بازاریابیمطالب آموزشی

چگونه از رسانه های اجتماعی برای بازاریابی عملکرد پزشکی خود استفاده کنید

راه های زیادی وجود دارد که سازمان ها می توانند کسب و کار خود را بازاریابی کنند، اما رسانه های اجتماعی یکی از موثرترین آنهاست. استفاده از رسانه های اجتماعی به عنوان بخشی از هر بازاریابی عملکرد پزشکی یک ضرورت است. با استفاده از یک پلتفرم اجتماعی برای برقراری ارتباط با بیماران فعلی یا آینده، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی می توانند رویه های حیاتی و هر گونه اطلاعات ضروری را که مردم ممکن است نیاز به دانستن داشته باشند برجسته کنند.

الزام حضور پزشک در اینستاگرام

استفاده از رسانه های اجتماعی برای بازاریابی اقدامات پزشکی به طور فزاینده ای محبوب می شود. این به یک پلتفرم موثر برای به اشتراک گذاری محتوای آموزنده، اخبار، بازاریابی و سایر اشکال ارتباطی تبدیل شده است. این نکات به شما بینشی در مورد اینکه چگونه می توانید از رسانه های اجتماعی برای بازاریابی عملکرد پزشکی خود استفاده کنید، ارائه می دهد.

استفاده از رسانه های اجتماعی به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی عملکرد پزشکی شما می تواند فعالیت پزشکی شما را رشد دهد

استراتژی‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی زیر، برند شما را برای بیماران بالقوه یا فعلی بازاریابی می‌کند و شما را از سایر پزشکان در منطقه خود جلوتر می‌سازد. استفاده از آنها می تواند منجر به پایگاه بزرگتر بیمار شود و به حفظ بیماران موجود کمک کند.

1. صدای برند خود را توسعه دهید

اولین قدم در برنامه ریزی استراتژی رسانه های اجتماعی خود این است که با ارسال محتوا در پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود با همان صدای برند، با برند خود سازگار بمانید. سبک و جذاب نگه داشتن آن ضروری است، از پست های یکنواخت خودداری کنید. داشتن یک رویکرد تعاملی، که در آن مشارکت را از طریق نظرات یا نظرسنجی‌ها تشویق می‌کنید، می‌تواند به تیم شما کمک کند تا با کاربران تعامل داشته باشند تا برند شما را بسازند.

برای مثال، فرض کنید همه پست‌های شما بر این موضوع تمرکز دارند که چگونه می‌توانید به حل مشکلات مشتریان کمک کنید. در این صورت، باید آن را با موقعیتی که چیزی جذاب است مخلوط کنید – حتی ممکن است مربوط به غیر پزشکی باشد، شاید یک رویداد آینده باشد. از گذاشتن پست های تبلیغاتی زیاد خودداری کنید. بیماران شما نیازی به خواندن در مورد هر خدمات یا محصولی که ارائه می دهید ندارند.

بیماران همچنین می خواهند احساس کنند که شما به آنها گوش می دهید یا نظر آنها مهم است. برای مثال، می‌توانید از نظرسنجی‌های فیسبوک برای سنجش نظرات مردم در مورد اخبار مرتبط با پزشکی استفاده کنید. به بیماران خود محتوای سرگرم کننده و آموزشی برای کاوش بدهید و برند شما مترادف با یک تجربه مثبت در رسانه های اجتماعی خواهد شد.

2. در زمان مناسب با بیماران خود ارتباط برقرار کنید

شما باید در مورد زمانی که پست می کنید استراتژیک باشید تا بیشترین دسترسی را داشته باشید. از ابزارهای زمان‌بندی (موجود در اکثر پلتفرم‌ها) برای ارسال پست در طول هفته در زمان‌های مختلف استفاده کنید، ردیابی کنید که کدام زمان‌ها بیشترین تعامل را دارند و پست‌ها را برای آن زمان‌های اوج برنامه‌ریزی کنید.

