اخبار

صدور مجوز فعالیت در مراکز درمانی مناطق آزاد توسط سازمان نظام پزشکی

اخیرا پدیده مهاجرت پزشکان افزایش یافته است و این موضوع نگرانی‌های زیادی را برای مسئولین ایجاد کرده است. به نظر می‌رسد روی آوردن به فعالیت در مراکز درمانی مناطق آزاد یکی از راهکارها برای پیشگیری از مهاجرت پزشکان باشد.

صبح امروز چهارشنبه 14 شهریور ماه، تفاهم نامه ای با هدف توسعه و تقویت امکانات پزشکی و بهبود خدمت‌ رسانی در حوزه بهداشت، سلامت و پزشکی در مناطق آزاد، بین دبیرخانه شورای عالی و سازمان نظام پزشکی کشور امضاء شد.

آموزش مدیریت کلینیک

دکتر رئیس زاده، رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور ضمن اشاره به پتانسیل بالای جامعه پزشکی ایران اظهار داشت:

با توجه به ویژگی مناطق آزاد که در نقاط مرزی مستقر هستند، موقعیت مناسبی برای تقویت صنعت توریسم سلامت داریم. همچنین با وجود ظرفیت بالای جامعه پزشکی  ایران به لحاظ توان علمی، استقبال خوبی از سوی کشورهای منطقه برای بهره برداری از پتانسیل پزشکان ایرانی جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی وجود دارد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور اظهار داشت که باید برای فعالیت در مراکز درمانی مناطق آزاد و حضور پزشکان در این نواحی انگیزه ایجاد کنیم که علاوه بر ارائه خدمات درمانی به بومیان در جذب توریسم سلامت نیز موثر باشند. وی در این باره همچنین خاطرنشان کرد:

یکی از اهداف این تفاهم نامه جلب سرمایه جامعه پزشکی در مناطق آزاد است تا با سرمایه گذاری و حضور خود در این مناطق علاوه بر بهره مندی از امکانات رفاهی سهم ایران از توریسم سلامت را افزایش دهند.
ملی شدن توریسم سلامت یکی از اهداف مهم ما برای جذب و جلب سرمایه در مناطق آزاد و ارز آوری برای کشور است.

دکتر رئیس زاده، همچنین اظهار داشت:

به شدت نیازمند ارائه خدمات رفاهی به همکاران جوان و زنده کردن امید در دلشان هستیم تا شرایط موجود زمینه مهاجرت آنها از کشور را فراهم نکند. باید امکانات رفاهی و تسهیلاتی را در این مناطق برای جامعه پزشکی در نظر بگیریم که اقدام به سرمایه گذاری کرده و این امر به شدت کمک کننده است

سازمان نظام پزشکی مجوز فعالیت در مراکز درمانی مناطق آزاد را صادر می کند و در صدد تشکیل شورای هماهنگی نظام پزشکی مناطق آزاد هستیم تا پیگیر امور باشد.

منبع: irimc.org

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 29 = 38

دکمه بازگشت به بالا