اخبار

دریافت مجوز جذب هزار عضو هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی

دکتر ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت اخیرا از مجوز استخدام هزار عضو برای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی خبر داده است. برای خواندن جزئیات خبر استخدام هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی در ادامه با طب مارکتینگ همراه باشید.

دکتر ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره دریافت مجوز برای جذب هزار عضو هیات علمی در وزارت بهداشت اظهار داشت:

درصدد هستیم تا چند ماه آینده موافقت جذب سه هزار عضو هیات علمی دیگر را بگیریم.

وی با بیان این مطلب در جمع مدیران و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان و تاکید بر این که آموزش رکن اصلی دانشگاه‌هاست و بدون آموزش توسعه پایدار ایجاد نخواهد شد، خاطرنشان کرد:

مهم ترین منابع هر کشور سرمایه انسانی آن است و بهترین سرمایه انسانی نخبگان و اعضای هیات علمی در دانشگاه ها هستند که تکریم آنها وظیفه همه مسئولان کشور است.

حدود ۲۱ هزار عضو هیات علمی در وزارت بهداشت حضور دارند و ۲۵۴ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف وابسته به پزشکی تحصیل می کنند، بنابراین باید تکریم اساتید و نخبگان دانشگاه ها بیشتر از گذشته‌ مورد توجه قرار گیرد.

بحث حمایت از استادان و نخبگان و توجه به مسائل رفاهی آنها از چند ماه پیش در شورای انقلاب فرهنگی آغاز شد و پیشنهادهایی در زمینه افزایش حقوق، حذف سقف پرداخت، تامین مسکن اعضای هیات علمی، بورسیه و فرصت های مطالعاتی برای استادان و تجهیز آزمایشگاه ها به ویژه برای رشته های علوم پایه مطرح شده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به پیگیری برنامه تعالی، عدالت و بهره وری در آموزش افزود:

کیفیت و آموزش پزشکی در ایران مورد تایید فدراسیون جهانی آموزش پزشکی است و این افتخار به خاطر این است که آموزش در حوزه نظام سلامت در عرصه است.

وی از دریافت مجوز برای جذب هزار عضو هیات علمی در وزارت بهداشت خبر داد و افزود:

درصدد هستیم تا چند ماه آینده موافقت جذب سه هزار عضو هیات علمی دیگر را بگیریم تا کمبود اعضای هیات علمی در دانشگاه های علوم پزشکی برطرف شود.

دکتر ابوالفضل باقری همچنین اظهار داشت:

از دیگر اقدامات در راستای خدمت رسانی به مردم، توسعه رشته هاست که باید مورد بازبینی قرار گیرد و تقویت رشته ها بر اساس سند متوازن، انجام شود.

وی با اشاره به بازنگری آیین نامه جذب و ارتقای اعضای هیات علمی گفت:

 نقش ارتقای افراد در راستای ارتقای دانشگاه و توسعه نوآوری و فناوری باید مورد توجه قرار گیرد.

باقری فرد همچنین به پذیرش 4000 دانشجو در نوبت اول آزمون دستیاری امسال اشاره کرد و آن را در تاریخ وزارت بهداشت بی سابقه دانست و گفت:

افزایش ظرفیت رشته های پزشکی و دندانپزشکی نیازمند تکمیل زیرساخت هاست.

منبع: mehrnews.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا