اخبار

افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی در کنکور 1401

افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی در کنکور 1401 | 27 خرداد 1401

علی امرایی عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس اعلام کرد که در حوزه بهداشت و درمان کشور متأسفانه با کمبود پزشک مواجه هستیم زیرا در حال حاضر به ازای هر 10 هزار ایرانی 11 پزشک داریم که این میزان کافی نبوده و قطعاً در آینده دچار مشکل خواهیم شد.

بنابراین تصمیم بر آن شده است که اقدام به افزایش ظرفیت پذیرش رشته‌های علوم پزشکی نماییم که این افزایش ظرفیت هم پذیرش پزشکان عمومی هم دوره تخصص را شامل می‌شود.

همچنین وی افزود: با توجه به این که این موضوع برای چند سال پی‌درپی مطرح می‌شود امید است که زیرساخت‌های لازم توسط وزارت بهداشت ایجاد گردد تا بتوان افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی در مقطع عمومی و تخصصی را اعمال نمود تا با کمبود پزشک در کشور مواجه نشویم.

امرایی گفت: ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی از 8000 نفر به 9600 نفر افزایش یافته است و این ظرفیت باید در هر سال 20 درصد افزایش یابد تا این کمبودها جبران شده و از لحاظ ظرفیت پزشکی به کشورهای در حال توسعه نزدیک شویم.

به عبارتی دیگر یعنی در سال ۱۴۰۲ چیزی نزدیک به ۱۹۲۰ دانشجوی جدید، در سال ۱۴۰۳ نیز تعداد ۲۳۰۴ ظرفیت جدید و درنهایت در سال ۱۴۰۴ با در نظر داشتن ظرفیت ۲۰ درصدی جدید، حدود ۲۷۶۵ نفر به جمع دانشجویان پزشکی در کشور افزوده خواهد شد.

از کنکور امسال ۹۶۰۰ نفر ظرفیت پزشکی به غیر از ظرفیت دندانپزشکی و داروسازی خواهیم داشت یعنی احتمال موفقیت داوطلبانه رشته تجربی برای پذیرش در رشته پزشکی افزایش خواهد یافت زیرا با افزایش این ظرفیت دانشگاه‌ها گنجایش بیشتری برای پذیرش و آموزش دانشجویان پزشکی خواهند داشت.

سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد که این افزایش ظرفیت برای افراد در مناطق محروم اختصاص داده شده است تا به لطف و یاری خدا هیچ منطقه‌ای به دلیل محرومیت و کمبود امکانات در سختی و بیماری نبوده و همگی از امکانات پزشکی و پزشک خوب برخوردار باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + = 30

دکمه بازگشت به بالا