بازاریابیمطالب آموزشی

آنچه باید درباره اینفلوئنسر مارکتینگ در پزشکی بدانید

بازاریابان پزشکی تعداد زیادی ابزار، تکنیک ها و پلتفرم ها برای ارتباط با مخاطبان خود دارند. چالش حوزه پزشکی این است که انتخاب‌ها را محدود کنیم و درک کنیم که چگونه تغییر رفتار بیمار بر روند بازاریابی تاثیر می‌گذارد. یک استراتژی که به تدریج در کانون توجه قرار می گیرد: اینفلوئنسر مارکتینگ. اینفلوئنسر مارکتینگ در پزشکی چیست؟ چرا باید آن را در نظر بگیرید؟

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

به عبارت ساده تر، اینفلوئنسر مارکتینگ ترویج چیزی از طریق افرادی است که توانایی شکل دادن به درک برند شما را دارند. به این افراد اینفلوئنسر گفته می شود.

اینفلوئنسر مارکتینگ چندین دهه است که در حوزه پزشکی داشته است، اگرچه در چند سال گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته است. اکنون اینفلوئنسر مارکتینگ در پزشکی بیشتر در شبکه اینستاگرام به صورت مجازی اتفاق می‌افتد.

اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ در پزشکی

مجموعه ای از عوامل باعث می شود که اینفلوئنسر مارکتینگ در پزشکی مناسب باشد. اولاً، تبلیغات سنتی به اندازه گذشته مقرون به صرفه نیستند.  پیام های تبلیغاتی هر روز ما آنقدر به دیدن آنها عادت کرده ایم که به طور ناخودآگاه شروع به تنظیم آنها کرده ایم، پدیده ای به نام کوری بنر.

این رقابت طاقت فرسا برای توجه محدود و همچنین شک و تردید مخاطبان، بازاریابان پزشکی را به تجدید نظر در تاکتیک های خود سوق می دهد. تبلیغات پولی هنوز جایگاهی دارند، اما فقط در چارچوبی که مخاطبان واقعاً به دنبال آن هستند: ایجاد روابط. مخاطبان در حال حاضر با تأثیرگذاران مراقبت های بهداشتی در ارتباط هستند و در  جوامع مجازی  آنلاین شرکت می کنند. اینفلوئنسر مارکتینگ به سادگی مکالمه را در آن پلتفرم ها معرفی می کند.

الزام حضور پزشک در اینستاگرام

با چیزی به اندازه سلامتی، اعتبار همه چیز است. اینفلوئنسرها که اعتماد مخاطبان خود را به دست آورده‌اند، حتی از شیک‌ترین پیام‌های یک برند مراقبت‌های بهداشتی باور پذیرتر هستند.

در نهایت، اینترنت نحوه مدیریت سلامت مردم را تغییر داده است. انبوهی از اطلاعات و بررسی‌ها در مورد علائم، ارائه‌دهندگان و گزینه‌های درمانی به آن‌ها این قدرت را داده است تا در این فرآیند شریک برابر شوند. این مراحل تحقیق فرصت های خوبی برای برقراری ارتباط با اینفلوئنسرها هستند.

چگونه از اینفلوئنسر مارکتینگ در پزشکی به خوبی استفاده کنیم

اینفلوئنسر مارکتینگ سابقه طولانی در محصولات مصرفی مانند لوازم آرایشی، کفش، عطر و لباس دارد. اینفلوئنسر مارکتینگ در پزشکی پتانسیل فوق العاده ای برای صنعت مراقبت های بهداشتی دارد. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید تا اینفلوئنسر مارکتینگ در پزشکی برای شما کارساز باشد.

1. در مورد اهداف بازاریابی خاص خود تصمیم بگیرید

اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند در کل دامنه فرآیند کمک کند، از آگاهی از وضعیت سلامتی گرفته تا تشخیص و درمان و پیگیری.

  • برای مؤثرتر کردن مطالب بازاریابی، در مورد مواد بازاریابی مشورت کنید/نظر دهید
  • محتوایی ایجاد کنید که بتوانید در پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
  • ارائه دسترسی به مخاطبان گسترده تر (و متفاوت)
  • افزایش آگاهی در مورد علل، شرایط بهداشتی، درمان های جدید و غیره
  • در رویدادها صحبت کنید

2. اینفلوئنسرهای مناسب را پیدا کنید که با اهداف شما همسو هستند

هنگامی که در مورد اهداف بازاریابی خود تصمیم گرفتید، زمان آن رسیده است که بهترین اینفلوئنسرها را برای دستیابی به آنها پیدا کنید. به هر حال چه کسی واجد شرایط اینفلوئنسر مارکتینگ در پزشکی است؟

اینفلوئنسرها می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • شخصیت های عمومی – افراد مشهور، سیاستمداران، ورزشکاران و غیره.
  • همتایان واجد شرایط – اینها “افراد عادی” هستند که مشکلات سلامتی مشابه مخاطبان شما را تجربه کرده اند. بینش آنها از آنها فردی می سازد که به او گوش دهند، با او ارتباط برقرار کنند و به او اعتماد کنند.
  • کارشناسان موضوع – دانشمندان و سازمان های مراقبت های بهداشتی
  1. نتایج را اندازه گیری کنید

یکی از بزرگترین چالش های اینفلوئنسر مارکتینگ اندازه گیری بازگشت سرمایه است. کدام اینفلوئنسرها موثرترند؟ و در کدام اپلیکیشن ها؟ خوشبختانه، ابزارهای دیجیتال این فرآیند را آسان‌تر می‌کنند. برندهای بهداشت و درمان می‌توانند تحلیل‌های خود را بررسی کنند تا ببینند چه تعداد بازدیدکننده از محتوای هر تأثیرگذار می‌آیند و عملکرد را با هم مقایسه کنند. شما حتی می توانید URL های منحصر به فرد (لینک های کوتاه) را برای کمک به فرآیند ردیابی به اینفلوئنسرها اختصاص دهید.

سخن پایانی

اینفلوئنسر مارکتینگ در پزشکی این پتانسیل را دارد که شیوه تعامل بیماران با پزشکان و سازمان ها را متحول کند. اینفلوئنسرها می توانند با استفاده از قدرت داستان سرایی و ارتباطات انسانی اعتماد ایجاد کنند، آگاهی را افزایش دهند و تغییرات مثبت را القا کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 5 = 5

دکمه بازگشت به بالا