بازاریابیمطالب آموزشی

نکات بازاریابی رسانه های اجتماعی پزشکی

با گذشت زمان افراد بیشتر و بیشتری از رسانه های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن افکار خود و اطلاع از ارائه دهندگان سلامت و مراقبت های بهداشتی و حتی پیدا کردن پزشک استفاده می‌کنند. این بدان معناست که کلینیک های پزشکی باید از  بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده کنند، زیرا اگر از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود به‌طور کامل استفاده کنید، می‌توانند ابزار قدرتمندی باشند که به شما در مدیریت موفق کلینیک کمک می‌کنند.

اهمیت  بازاریابی رسانه های اجتماعی برای پزشکان

رسانه های اجتماعی پزشکی ابزار قدرتمندی هستند که پزشکان می‌توانند از آن برای بازاریابی پزشکی خود و دسترسی به بیماران بیشتر استفاده کنند. استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی پزشکی مانند اینستاگرام راهی برای تعامل با مردم و انتشار اخبار در مورد عمل شما است.

برای کمک به کلینیک پزشکی خود در رسانه های اجتماعی پست کنید. پست کردن منظم در رسانه های اجتماعی یکی از ساده ترین راه ها برای علاقه مند کردن مردم به وب سایت شما و به نوبه خود، تمرین شما است.

به یاد داشته باشید که پلتفرم های زیادی وجود دارد و برخی از آنها برای بازاریابی مراقبت های بهداشتی بهتر از سایرین هستند. قبل از اینکه وارد شوید، زمان بگذارید تا بفهمید کدام پلتفرم برای تمرین شما بهترین کار را دارد. هنگامی که پلتفرم های خود را انتخاب کردید، می توانید از آنها برای اطلاع رسانی به بیماران خود در مورد موارد زیر استفاده کنید:

 

  •  خدمات و روش های پزشکی که ارائه می کنید
  • اطلاعاتی درباره نحوه کار کردن کارها، مانند ساعات کاری اداری شما
  • ممکن است بخواهید درباره پزشکان جدید به مردم بگویید
  • شاید بخواهید از پزشکانی که در حال بازنشستگی هستند تقدیر کنید
  • چگونه مطب شما به جامعه کمک می کند یا از رویدادها یا تیم ها حمایت می کند
  •  علاوه بر سایر دستاوردها و اهداف، پزشکان و پزشکان شما ممکن است جوایز محلی یا ملی را کسب کرده باشند
  •  بازسازی دفتر یا انتقال آن به مکان جدید
  •  زمان های سرگرم کننده زمانی است که دفتر تزیین شده است یا زمانی که افراد برای تعطیلات لباس می پوشند
  •  شما می توانید با رضایت بیمار فیلم هایی از مراحل خود ارسال کنید

هدف محتوای اجتماعی جلب توجه و حفظ توجه مردم است

فیس بوک می گوید که مردم به طور متوسط 1.7 ثانیه به یک پست در فید تلفن همراه خود نگاه می‌کنند. این به این دلیل است که افراد به سرعت در فیدهای اجتماعی خود پیمایش می‌کنند و تنها زمانی متوقف می‌شوند که چیز جالبی ببینند. با در نظر گرفتن این موضوع، لحظه ای به بهترین راه ها برای جلب توجه مردم در  بازاریابی رسانه های اجتماعی فکر کنید.

اگر می‌خواهید آن الگوریتم‌های مرموز رسانه‌های اجتماعی را خوشحال کنید، بازاریابی ویدیویی مراقبت‌های بهداشتی یکی از ضروری‌ترین موارد این روزها است.

نکاتی برای بازاریابی رسانه های اجتماعی برای پزشکان

در اینجا چند نکته برای کمک به موفقیت شما وجود دارد:

  • تمرکز بر کیفیت، نه کمیت فالوورهای رسانه های اجتماعی

به جای تمرکز بر تعداد فالوورهای خود، اقدامات پزشکی باید از بازاریابی رسانه های اجتماعی پزشکی برای انجام دو کار اصلی استفاده کنند. اولین و مهمترین هدف رسانه های اجتماعی در یک مطب پزشکی باید آموزش و ارتباط با بیماران بالقوه باشد.

