مطالب آموزشی

طراحی مطب پزشکی خود را با رنگ های آرام بخش بهینه کنید

رنگ در تنظیم خلق و خوی بیماران شما نقش بسزایی دارد زیرا ثابت شده است که رنگ ها بر خلق و خو و رفتار افراد تاثیر می گذارند. این امر انتخاب رنگ های مناسب طراحی مطب پزشکی را برای تنظیم تن مناسب برای بیماران ضروری می کند. آیا در تصمیم گیری در مورد پالت رنگ مناسب برای مطب پزشکی خود مشکل دارید؟

رنگ ها در طراحی مطب پزشکی

مطب های پزشکی به ندرت فضاهایی هستند که نیاز به یک کالیدوسکوپ از رنگ های روشن دارند. بیشتر اوقات، رنگ‌های گرم، دلپذیر و آرامش‌بخش ترجیح داده می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که بیماران در طول مدتی که در مطب شما هستند، احساس آرامش می‌کنند. در اینجا برخی از رنگ های ترجیحی و مناسب برای مطب پزشکی آورده شده است.

  • آبی

رنگ آبی که ارتباط نزدیکی با آرامش و آرامش دارد، یک گزینه عالی در هر کلینیک پزشکی، دامپزشکی یا دندانپزشکی است. طیف گسترده ای از رنگ های آبی برای انتخاب وجود دارد، از آبی روشن گرفته تا آبی و سرمه ای. این به شما این فرصت را می دهد که فضایی منحصر به فرد ایجاد کنید که هنوز هم فضایی آرام و تسکین دهنده را منتقل می کند، مهم نیست کدام سایه آبی را انتخاب می کنید.

  • خاکستری

خاکستری یک رنگ آرامش بخش است اما اغلب به عنوان رنگ بسیار سرد یا جدی در نظر گرفته می شود. به همین دلیل، اغلب به عنوان یک رنگ بالقوه برای مطب پزشکی نادیده گرفته می شود. رنگ های خاکستری با ته رنگ زرد یا قرمز گرم و دعوت کننده هستند و رنگ های عالی برای رسیدن به حالت آرامش بخشی در فضای شما هستند. همچنین به خوبی با رنگ‌های روشن‌تر و زنده‌تر هماهنگ می‌شود تا ظاهر اداری شیک و دو رنگی داشته باشید.

  • رنگ قهوه ای

به دنبال یک احساس طبیعی و آرامش بخش در مطب پزشکی خود هستید؟ قهوه ای یک انتخاب عالی برای دکوراسیون داخلی مطب پزشکی و دندانپزشکی و طراحی مطب پزشکی است؛ این یک رنگ آرامش بخش است که فضایی گرم و خوشایند ایجاد می کند که می تواند به آرامش همه کمک کند. رنگی همه کاره با طیف وسیعی از سایه ها و رنگ ها، قهوه ای ترکیب شده و با بسیاری از سبک ها و پرداخت های مختلف مبلمان هماهنگ می شود.

  • رنگ سبز برای طراحی مطب پزشکی

از آنجا که رنگ سبز بیشترین ارتباط را با طبیعت دارد، محیط اداری هماهنگ و آرام را القا می کند. سایه‌های سبزی که انتخاب می‌کنید نیز می‌تواند بر حال و هوای دفتر شما تأثیر بگذارد. سایه‌های روشن‌تر احساس آرامش را برمی‌انگیزد، در حالی که سایه‌های روشن‌تر سبز فضایی را با سرزندگی و مثبت القا می‌کنند. سبز را می توان در سرتاسر فضای اداری خود استفاده کرد یا به عنوان رنگ برجسته استفاده کرد.

  • رنگ بنفش

از استفاده از رنگ بنفش در طراحی مطب پزشکی خود غافل نشوید! وقتی صحبت از طراحی کلینیک پزشکی و دندانپزشکی به میان می آید، رنگ بنفش گزینه بسیار خوبی است. رنگ های بنفش بسیار متنوعی وجود دارد که ظرافت و حسی مدرن را به دفتر شما می بخشد.

نکات انتخاب رنگ برای طراحی مطب پزشکی

مراجعه به کلینیک می تواند منجر به احساسات بسیاری از جمله استرس و اضطراب شود. برای ایجاد یک محیط آرام که مردم را آرام کند، چه کاری می توانید انجام دهید؟ انتخاب رنگ های مناسب در طراحی مطب پزشکی ممکن است کار کوچکی به نظر برسد. اشتباه کردن در انتخاب رنگ هایی که دوست دارید یا با هم خوب به نظر می رسند، آسان است. با این حال، رنگ های مختلف اثرات و مفاهیم متفاوتی دارند. در زیر برخی از قوانین کلی در هنگام برنامه ریزی طراحی مطب پزشکی شما وجود دارد:

  • در مرحله برنامه ریزی، حتما چندین ترکیب رنگ مختلف را در نظر بگیرید. فقط مطمئن شوید که آنها با هم کار می کنند. اگر رنگ‌های مکمل شما برای جلب توجه می‌جنگند، می‌توانند تصور کلی از «نادرست بودن» به جا بگذارند. بیماران شما دقیقا نمی دانند چه مشکلی دارد، فقط چیزی در مورد مطب شما وجود ندارد.
  • علاوه بر این، ایده خوبی است که در نظر بگیرید که رنگ را در کجا قرار می دهید. یک دیوار روشن می تواند شادی آور باشد (و با لوگوی شما مطابقت داشته باشد)، اما اگر بیماران شما مجبور شوند در حالی که منتظر هستند به آن خیره شوند، بسیار طاقت فرسا است یا چشم را خسته می کند؟
  • به طور کلی، توصیه می‌کنیم برای ایجاد آرامش، رنگ‌های سرد را با رنگ‌های کم‌رنگ (تن‌های بژ یا چوبی) برای گرما متعادل کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا