مدیریتمطالب آموزشی

مزایای بازی پزشکی برای کودکان و ارائه دهندگان

چه کودکی در حال شرکت در آزمون ریاضی یا بازی در مسابقات قهرمانی باشد یا در بیمارستان تحت معالجه قرار گیرد، حتماً مضطرب خواهد بود. همانطور که یک معلم راهنمای مطالعه دارد تا به دانش آموز کمک کند تا برای آزمون آماده شود یا مربی تمریناتی را اجرا می‌کند تا به ورزشکار کمک کند برای بازی مطمئن باشد، پزشکان و والدین می‌توانند با استفاده از بازی پزشکی به بیماران کودکان کمک کنند تا برای اقامت در کلینیک یا مطب آماده شوند.

پکیج آموزشی ارتباط با بیمار

بازی پزشکی یک رویکرد درمانی است که از تجهیزات پزشکی واقعی و وانمودی، حیوانات عروسکی و عروسک‌ها استفاده می‌کند تا به بیماران اطفال کمک کند تا نه تنها خود بیمارستان، بلکه همچنین آنچه را که در بدنشان اتفاق می‌افتد، درک کنند. بر روی فعالیت هایی متمرکز است که هم کودک را قادر می‌سازد تا به موقعیت های پزشکی سخت پاسخ دهد و هم از رشد طبیعی کودک حمایت کند.

در این پست، بهترین راه‌ها برای استفاده از بازی پزشکی و مزایایی که می‌تواند برای بیماران اطفال، والدین آنها و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی فراهم کند، مورد بحث قرار خواهیم داد.

تاثیر مثبت بازی پزشکی

در هسته خود، هدف بازی پزشکی این است که برای بیماران اطفال راهی راحت برای بحث در مورد چیزهایی که درک نمی‌کنند، بیان نگرانی های خود و یادگیری تکنیک های مقابله با استرس است. بازی پزشکی همچنین می‌تواند تأثیر گسترده‌ای بر بستری شدن بیمار در بیمارستان داشته باشد.

به عنوان مثال، مطالعات متعدد نشان داد که بازی اضطراب را برای بیماران اطفال در طول کل دوره اقامت در بیمارستان از بستری تا ترخیص کاهش می‌دهد. این مطالعات همچنین نشان داد بیمارانی که درگیر بازی‌های پزشکی بودند، سطح همکاری بالاتری در طول روش‌های استرس‌زا داشتند و تمایل بیشتری برای بازگشت به بیمارستان برای درمان اضافی داشتند.

مشاوره راه اندازی کلینیک

علاوه بر این، نشان داده شده است که بازی پزشکی باعث کاهش پاسخ های فیزیولوژیکی به استرس، از جمله افزایش فشار خون، افزایش تعریق و افزایش ضربان نبض می شود.

توصیه هایی برای بازی پزشکی موثر

بازی پزشکی یک ابزار قدرتمند برای والدین و ارائه دهندگان مراقبت است، اما برای اینکه بیشترین سود را برای بیمار داشته باشید، نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • به کودک اجازه دهید زمان شروع و توقف بازی را انتخاب کند و به او زمان زیادی برای شرکت در فعالیت ها بدهید.
  • سعی کنید تا حد امکان به کودک کنترل بیشتری بر بازی بدهید. به آنها اجازه دهید انتخاب کنند که چه لوازم پزشکی مورد نیاز است و از آنها دعوت کنید تا نقش های مختلف را به هر عروسک یا حیوان عروسکی اختصاص دهند.
  • مهمتر از همه، در حالی که کودک درگیر بازی های پزشکی است، به او گوش دهید.

نقش گوگل ادز در تبلیغات پزشکی

بازی پزشکی مطمئناً برای بهبود تجربه بیمارستان بیماران اطفال مفید است و همچنین برای تیم مراقبت های بهداشتی مفید است. با کمک به بیمار برای درک بهتر برنامه مراقبتی خود، او را تشویق می‌کند که کنترل بیشتری بر درمان خود داشته باشد که می‌تواند منجر به نتایج بهتر شود. بازی در دوران کودکی برای رشد روانی کودک ضروری است و بازی پزشکی علیرغم استرس ناشی از بستری شدن در بیمارستان، از تداوم بهزیستی عاطفی حمایت می‌کند.

بازی درمانی در بیمارستان به کودکان کمک می‌کند تا یاد بگیرند و رشد کنند و کمتر احساس اضطراب کنند. این به آنها کمک می‌کند تا احساسات و نگرانی های خود را بیان کنند، بفهمند چه اتفاقی می‌افتد و با درمان کنار بیایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 6 = 60

دکمه بازگشت به بالا