با فهمیدن اینکه مهم ترین سوالاتی که بیماران می‌خواهند به آنها پاسخ داده شود، شروع کنید. معمولاً این به شکل محتوایی در مورد شرایط، درمان ها و سؤالات متداول است. به دست آوردن یک نام خوب برای مطب، پزشکان و کارکنان، هدف دوم است.

پست‌های  بازاریابی رسانه های اجتماعی شما باید همان کارهایی را انجام دهند که باعث ایجاد اعتماد با بیماران می‌شود: قدرت و تخصص خود را نشان دهید، نشان دهید که به آن‌ها اهمیت می‌دهید، و به تلاش‌های تعاملی آنها به سرعت پاسخ دهید.

  • ویدیو برای موفقیت بازاریابی رسانه های اجتماعی پزشکی ضروری است

یکی از بهترین راه‌ها برای اینکه مردم از پیمایش خودداری کنند و به آنچه می‌گویید نگاه کنند، استفاده از ویدیو است. همچنین در یک چیز بسیار مهم برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی بهتر از تصاویر ثابت است: ایجاد احساس همدلی در مردم. ویدئو بهترین راه برای ایجاد اعتماد و استفاده از احساساتی است که افراد را وادار به تصمیم گیری می‌کند.

اهمیت ویدئو مارکتینگ پزشکی

  • یک استراتژی رسانه اجتماعی پزشکی قابل انجام برای خود بسازید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای شروع استراتژی محتوای خود، انتخاب چند موضوع یا مضامین محتوا است که می‌توانید بارها و بارها درباره آنها بنویسید.

  • فقط روی چند پلتفرم تمرکز کنید تا عملکرد خوبی داشته باشید

دریابید که کدام چند پلتفرم برای بیمارانی که می‌خواهید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید مرتبط هستند و با انجام این چند مورد واقعاً خوب شروع کنید.

مزایای بازاریابی رسانه های اجتماعی پزشکی چیست؟

مزایای شبکه های اجتماعی مراقبت های بهداشتی عبارتند از:

  • افزایش آگاهی: عموم مردم به بازاریابی رسانه های اجتماعی پزشکی نیاز دارند تا در مورد مسائل بهداشتی جدید، نوظهور و سالانه بیاموزند. جلب توجه به مسائل بهداشتی می‌تواند به سادگی یادآوری عادات بهداشتی خوبی باشد که از قبل می‌دانند. یا می‌تواند به سختی برنامه ریزی کمپین ها برای زمان های مختلف سال باشد. رسانه های اجتماعی همچنین می‌توانند توجه بیشتری را به مسائل بهداشتی مانند بیماری ها، روندها و موارد دیگر جلب کنند.
  • برقراری ارتباط در زمان بحران: رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای به روز نگه داشتن مردم در زمان واقعی است. این امر به ویژه زمانی صادق است که همه چیز همیشه در حال تغییر است. همچنین، رسانه‌های سنتی مانند تلویزیون و روزنامه‌ها ممکن است نتوانند به سرعت یا تا آنجا که می‌توانند به افراد زیادی دسترسی پیدا کنند.
  •  پاسخ به سوالات متداول: سایت های رسانه های اجتماعی به افرادی که در بخش مراقبت های بهداشتی کار می‌کنند راهی برای ارتباط با مردم می‌دهند. اگر به سؤالات سلامت رایج آنها پاسخ دهید، افراد خود تشخیص نمی دهند و احساس بهتری خواهند داشت.
  •  آموزش و به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند: چگونه در طول زمان مردم را علاقه مند نگه می دارید؟ همیشه باید به فالوورهای خود محتوای مفیدی بدهید که به آنها آموزش و اطلاع رسانی می‌کند.

 

راه اندازی و حفظ یک حضور خوب در رسانه های اجتماعی برای کلینیک شما ممکن است کمی طول بکشد، اما مزایای آن مشخص خواهد بود. پزشکان و سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی می توانند آگاهی از برند خود را افزایش دهند، اطلاعات آموزشی به مخاطبان خود ارائه دهند، بیماران را درگیر کنند و نظراتی دریافت کنند که نشان می‌دهد آنها چقدر معتبر هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 83 = 88

دکمه بازگشت به بالا