بازاریابیمطالب آموزشی

چالش های منحصر به فرد بازاریابی پزشکی چیست؟

بازاریابی برای کسب و کارهای مراقبت های بهداشتی و کلینیک پزشکی مجموعه ای از چالش های بسیار منحصر به فرد دارد که شبیه هیچ صنعت دیگری نیست. موفقیت در بازاریابی پزشکی مستلزم این است که شما درک روشنی از نحوه عبور از این چالش ها داشته باشید.

موانع پیش روی بازاریابی پزشکی

در این مقاله، ما برخی از تفاوت‌هایی را که بازاریابی مراقبت‌های بهداشتی یا بازاریابی پزشکی را منحصر به فرد می‌کند، بیان کرده‌ایم که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم:

محدودیت های هدف گذاری

شاید بزرگترین چالش در بازاریابی مراقبت های بهداشتی، هدف گذاری باشد. کانال هایی مانند تبلیغات موتورهای جستجو یا گوگل ادز نسبتاً آسان هستند زیرا می توانید بیمارانی را که در جستجوی شرایط و درمان هستند هدف قرار دهید. اما خارج از این کانال ها، مقررات حفظ حریم خصوصی اغلب هدف قرار دادن شرایط پزشکی را ممنوع می‌کند. در واقع، برخی از پلتفرم‌ها به دلیل نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی، تبلیغات بازاریابی مجدد را برای برندها در بخش مراقبت‌های بهداشتی ممنوع کرده‌اند.

بنابراین یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ پزشکی خوب اغلب بر خلاقیت و پیام رسانی برای جذب بیماران مناسب تکیه می‌کند. بازاریابان پیشرفته‌تر مراقبت‌های بهداشتی از پلت‌فرم‌هایی مانند شبکه‌های برنامه‌ریزی استفاده خواهند کرد که در آن مجموعه داده‌های بی‌نام و ایمن برای حفظ حریم خصوصی، امکان هدف‌یابی پیشرفته‌ای مانند شبیه به ظاهر را بر اساس شرایط فراهم می‌کند.

مشکلات بازاریابی تخصصی

یکی از چالش‌های بزرگ‌تر بازاریاب‌ها، نرم‌افزار مدیریت پرونده‌های پزشکی الکترونیکی و نرم‌افزار مدیریت عمل است که مطب های پزشکی نه تنها برای نگهداری ایمن سوابق بیمار، بلکه برای مدیریت مواردی مانند تقویم‌های پزشک از آن استفاده می‌کنند. برای مثال، اگر می‌خواهید به‌طور یکپارچه به بیماران در رزرو نوبت کمک کنید، باید با این سیستم‌ها ادغام شوید. چشم انداز بسیار متنوع است و اغلب این سیستم ها ادغام های از پیش ساخته شده ندارند.

KPI ها برای بازاریابی پزشکی

بر خلاف سایر صنایع، شاخص های کلیدی عملکرد بازاریابی پزشکی بسیار واضح هستند. کلینیک های پزشکی معمولاً تمرکز خاصی بر روی بازدید از مطب بیماران جدید دارند.

با این حال، شاخص های کلیدی کلیدی بسیار دیگری وجود دارد که برای بازاریابان پزشکی مهم است که هنگام تلاش برای رشد یک عمل به آنها توجه کنند. من قبلاً در مورد شش مورد از ضروری ترین KPI برای رشد نوشته ام.

پازل ردیابی

شاید به دلیل چالش‌هایی که در بازاریابی پزشکی وجود دارد، اندازه‌گیری و انتساب بازاریابی، ناامیدی‌های رایج هستند. در بیشتر موارد، بازاریابان پزشکی برای اندازه گیری خودکار زمان دشواری دارند و باید زمانی را صرف اتصال دستی نقاط کنند.

3 گام برای ایجاد استراتژی بازاریابی در حوزه پزشکی

به عنوان مثال: اندازه گیری درآمد به ازای هر بیمار. در صنایع دیگر، اندازه گیری درآمد مشتری ممکن است به سادگی نگاه کردن به فاکتور یا هزینه کارت اعتباری باشد. اما برای مطب های پزشکی، بیمه همه چیز را کمی پیچیده تر می‌کند. همه بیماران انواع مختلفی از بیمه را دارند. بنابراین هزینه خدمات ارائه شده وجود دارد، اما بازپرداخت از بیمار به بیمار دیگر بسیار متفاوت است و ممکن است ماه ها طول بکشد تا متوجه شوید که یک پزشک واقعاً چقدر حقوق می‌گیرد. این امر، نسبت دادن درآمد به بازاریابی را به چالشی پیوسته و پیچیده تبدیل می‌کند. حل چالش های ردیابی در مراقبت های بهداشتی به صبر، یک تیم با انگیزه و شاید توسعه یکپارچه سازی سفارشی نیاز دارد.

درک بیمه

چشم انداز بیمه در حال حاضر نسبتاً گیج کننده است، اما موفقیت در بازاریابی مراقبت های بهداشتی (Health marketing) به این معنی است که شما باید درکی از انواع مختلف بیمه داشته باشید. به‌عنوان یک بازاریاب پزشکی، باید بدانید که چه برنامه‌هایی در شبکه با پزشک هستند و کدام‌ها نیستند و همچنین بدانید که کدام درمان‌ها تحت پوشش هستند و کدام‌ها نیستند. همه این‌ها بر پیام‌رسانی و خلاقیت شما و همچنین شرایط و درمان‌هایی که هدف شماست تأثیر می‌گذارند.

تعادل اقتدار و همدلی

تصمیمات مراقبت های بهداشتی توسط بیمارانی گرفته می‌شود که اغلب احساسات شدیدی را تجربه می‌کنند. بازاریابان باید به طور مساوی بین ایجاد اقتدار و نشان دادن همدلی یک پزشک تعادل برقرار کنند. این یک ترکیب منحصر به فرد است و می‌تواند پیام های چالش برانگیزی را ایجاد کند. برای ایجاد ارتباط تلاش کنید اما امید و اعتماد به نفس را برای درمان ارائه دهید.

سخن پایانی

با وجود تمام چالش های فوق، طب مارکتینگ برای افزایش درآمد مطب شما بسیار مفید است. بازاریابی مراقبت های بهداشتی هیجان انگیز است زیرا اکنون به سرعت در حال تکامل است. همانطور که پذیرش سریع سلامت از راه دور در دو سال گذشته به ما نشان داده است، چالش های قدیمی با فرصت های جدید جایگزین می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

61 + = 63

دکمه بازگشت به بالا