مدیریتمطالب آموزشی

روش تحلیلی استراتژی حفظ بیماران کلینیک یا مطب

حفظ بیمار به این معنی است که اطمینان حاصل شود بیماران به طور نامحدود یا حداقل تا زمانی که به مراقبت پزشکی نیاز دارند، به مرکز درمانی شما باز می‌گردند. در این مقاله به تحلیل استراتژی حفظ بیماران کلینیک یا مطب می‌پردازیم.

شما ممکن است به دلیل عوامل مختلفی بیماران را از دست بدهید؛ شاید آنها به یک کلینیک دیگر تغییر مکان داده اند، آنقدر مشغول هستند که نمی‌توانند درمان خود را دنبال کنند یا از منطقه خدماتی شما دور شده اند. برخی از این موارد خارج از کنترل شما هستند، اما اکثریت آنها می‌تواند توسط سازمان شما از طریق یک استراتژی نگهداری بیمار موثر کنترل شود.

پکیج آموزشی ارتباط با بیمار

تجزیه و تحلیل Mercury Healthcare نشان می‌دهد که بیماران جدید با یک تعامل بازاریابی شخصی، 35 درصد بیشتر احتمال دارد که نگه داشته شوند. سیستم‌های بهداشتی نیاز به ایجاد یک استراتژی برای حفظ بیماران کلینیک یا مطب دارند که نیازهای بیمار را پیش‌بینی کند و آنها را بر این اساس نگه دارد و اطمینان حاصل کند که آنها به مصرف‌کنندگان وفادار و بلندمدت تبدیل می‌شوند.

مزایای حفظ بیماران کلینیک یا مطب

چندین مزیت در نگهداری بیماران وجود دارد که عبارتند از:

  • افزایش درآمد: هرچه بیماران بیشتری را حفظ کنید، احتمال بیشتری برای استفاده از خدمات شما وجود دارد. به ازای هر 1٪ افزایش در حفظ بیمار، 4٪ بهبود در ارزش طول عمر بیمار پیش بینی شده وجود دارد. فراتر از آن، هر 1% تغییر در نگهداری سالانه منجر به افزایش 2 درصدی درآمد طی 5 سال می‌شود.
  • افزایش مراجعات: بیماران وفادار نیز احتمالاً شما را به دوستان و خانواده ارجاع می‌دهند و آگاهی از برند را افزایش می‌دهند و چشم اندازهای جدید را ایجاد می‌کنند.
  • مقرون به صرفه بودن: دستیابی به بیماران جدید نسبت به نگهداری بیماران موجود زمان بر و پرهزینه تر است.

بیماران همچنین از نگه داشتن یک پزشک سود می‌برند. با بازدیدهای مداوم از یک مرکز، تیم ارائه دهنده آنها می‌تواند مراقبت های پیشگیرانه و پیگیری های لازم را انجام دهند. ایجاد یک رابطه پایدار و قابل اعتماد همچنین به این معنی است که بیماران بیشتر به توصیه های بالینی و پروتکل مدیریت مراقبت های بالینی پایبند هستند.

کمپین تبلیغاتی پزشکی

در نهایت، حفظ بیماران تداوم مراقبت را بهبود می‌بخشد و منجر به نتایج بهتر سلامت و افزایش رضایت می‌شود.

4 مرحله برای تجزیه و تحلیل استراتژی شما در حفظ بیمار

با در نظر گرفتن تمام اطلاعات جمعیتی، خدمات و نقاط ورودی، میانگین نرخ نگهداری بیمار جدید 5 ساله 43٪ است. تجزیه و تحلیل حفظ بیماران به شما کمک می‌کند تا ببینید:

  • نرخ حفظ شما چقدر است و چگونه بر درآمد شما تاثیر می‌گذارد
  • چرا بیماران بر نمی‌گردند
  • چگونه می‌توانید استراتژی حفظ بیمار را بهبود بخشید

یک بازه زمانی و گروه انتخاب کنید

با تعریف گروه خاصی از بیماران شروع کنید. به عنوان مثال، ممکن است از یک گروه کلی از بیمارانی استفاده کنید که در یک سال خاص از سیستم سلامت شما بازدید کرده اند.

مشاوره راه اندازی کلینیک

از آنجایی که گروه‌های مختلف بیماران ویژگی‌ها و رفتارهای متفاوتی دارند، تجزیه و تحلیل همه بیماران در یک زمان چیز زیادی را آشکار نمی‌کند. در عوض، تعریف یک گروه هدفمندتر بر اساس شخصیت بیمار یا در یک بازه زمانی خاص مفید است (به خصوص اگر استراتژی حفظ بیمار خود را در مقطعی از زمان تغییر دهید). این کار به شما درک بهتری از رفتار آنها و دلیل عدم بازگشت آنها می‌دهد.

به داده های تاریخی نگاه کنید

هنگامی که یک گروه انتخاب کردید، توجه داشته باشید که این بیماران برای اولین بار چه زمانی وارد سیستم سلامت شما شدند. احتمال بازگشت بیماری که 10 سال است به شما مراجعه می‌کند بیشتر از بیماری است که برای اولین بار شما را ویزیت کرده است.

ارتقا کیفیت اتاق انتظار کلینیک یا مطب

این داده‌های تاریخی به شما چشم‌اندازی از زمان پیوستن آنها می‌دهد و به شما امکان می‌دهد ببینید آیا تغییرات استراتژیک در آن زمان بر رفتارهای بیمار شما تاثیر گذاشته است یا خیر.

مراقب فعالیت بیماران در آینده باشید

فعالیت بیمار را در EMR خود پیگیری کنید.

  • سال 1: یک بیمار باید از 7 تا 365 روز پس از اولین ویزیت مجدداً به شما مراجعه کند.
  • سال 2: یک بیمار باید در عرض 365 روز از دومین ویزیت خود به شما مراجعه کند.
  • .به همین ترتیب تا رسیدن به امروز ادامه دهید.

EMR مخفف پرونده الکترونیک پزشکی است که در واقع همان نسخه دیجیتالی پرونده های پزشکی کاغذی می‌باشد. امروزه پرونده های کاغذی بیمارستان ها، کلینیک ها و سایر مراکز درمانی جای خود را به EMR (پرونده الکترونیک پزشکی) داده اند.

اگر به‌روزرسانی‌هایی در EMR وجود داشته باشد، مشتری همچنان به کلینیک شما وفادار است. اگر به‌روزرسانی برای یک سال یا بیشتر وجود نداشته باشد، در خطر از دست دادن آنها هستید و باید برای حفظ بیماران کلینیک یا مطب فکری کنید.

نتایج خود را تفسیر کنید

اکنون که همه داده‌ها را در اختیار دارید، می‌توانید ردیابی کنید که چه تعداد از بیماران 5 سال بعد مجددا به شما مراجعه کرده‌اند. اگر این عدد 43 درصد یا کمتر است، باید هرچه زودتر اقدامی کنید. اگر بالای 43 درصد باشد نیز عملکرد نسبتا خوبی دارید. در مورد حفظ و نگهداری همیشه جا برای بهبود وجود دارد و تجزیه و تحلیل اثربخشی استراتژی شما اولین گام در جهت افزایش آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا