شبکه های اجتماعی

معرفی بهترین شبکه های اجتماعی برای پزشکان

معرفی بهترین شبکه های اجتماعی برای پزشکان

شبکه های اجتماعی امروزه نقش مهمی در زندگی روزمره ما ایفا کرده و بسیاری از افراد در طول روز ساعت‌ها وقت خود را در این شبکه‌ها می‌گذرانند. به همین دلیل شبکه های اجتماعی برای پزشکان امروزه به بهترین بستر تبلیغات و بازاریابی تبدیل‌شده‌ است. امروزه هر پزشکی برای اینکه بتواند تعامل مؤثری با بیماران خود داشته باشد و در جذب آن‌ها موفق عمل نماید، نیازمند حضور در شبکه های اجتماعی است. اگر سری به این پلتفرم‌ها بزنید، خواهید دید که بسیاری از پزشکان موفق در این شبکه‌ها دارای ده‌ها هزار دنبال کننده هستند. شبکه‌های اجتماعی امروزه می‌توانند بستر رشد پزشکان و افزایش شهرت آن‌ها محسوب شوند. پس تا اینجا می‌توان دریافت که حضور در شبکه های اجتماعی تا چه میزان می‌تواند در پیشرفت پزشکان مؤثر باشد.

 اما انتخاب نوع شبکه های اجتماعی برای پزشکان نیز بسیار حائز اهمیت است. چون میزان جذب بیمار در هر یک از این شبکه‌ها متفاوت بوده و برخی از آن‌ها به‌منظور انجام بازاریابی و تبلیغات پزشکی بر سایرین برتری دارند. درنتیجه انتخاب یک شبکه اجتماعی مناسب برای پزشک نیز بسیار اهمیت دارد. به همین علت در زیر به معرفی بهترین شبکه های اجتماعی برای پزشکان پرداخته‌ایم:

  • تلگرام، یک ابزار پیام‌رسانی محبوب و کارآمد

تلگرام یکی از پرطرفدارترین ترین شبکه‌های اجتماعی در ایران می‌باشد که دارا بودن اکانت در آن، گامی بسیار مهم برای شروع فعالیت پزشکان در فضای مجازی می‌باشد. این شبکه اجتماعی نه‌تنها میان جوانان بسیار محبوب است، بلکه توانسته توجه بزرگ‌ترها و افراد میانسال را نیز به خود جلب کند. به‌گونه‌ای ‌که امروزه اکثر افراد سالمند در این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنند. با فیلتر شدن تلگرام تعداد مخاطبین جوان آن کاهش‌یافته‌اند. به همین دلیل بیشترین مخاطبین این شبکه اجتماعی پرطرفدار در کشور، معمولاً بزرگ‌ترها و میانسال‌ها می‌باشند. به همین دلیل اگر قصد دارید در این شبکه اجتماعی فعالیت کنید، محتوای اکانت تلگرام شما باید بر اساس سن و روحیات کاربران آن باشد.

  • فیسبوک، پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در جهان

یکی دیگر از بهترین شبکه های اجتماعی برای پزشکان فیس‌بوک می‌باشد. درگذشته این شبکه کاربران زیادی در ایران داشت و هر فردی حداقل دارای یک اکانت فیسبوک بود؛ اما امروزه به دلیل فیلتر شدن این شبکه اجتماعی تعداد کاربران ایرانی آن کاهش‌یافته است؛ اما همچنان کاربران خارجی در آن فعالیت می‌کنند. به‌گونه‌ای که این شبکه اجتماعی دارای یک‌و‌نیم میلیارد کاربر در دنیا می‌باشد. پس برای ارتباط با بیماران خارجی بهترین شبکه اجتماعی فیس‌بوک می‌باشد. در بسیاری از کشورهای حاشیه ایران و برخی کشورهای اروپایی، فیسبوک محبوبیت بسیار بالاتری نسبت به برنامه اینستاگرام داشته و حضور در آن برای یک پزشک می‌تواند مزایای فراوانی به همراه داشته باشد. مخصوصاً برای پزشکانی که می‌خواهند در زمینه توریست درمانی فعالیت داشته باشند.

