بازاریابی

حفظ بیماران فعلی یا جذب بیماران جدید؟

حفظ بیماران فعلی یا جذب بیماران جدید؟

در دنیای اقتصاد امروزه مبحثی جالب و جدید مطرح شده است که سوال اصلی مطرح شده در آن این است که تبلیغات پزشکی انجام شده با هدف جذب مخاطب بیمار صورت بگیرد یا حفظ آن؟ به نظر شما کدام یک مهم تر است. این که شما بیشتر تلاش خود را برای حفظ بیماران بگذارید یا بخواهید بیماری جدید را جذب کنید؟

تا چند سال گذشته جذب بیمار جدید به معنی جذب سود جدید بود. اما با گسترش رقبا و تقسیم شدن بازار جذب بیمار جدید هزینه تبلیغاتی بالایی می خواهد زیرا باید کاری کرد که مخاطب جدید بین این همه برند و تبلیغات، برند شما را انتخاب کند. از این رو دیگر نمی‌توان مانند گذشته با قاطعیت گفت که جذب بیماران جدید مساوی با سود بیشتر است. یادتان باشد در دنیای اقتصاد نباید در یک مسیر و یک شیوه تعصب داشته باشید. آن راهی بهتر است که صرفه اقتصادی بیشتری داشته باشد.

حفظ بیماران صرفه اقتصادی بهتری دارد

به چند دلیل می‌توان ثابت کرد که برای یک کلینیک حفظ بیماران از جذب بیماران جدید سودآورتر خواهد بود و می‌تواند صرفه اقتصادی بیشتری داشته باشد:

  1. همانطور که در بالا گفته شد جذب بیمار جدید در دنیای رقابتی امروز نیاز به صرف هزینه بسیار بالایی است. در این چنین وضعیتی کلینیک‌های بزرگ قید جذب بیمار جدید را زده اند و صرفاً بیمارهای خودشان را حفظ می کنند.
  2. بیماران جذب شده در صورت دریافت خدمات مناسب و خوب برای دفعات بعدی راحت‌تر و سریع‌تر اعتماد می‌کنند. در این چنین شرایطی می‌توان انتظار داشت که بدون صرف هزینه و تنها با کمی هوشمندی بیمار حفظ شود و در این حالت حفظ بیمار یعنی سود صد در صدی.
  3. حفظ بیماران قدیمی خود به خود موجب جذب بیماران جدید می‌شود. در کلام بهتر بیماران قدیمی خود به خود به سبب تعصبی که پیدا می‌کنند باعث می‌شوند افراد جدید به کلینیک شما سرازیر شود و این یعنی سودی دو برابر بدون صرف هزینه اضافی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

78 + = 88

دکمه بازگشت به بالا