مدیریتمطالب آموزشی

فعال‌ سازی مجدد بیماران برای افزایش درآمد مطب

جذب بیمار جدید همیشه یک اولویت است، اما در مورد بیماران فعلی شما چطور؟ فعال‌سازی مجدد بیماران یکی از موثرترین راه‌ها برای کسب درآمد بیشتر در یک مطب است. طبیعی است که بازاریابان پزشکی اغلب بر روی جذب بیماران جدید متمرکز می مانند. متاسفانه، این موضع به این معنی است که بسیاری از گروه ها با نادیده گرفتن بیمار موجود، رشد مطب را به تاخیر می اندازند.

لزوم فعال‌سازی مجدد بیماران

فعال کردن مجدد یک مشتری موجود بسیار ساده تر از یافتن مشتری جدید است و همچنین می تواند مقرون به صرفه تر نیز باشد. نیاز به فعال‌سازی مجدد بیماران بر اهمیت مشارکت مجدد افراد در سیستم مراقبت‌های بهداشتی برای اطمینان از مراقبت مستمر و موثر تاکید می‌کند.

فعال‌سازی مجدد بیماران ممکن است شامل توسعه استراتژی‌ها و مداخلاتی برای تشویق بیمارانی باشد که ممکن است در مدیریت سلامت خود رها شده یا کمتر فعال شده‌اند. تلاش‌های فعال‌سازی مجدد می تواند شامل ارتباطات با بیمار، برنامه های آموزشی و حمایتی با هدف ایجاد انگیزه در بیماران برای پایبندی به برنامه های درمانی، شرکت در قرار ملاقات ها و مشارکت فعال در سفر مراقبت های بهداشتی آنها باشد.

چگونه می توانید بیماران فعلی خود را مجدداً فعال کنید؟

1. اطلاعات خود را بررسی کنید

یکی از ساده ترین مکان ها برای شروع داده های خودتان است. بینش های ارائه شده توسط داده های داخلی شما می تواند سرنخ های مهمی در مورد اینکه کدام یک از بیماران شما نیاز به توجه و فعال سازی مجدد دارند به شما بدهد. به دنبال بیمارانی باشید که:

  • قرار ملاقات ها را از دست داده اند
  • یادآوری های مراقبت سالانه و روتین دریافت می کنند
  • اعضای خانواده داشته باشند که واجد شرایط مراقبت باشند.

با در دست داشتن این داده های مهم، می توانید به مرحله بعدی خود بروید: تعیین اهداف فعال سازی مجدد.

 2. اهداف و بخش‌های فعال‌سازی مجدد بیماران خود را تعیین کنید

شما به داده های خود دسترسی دارید و می دانید کدام بیماران برای فعال سازی مجدد آماده شده اند. تمرکز خود را کجا قرار می دهید؟ مشخص کنید که قرار است چه کسی را دوباره فعال کنید و چه اهدافی از فعال سازی مجدد دارید. آیا به دنبال بیمارانی هستید که ملاقات خود را کنسل کرده اند؟ کسانی که قرارهای سالانه دارند؟ بیمارانی که نوبت به تاخیر افتاده دارند؟

3. از بازاریابی ایمیلی و اتوماسیون بازاریابی استفاده کنید

یکی از بهترین راه ها برای فعال سازی مجدد بیماران؟ استفاده از ایمیل مارکتینگ و اتوماسیون بازاریابی است. بیماران قدیمی با برند شما آشنا هستند و به ارتباطات شما اعتماد دارند. ایمیل مارکتینگ همچنین به شما امکان می دهد برای اطمینان از سرعت مناسب، فعال‌سازی مجدد بیماران را خودکارسازی کنید.

کمپین تبلیغاتی پزشکی به چه معناست؟

 4. ارسال متن از طریق SMS

همچنین می‌توانید از پیام‌های SMS به‌عنوان روشی مؤثر برای تعامل و فعال‌سازی مجدد بیماران استفاده کنید. آمار نشان می دهد که پیامک در مراقبت های بهداشتی نه تنها بسیار مرتبط است، بلکه کار می کند:

  • 90 درصد مشتریان دریافت پیامک را به تماس های تلفنی ترجیح می دهند
  • 80 درصد از کاربران گوشی های هوشمند می خواهند هشدارهای پزشکی را از طریق پیامک دریافت کنند

بهترین راه های تعامل با بیماران از طریق پیامک چیست؟

  1. هرگز اطلاعات سلامت شخصی را در هیچ پیامک وارد نکنید.
  2. پیام های خود را ساده و محدود به کمتر از 160 کاراکتر نگه دارید.
  3. پیامک ها را زیاد ارسال نکنید و همیشه زمینه مناسبی برای ارسال پیامک داشته باشید.
  4. از فناوری اتوماسیون برای برنامه‌ریزی پیامک در مورد محرک‌های بیمار، مانند قرار ملاقات‌های از دست رفته، استفاده کنید.

5. برنامه ریزی قرار ملاقات را آسان کنید

در نهایت، کمپین فعال‌سازی مجدد بیماران را با خسته کردن بیماران در فرآیند نوبت دهی خراب نکنید. اطمینان حاصل کنید که بیماران شما همیشه می توانند به سرعت و به راحتی در چندین کانال قرار ملاقات بگذارند یا دوباره وقت رزرو کنند.

سخن پایانی

جذب بیماران جدید همیشه فریبنده است اما اجازه ندهید که این وسوسه حواس شما را از دارایی‌هایتان یعنی فعال‌سازی مجدد بیماران قدیمی پرت کند. فعال‌سازی مجدد بیماران فرصت‌های جدیدی را برای یک مطب باز می‌کند. با این نکات ساده، می‌توانید به جریان‌های درآمدی جدید دسترسی داشته باشید و مشتریانی را که آماده و منتظر تماس شما هستند، جذب کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 74 = 79

دکمه بازگشت به بالا