3. از اصطلاحات پزشکی خودداری کنید

اگر رثش درمان جدیدی دارید که به آن افتخار می کنید، می توانید آن را در رسانه های اجتماعی ارسال کنید، فقط آن را ساده و متناسب با مخاطبان خود نگه دارید. این به معنای دوری از اصطلاحات پزشکی است. مگر اینکه مخاطبان هدف شما متخصصان پزشکی باشند، به جای تحت تاثیر قرار دادن آنها، بیشتر برای گیج کردن آنها تلاش خواهید کرد.

4. افزایش آگاهی و پاسخ به سوالات رایج برای افزایش شهرت

رسانه‌های اجتماعی برای افزایش آگاهی عمومی در مورد نگرانی‌ها و درمان‌های نوظهور بهداشتی حیاتی هستند. افزایش آگاهی می تواند به سادگی یادآوری به بیماران در مورد شیوه های بهداشتی استاندارد یا پرداختن به نگرانی های رایج سبک زندگی سالم باشد.

در محیط پر سرعت امروز، تغییرات به سرعت اتفاق می‌افتد. به همین دلیل است که رسانه های اجتماعی به عنوان یک راه مهم برای اطمینان از آگاهی عموم از آخرین اخبار، مسائل و توصیه ها عمل می کنند. یک راه عالی برای اعلام اطلاعات این است که آن را مستقیماً در پست های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

افزایش آگاهی در مورد منابع معتبر، مقابله با ادعاهای نامناسب و نادرست مراقبت های بهداشتی رسانه های اجتماعی را که در پست های ارتباطات اجتماعی خود مشاهده می کنند، برای بیماران یا دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی آسان تر می کند.

پاسخ دادن به سوالات دنبال کنندگان می تواند به تمرین شما کمک کند تا خود را از دیگران متمایز کند. هنگامی که شما دائماً با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کنید و به تمام سوالات آنها پاسخ می دهید، بیماران صفحه شما را بیشتر به خاطر می آورند.

5. خدمات جامعه شما را مشخص کنید

می‌توانید یک صفحه رویداد ایجاد کنید تا کاربران را آفلاین کنید تا حضور خود را در رسانه‌های اجتماعی تقویت کنید. شما می توانید مقالات وبلاگ آموزنده در مورد کمپین یا رویداد ارسال کنید و تصاویر و ویدیوها را ارسال کنید. این کار شما را به عنوان یک مشارکت کننده در جامعه محلی شما بیشتر تراز می کند.

6. از تبلیغات پولی استفاده کنید

ارسال محتوا در شبکه های اجتماعی رایگان است، بنابراین ممکن است برای برخی افراد پرداخت هزینه برای تبلیغات غیر ضروری به نظر برسد. با این حال، اگر از ویژگی تبلیغات پولی رسانه های اجتماعی و ابزار بینش مخاطبان استفاده می کنید، می توانید کاربرانی را که به طور خاص می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید، هدف قرار دهید. تبلیغات رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات پولی می‌توانند به مطب شما کمک کنند تا به جمعیت‌شناسی هدف خود دست پیدا کنید، خواه تمرکز شما بر تولید سرنخ، ترافیک وب‌سایت یا آگاهی از برند باشد، تا با سرنخ‌های واجد شرایط بیشتری تعامل داشته باشید.

8. نتایج بازاریابی عملکرد پزشکی خود را تجزیه و تحلیل کنید

برای تجزیه و تحلیل اهداف قابل دستیابی بازاریابی عملکرد پزشکی که هر ماه تعیین می کنید، نقطه ای را مشخص کنید. نحوه تعامل مردم با پست‌های شما را تجزیه و تحلیل کنید، به این فکر کنید که چه نوع پست‌هایی بیشترین لایک (واکنش‌ها) و نظرات را دریافت می‌کنند. معیارهای کلیدی مانند تعامل و رسیدن به هدف را اندازه گیری کنید تا مشخص کنید چه چیزی موثر است و چه چیزی را حذف کنید.

مزایای تسلط بر این استراتژی‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به طور موثری عملکرد مراقبت‌های بهداشتی شما را در سطح متفاوتی بازاریابی کند. بهبود حضور شما در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند نسل‌های جوان‌تر را جذب کند و منجر به یافتن سریع عمل خود به صورت آنلاین شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 74 = 81

دکمه بازگشت به بالا