  • اینستاگرام، محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران

اینستاگرام محبوب‌ترین و پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در ایران می‌باشد. در این شبکه اجتماعی بیش از یک میلیارد کاربر در حال فعالیت می‌باشند‌. باوجوداینکه تبلیغات و بازاریابی در اینستاگرام بهترین نتیجه را برای پزشکان دارد، بسیاری از آن‌ها هنوز از قدرت این شبکه اجتماعی در رشد و پیشرفت خود غافل هستند. اینستاگرام قطعاً و بدون هیچ شکی یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای پزشکان می‌باشد. اگر هنوز در این شبکه اجتماعی دارای صفحه نیستید، همین حالا دست‌به‌کار شوید؛ آژانس برندینگ و تبلیغات پزشکی طب مارکتینگ با مدیریت اینستاگرام پزشکی شما به بهتر دیده شدن در اینستاگرام کمک می‌کند چون حدود ۷۰ درصد از تعامل ایرانی‌ها در این شبکه اجتماعی اتفاق می‌افتد.

البته توجه داشته باشید که بیشترین کاربران اینستاگرام را جوانان تشکیل می‌دهند. پس باید برای جذب بیمار محتوایی مطابق با علایق و سلیقه جوان‌ترها تولید و منتشر کنید. البته فعالیت در این شبکه اجتماعی نیازمند رعایت برخی الگوریتم‌ها می‌باشد‌؛ اما این امکان را به شما می‌دهد که برای بیماران خود لایو (پخش زنده) بگذارید، از نظرات و پیشنهاد‌های آن‌ها مطلع شوید، نیازهایشان را بهتر بشناسید و درنتیجه در جذب آن‌ها بهتر عمل نمایید.

  • لینکدین، یک فضای کاملاً کاری و حرفه‌ای

لینکدین نیز یکی از کارآمدترین شبکه‌های اجتماعی برای پزشکان می‌باشد. لینکدین فعالیت خود را به‌صورت رسمی از سال ۲۰۰۳ آغاز کرده است. این شبکه اجتماعی به شما این امکان را می‌دهد که در حوزه پزشکی هر نوع محتوایی ازجمله تصاویر، ویدئو، متن و … را منتشر کنید. این شبکه فضایی کاملاً کاری و حرفه‌ای دارد؛ اما بیشترین کاربران آن افراد خارجی هستند. به همین علت اگر قصد دارید در سطح جهانی به‌عنوان یک پزشک مشهور شناخته شوید، بهترین شبکه اجتماعی برای شما لیندکین خواهند بود. البته اگر می‌خواهید مخاطبین و بیماران خارجی جذب کنید، حتماً باید پست‌های خود را به زبان انگلیسی طراحی کنید.

  • کلاب هاوس، شبکه اجتماعی جدید و پرکاربرد

کلاب هاوس از جدیدترین شبکه های اجتماعی برای پزشکان می‌باشد که در سال ۲۰۲۰ شروع به فعالیت کرده است. این شبکه اجتماعی در حال حاضر توجه افراد زیادی را جلب نموده و کاربران زیادی در آن فعالیت می‌کنند. کلاب هاوس به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که محتوای آن کاملاً صوتی می‌باشد؛ یعنی هر نوع ارتباط یا محتوایی در کلاب هاوس بر مبنای گفت‌وشنود صورت می‌پذیرد.

این شبکه اجتماعی بهترین گزینه برای پزشکان خواهد بود. برای مثال یک پزشک می‌تواند در کلاب هاوس در خصوص یک مبحث پزشکی و درمانی برای بیماران خود صحبت کند و فایل‌های صوتی ارزشمند ارائه نماید. در کلاب هاوس می‌توانید اتاق‌های گفتگو با ظرفیت پنج هزار شنونده ایجاد کنید. به همین دلیل بسیاری از پزشکان مشهور در این شبکه اجتماعی به برگزاری وبینارهای پزشکی برای بیماران خود می‌پردازند. درنتیجه قطعاً کلاب هاس از کاربردی‌ترین شبکه‌های اجتماعی برای پزشکان به‌حساب می‌آید و می‌تواند در شهرت هرچه بیشتر آن‌ها بسیار تأثیرگذار باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 8 = 32

دکمه بازگشت به بالا