هایی که در عصر رواج یافتن اینترنت و شبکه‌های مجازی به منظور تبلیغات پزشکان مورد استفاده قرار می‌گیرد، متفاوت است. بدون شک تبلیغ در مجلات و یا چاپ بروشور و تراکت نمی‌تواند چندان موثر باشد.

طراحی وب سایت پزشکی، ساخت پیج در اینستاگرام و مدیریت آن، تولید محتوا، سئو وب سایت پزشکی، ساخت تیزر تبلیغاتی و… از جمله مهم‌ترین روش‌های تبلیغات پزشکی در دنیای پر هیاهوی امروزی هستند. مطمئناً استفاده از روش‌های مذکور تبلیغات هوشمند پزشکان نتایج منحصر به فردی را در موفقیت پزشکان و برند سازی مطب‌ها و کلینیک‌های آنان رقم خواهد زد. آژانس برندسازی و تبلیغات پزشکی طب مارکتینگ آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در تمام موارد ذکر شده در بالا می‌باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

29 + = 37

دکمه بازگشت به بالا