بازاریابیمطالب آموزشی

راهنمای انجام بازاریابی B2B حوزه پزشکی در لینکدین

احتمالاً می‌دانید که لینکدین یکی از پراستفاده‌ترین ابزارهای اتصال به افراد متخصص در حیطه شما است. لینکدین می‌تواند یک ابزار ارتباطی قدرتمند برای کسب و کارهای تجاری (B2B) باشد. این امر به ویژه در مورد کلینیک ها یا مطب های پزشکی صادق است. در این مقاله به نحوه بازاریابی B2B حوزه پزشکی در این شبکه اجتماعی می‌پردازیم. دو روش اصلی برای بازاریابی B2B حوزه پزشکی وجود دارد که عبارتند از تبلیغات پولی در لینکدین و محتوای ارگانیک لینکدین:

بازاریابی B2B حوزه پزشکی از طریق تبلیغات پولی لینکدین

لینکدین تبلیغاتی را برای ایجاد سرنخ، هدایت ترافیک به وب سایت یا صفحه فرود شما و ایجاد آگاهی از نام تجاری از طریق تعدادی از قالب های تبلیغاتی مختلف، از جمله محتوای حمایت شده و پیام های حمایت شده، ارائه می‌دهد.

به عبارت ساده تر، تبلیغات لینکدین به شما امکان می‌دهد برخلاف استراتژی های لینکدین ارگانیک (غیر پولی) پیامی را در مقابل تصمیم گیرندگان مراقبت های بهداشتی که هدف آن هستید تضمین کنید.

ارتباط و محتوای ارگانیک لینکدین

لینکدین چندین فرصت ارگانیک قدرتمند از جمله ارسال محتوای پزشکی، ارتباط با مشتریان بالقوه، ارسال پیام به مشتریان احتمالی در گروه ها را ارائه می‌دهد. تاکتیک‌های ارگانیک (داخلی) لینکدین می‌توانند به مطب شما کمک کنند تا توسط بیمارانی که قبلاً از خدمات شما استفاده کرده اند، شناسایی شود.

نکاتی برای  بازاریابی B2B حوزه پزشکی در لینکدین

بازاریابی B2B حوزه پزشکی با یک مخاطب کاملاً مشخص شروع می‌شود؛ وقتی شروع به فکر کردن در مورد تبلیغات پزشکی در لینکدین می‌کنید، اولین گفتگوی شما باید ایجاد یک مخاطب هدف مشخص و مشخص باشد. لینکدین داده هایی را جمع آوری می‌کند که فرصت های قابل توجهی برای هدف قرار دادن تبلیغات شما ایجاد می‌کند. در اینجا می توانید گزینه های هدف گذاری گسترده برای تبلیغات لینکدین را بررسی کنید.

وقتی صحبت از  بازاریابی B2B حوزه پزشکی در لینکدین می‌شود، چند منطقه هدف گیری جمعیتی وجود دارد که می توانید برای استفاده حداکثری از بودجه خود روی آنها تمرکز کنید.

صنعت شرکت

هدف گذاری تبلیغات لینکدین توسط صنعت می‌تواند بیشتر از مراقبت های پزشکی و بهداشتی خاص باشد. در واقع، شما می‌توانید بسیاری از موارد فرعی را در حوزه پزشکی هدف قرار دهید:

  • بیوتکنولوژی
  • بیمارستان و مراقبت های بهداشتی
  • کلینیک پزشکی
  • سلامتی، تندرستی و تناسب اندام
  • مراقبت از سلامت روان
  • داروسازی

هدف گذاری عنوان شغل

فرض کنید کسب و کار تجهیزات پزشکی شما برای سیستم های بیمارستانی ونتیلاتور می‌سازد. شما می‌توانید تبلیغات خود را هدف قرار دهید تا فقط برای مدیران بیمارستان نمایش داده شود. اطمینان حاصل کنید که تمام تغییرات احتمالی عنوان شغلی که مهم هستند را درج کرده اید و این عنوان هدف ایده آل واقعی شما را منعکس می کند. هدف گذاری عنوان شغلی اغلب باید با شکل دیگری از هدف گذاری، مانند شرکت ترکیب شود تا مطمئن شود که به هدف مناسب می رسد.

ارشدیت

به مشتریان فعلی خود نگاهی بیندازید و تعیین کنید که بیشتر یا همه تصمیم گیرندگان در چه سطحی هستند. اگر 80 درصد از تصمیم گیرندگان در پایگاه مشتریان شما، مدیران، مدیران ارشد و معاونان هستند، تبلیغات لینکدین خود را هدف قرار دهید تا به طور خاص تبلیغات خود را برای کاربرانی که با این سطح ارشدیت مطابقت دارند ارائه دهید. گزینه ها عبارتند از:

  • مالک
  • شریک
  • مدیر
  • سطح ورودی

مخاطبان سفارشی

مهمتر از هدف گذاری داخلی لینکدین، ایجاد یک مخاطب سفارشی است. مخاطبان سفارشی لیستی از مخاطبینی است که شما در لینکدین آپلود می‌کنید و سپس همسان می‌شوند، بنابراین شما فقط تبلیغات را به این افراد نشان می‌دهید.

برای مثال، اگر می‌خواهید فهرستی از مشتریان بالقوه قدیمی را دوباره فعال کنید، می‌توانید آن‌ها را به لینکدین وارد کنید و تبلیغات را فقط به آن افراد نشان دهید. یا شاید شما در یک همایش پزشکی شرکت کرده اید و لیستی فقط با نام و ایمیل دریافت کرده اید، اما فقط می خواهید با تصمیم گیرندگان تعامل داشته باشید.

عضویت در گروه

یکی از راه های موثر برای هدف قرار دادن تخصص هایی که ممکن است در عناوین شغلی منعکس نشوند، هدف قرار دادن عضویت در گروه های لینکدین است.

یکی از نکاتی که باید در مورد تمام هدف گذاری های لینکدین به خاطر داشته باشید، به خصوص اگر در حال اجرای تبلیغات هستید، این است که مخاطبان شما باید برای شروع یک کمپین به اندازه کافی بزرگ باشند. حداقل تعداد مخاطب برای اجرای کمپین لینکدین 300 عضو است.

محتوای پزشکی در لینکدین

مردم از LinkedIn برای بهبود شغل خود، گسترش دانش صنعت خود و ارتباط با دیگران در زمینه خود استفاده می‌کنند. وقتی صحبت از ارائه ارزش و به اشتراک گذاری محتوای پزشکی می‌شود، در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تصمیم بگیرید کدام محتوا را در لینکدین به اشتراک بگذارید.

  • کوتاه باشید، هیچ کس در روز کاری خود وقت برای یک وایت پیپر 30 صفحه ای ندارد
  • آن را در دسترس قرار دهید: مشتریان بالقوه مشغول ممکن است بخواهند بعدا آن را بخوانند یا تماشا کنند

سخن پایانی

بازاریابی B2B حوزه پزشکی در لینکدین این پتانسیل را دارد که یک روش عالی برای تیم فروش شما باشد و بازدهی بالایی را به همراه داشته باشد، اما شما باید یک استراتژی سنجیده داشته باشید. آژانس طب مارکتینگ می‌تواند یک استراتژی B2B LinkedIn ایجاد کند که از منحنی های یادگیری عبور کرده و مستقیماً به اهداف شما دست یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا