تبلیغاتمطالب آموزشی

6 نکته برای تبلیغات پزشکی در اینستاگرام

آیا به این فکر کرده اید که چگونه مطب پزشکی خود را در اینستاگرام تبلیغ کنید؟ اگر قبلاً این کار را انجام نداده اید، مطمئناً تبلیغ اینستاگرام ارزش در نظر گرفتن را دارد. بازاریابی شبکه های اجتماعی برای پزشکان یک ایده عالی است. تبلیغات پزشکی در اینستاگرام بسیار منطقی است زیرا می‌توانید از این طریق بیماران جدیدی را به کلینیک یا مطب خود بکشانید.

در اینجا چند نکته وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند بهترین بازگشت سرمایه در بازاریابی پزشکی (ROI) ممکن را از کمپین تبلیغات پزشکی در اینستاگرام دریافت کنید.

چرا تبلیغات پزشکی در اینستاگرام یک استراتژی مفید است؟

اخیراً بیشتر شنیده ایم که رهبران بازاریابی پزشکی در مورد بازاریابی اینستاگرام صحبت می‌کنند. ممکن است فعالین حوزه مراقبت های بهداشتی در گذشته در اتخاذ تکنیک های بازاریابی و تبلیغات رسانه های اجتماعی کند بوده باشند، اما متخصصان مراقبت های بهداشتی امروزی آماده کاوش در پلتفرم های جدید هستند.

بسیاری از مردم بر این باورند که نسل زد و نوجوانان بسیار فعال تر از سایر گروه ها در پلتفرم رسانه های اجتماعی فعال هستند. اما آمار ممکن است شما را شگفت زده کند:

  • به همان اندازه افراد 25 تا 34 ساله از اینستاگرام (32 درصد از کاربران) به اندازه افراد 18 تا 25 ساله (32 درصد از کاربران) استفاده می‌کنند.
  • نوجوانان تنها 7 درصد از کاربران اینستاگرام را تشکیل می دهند.
  • 15 درصد از کاربران اینستاگرام 35 تا 44 سال سن دارند (این تعداد 131 میلیون نفر است).

اینها تصمیم گیرندگان کلیدی خدمات درمانی برای خود و خانواده هایشان هستند و دستیابی به این اطلاعات جمعیتی از طریق بازاریابی هدفمند در اینستاگرام برای پزشکان امکان پذیر است. در ادامه به چند نکته برای موفقیت تبلیغات پزشکی در اینستاگرام می‌پردازیم.

کپشن را کوتاه بنویسید

اولین چیزی که باید برای تبلیغات پزشکی در اینستاگرام به آن دقت کنید این است که بیش از اندازه متن و محتوای پزشکی ننویسید. اینستاگرام یک رسانه بصری است و اکثر مردم فقط به تصویر شما نگاه می‌کنند و نه به کپشن زیر آن. شما می توانید تا 2200 کاراکتر برای اکثر تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید، اما توصیه می‌شود کپشن خود را به 125 کاراکتر محدود کنید. (به هر حال احتمالاً علاقه خوانندگان را خیلی قبل از 2200 کاراکتر از دست خواهید داد.) افزودن متن به خود تصویر توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند، اما متن نباید بیش از 20 درصد از تصویر را اشغال کند.

جذابیت بصری ایجاد کنید

از دیگر نکات  تبلیغات پزشکی در اینستاگرام جذابیت بصری است یا اینکه به عبارتی چشم فالورهای خود را بگیرید. شما با صدها پست بصری دیگر رقابت خواهید کرد، بنابراین تصاویر شما باید از نظر بصری جالب و با کیفیت باشند. اگر بیش از یک تصویر عالی برای تبلیغ خود دارید، حتی بهتر است. آنها را در یک نمایش به صورت کاروسل یا نمایش اسلاید ویدیویی ترکیب کنید. هر چیزی که تصمیم به استفاده از آن دارید، باید به اندازه کافی جالب باشد تا «پیمایش را متوقف کنید» و کاربران را وادار به توقف کرده و به پیام شما نگاه کنند.

تبلیغ طراحی نکنید

ممکن است این توصیه متناقض به نظر برسد، اما تبلیغ رسانه‌های اجتماعی شما یا اگر شبیه تبلیغات نباشد می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد. تبلیغاتی که بیشتر شبیه پست‌های اینستاگرام هستند، نسبت به هر چیزی که آشکارا تبلیغاتی و بیش از حد طراحی شده باشد، درگیری بیشتری برای بینندگان خواهند داشت.

از محتوای ویدیو استفاده کنید

اکثر پست‌های اینستاگرام تصاویر ثابت هستند، اما ویدیو بیشتر برجسته می‌شود و توجه را به خود جلب می‌کند. تبلیغات ویدیویی می‌تواند تا یک دقیقه طول بکشد، اما تبلیغات کوتاه‌تر در واقع می‌توانند موثرتر باشند.  تبلیغات پزشکی در اینستاگرام به صورت ویدیو کمک می‌کند که نام تجاری خود را در اوایل ویدیو درج کنید تا در اسرع وقت آن را در معرض دید بینندگان قرار دهید.

بهترین خدمات خود را نشان دهید

یک استراتژی خوب اینستاگرام برای پزشکان این است که پست های اینستاگرام قبلی خود را بررسی کنند تا ببینند کدام محتوا بهترین تعامل ارگانیک را داشته است. تصویر یا ویدیویی که بیشترین لایک و کامنت را دریافت کرده است را تغییر دهید تا به خودتان رونق داده و بهترین پاسخ ممکن را دریافت کنید.

از دکمه‌های CTA استفاده کنید

تبلیغات پزشکی در اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که یک دکمه کال تو اکشن (CTA) قرار دهید تا افراد بتوانند به تبلیغات شما پاسخ دهند. شما محدود به یک مجموعه از پیش تعریف شده از گزینه های CTA هستید (که می تواند بر اساس نوع تبلیغی که اجرا می‌کنید متفاوت باشد)، اما اگر یکی را پیدا کردید که با هدف تبلیغ شما مطابقت دارد، ادامه دهید و از آن برای دریافت کلیک های بیشتر استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 89 = 93

دکمه بازگشت به بالا