مدیریت

معیارهای طراحی لوگو برای پزشک

معیارهای طراحی لوگو برای پزشک

در بحث اهمیت داشتن یک لوگو برای پزشک؛ مشخصات یک لوگوی خوب و معیارهای طراحی لوگو از اهمیت بالایی برخوردار هستند که می‌بایست به آنها پرداخته شود. زیرا این موارد در تبلیغات پزشکی بسیار پررنگ می باشد. البته این مورد را نیز باید در نظر داشت که با توجه به اهمیت لوگو برای پزشک، تکنیک‌های فراوانی همچون تایپوگرافی وجود دارد که می‌تواند بین حروف و تصویر ارتباط برقرار نماید و یک راه عالی برای تاثیر گذاری نماد و لوگو باشد. شاید برای شما نیز اتفاق افتاد باشد که لوگوهایی که عموما به صورت یک نوشته هستند، نظر شما را جلب کند. در واقع این موارد جز تایپوگرافی‌ها محسوب می‌شوند.

اهمیت داشتن یک لوگو برای پزشک:

اگر به داشتن لوگو برای پزشک دقیق تر نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که این مورد تنها به حرفه پزشکی نیست و در هر کسب و کار حرفه ای نیاز می‌باشد. عموما افراد با تصاویر بسیار راحت تر ارتباط برقرار می‌کنند و مفهوم و اطلاعات بیشتری دریافت می‌نمایند. برای روشن تر  شدن می‌توانید اهمیت لباس را در یک روز مصاحبه کاری تصور نمایید. اگر لباس شما تمیز تر و شیک تر باشد، ظاهر مقبول تری از شما نشان می‌دهد. لوگوی خوب نیز می‌تواند یک پزشک را بسیار با نظم و حرفه‌ای در کار خود نشان دهد.

آشنایی با انواع لوگوها:

پس از آنکه با اهمیت لوگو  برای پزشک آشنا شدید، لازم است تا اطلاعاتی در خصوص انواع لوگوها به دست آورید.

  • تایپو گرافی ها: این لوگوها مخلوطی از تصویر و نوشتار هستند که عموما مخاطبان بسیاری دارد.
  • آرمی: لوگو های مذکور دارای یک تصویر خاص هستند که می‌بایست از لحاظ ظاهری با نوع فعالیت شما ارتباط داشته باشد.
  • تلفیقی: در لوگوهای تلفیقی می‌تواند هر نوع ایده، نوشتار و تصویری با یکدیگر تلفیق شده و یک ساختار خوب و مناسب را ایجاد کند.

مشخصات یک لوگوی خوب چیست؟

لوگوها از بسیاری جهات قابل بررسی هستند. برای اینکه شما یک لوگوی مورد قبول داشته باشید، لازم است تا به موارد زیر توجه نمایید.

مشخصات یک لوگوی خوب

 

  • لوگوی شما باید قابل اعتماد باشد.

یکی از مشخصات یک لوگوی خوب، قابل اعتماد بودن آن است. بیمار قبل از اینکه وارد مطب یا کلینیک شما شود، به کمک لوگو می‌تواند یک تصویر ذهنی برای خود ایجاد نماید. هر اندازه لوگو حرفه ای تر باشد، طرز فکر بیمار در خصوص حرفه ای بودن شما نیز بیشتر است.

  • لوگو باید بتواند مخاطب جدید به دست آورد.

یکی از مواردی که در اهمیت داشتن لوگو برای پزشک، به آن پرداخته می‌شود، این مهم است که لوگو باید بتواند نظارات بیماران و کاربران را برای مراجعه به سمت فعالیت شما جذب کند.

  • لوگو باید شما را از رقبا متمایز نماید.

در نظر داشته باشید که برای لوگو تمام معیار های طراحی لوگو باید در نظر گرفته شود تا در دنیای رقابت از رقیبان خود پیشی بگیرید. با توضیحاتی که تا به اینجا عنوان شد، با اهمیت داشتن لوگو برای پزشک و کلینیک آشنا شدیم. اما باید این مورد را در نظر داشت که لوگو می‌بایست تمام آنچه که شما برای برد در رقابت نیاز دارید را فراهم نماید. در دنیای پزشکی نیز همانند سایر رشته‌های کاری، رقابت بسیاری وجود دارد، خاص بودن باعث می‌شود تا بین رقبای شما و شما، یک فاصله ایجاد شود. لوگوی حرفه ای می‌تواند این فاصله از خاص بودن را افزایش دهد.

آشنایی با معیارهای طراحی لوگوی مناسب:

باید در نظر داشته باشید که لوگوی خوب می تواند یک شاخصه اصلی برای تبلیغات پزشکی باشد. در زیر برخی از معیارهای طراحی لوگوی مناسب عنوان شده است که می‌توانید آن‌ها را در نظر بگیرید.:

  • حتما ایده‌های ذهنی خود را پیاده سازی کنید.

در نظر داشته باشید که هر طرحی از لوگو که به ذهن شما می رسد، لازم است تا بر روی کاغذ پیاده سازی شود. نباید از بهم ریختگی و شلوغی کاغذ خود وحشت نمایید. گاها لازم است تا چند طرح را با یکدیگر تلفیق کنید تا یک ایده خوب خلق شود. این امکان وجود دارد که گاهی از روی بی نظمی‌ها به یک لوگوی خوب و تاثیر گذار برسید.

در گام بعد پاکنویس کردن ایده خود را فراموش نکنید. در بحث داشتن لوگو، تمیزی و شیک بودن لوگو ارزش بسیاری دارد لذا آن را پس از خلق، پاکسازی کرده و از زوایای مختلف چک کنید تا بهترین دید و ظاهر را داشته باشد.

  • بکارگیری قانون تعادل

یکی دیگر از اصول طراحی لوگو، توجه به قانون تعادل است. دقت نمایید که افراد در هنگام مشاهده لوگو باید احساس مثبتی داشته باشند. انتقال این احساس تا حد زیادی به ساختارهای فکری افراد بستگی دارد. برای پزشکان اصولا تعادل و نظم از اهمیت بالایی برخوردار است لذا لازم است تا از اشکالی نظیر دایره یا مربع بهره ببرید. معمولا خطوط و اندازه و … با یکدیگر می بایست تناسب داشته باشند. البته گاها هنجار شکنی باعث جلب نظر می شود ولیکن این مورد بسته به نوع حرفه ای که قصد دارید برای آن لوگو طراحی کنید، می‌تواند متفاوت باشد.

  • توجه به سایز لوگو:

یکی دیگر از مشخصات یک لوگوی خوب، سایز مناسب است. قبل از اینکه اقدام به طراحی لوگو نمایید، لازم است تا بررسی کنید که لوگو را برای چه موردی نیاز دارید؟ سایز لوگو می بایست در حدی باشد که بیننده با مشاهده آن بتواند متوجه منظور طراح و نوع کسب و کار شود.به عنوان مثال لوگو در سربرگ و سرنسخه ابعاد متفاوتی ذارد.

معیارهای طراحی لوگو پزشکی چگونه است؟

از آنجا که لوگوی پزشکی می تواند حکم تبلیغات پزشکی را داشته باشد، لذا لازم است تا با حساسیت بیشتری طراحی آن صورت گیرد. در زیر برخی از عوامل مهم در طراحی لوگوی پزشکی و یا تایپوگرافی پزشکی بیان شده است:

معیارهای طراحی لوگو پزشکی

با توجه به اهمیت لوگو لذا لازم است تا بر روی این مورد زمان و دقت بسیاری صرف شود. در این نوع از طراحی ها لازم است تا به رنگ توجه ویژه‌ای شود زیرا باید حس ارامش مخاطب که اغلب نیز بیماران هستند، جلب شود. به طور مثال رنگ هایی چون سفید، آبی و سبز گزینه خوبی می‌باشند. برای اینگونه لوگو ها می‌توان المان های مربوط به پزشکی و آزمایشگاه را با نام و عنوان برند ترکیب نمود و یک ساختار جدید خلق کرد. اما به صورت کلی آنچه برای طراحی اینگونه لوگوها اهمیت دارد، توجه به جزئیات و ریزبینی در طرح می‌باشد.

با خیال راحت طراحی لوگو مطب و کلینیک خود را به ما بسپارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 79 = 81

دکمه بازگشت به بالا