اخبار

کاهش تولید سرم در کشور به دلیل هزینه های بالای تولید 

هنگامی که بدن فاقد ویتامین ها، مواد معدنی، عناصر کمیاب یا اسیدهای آمینه باشد، عملکرد طبیعی آن تحت تاثیر قرار می‌گیرد و فرد نیاز به سرم پیدا می‌کند. سرم درمانی تزریق داخل وریدی مواد مغذی است که سریعتر و موثرتر از درمان های خوراکی بدن را پر می‌کند. دلیل آن این است که آنها مستقیماً از جریان خون به سلول ها منتقل می‌شوند و سلول ها از آنچه نیاز دارند استفاده می‌کنند و آنچه را که نیاز ندارند حذف می‌کنند. با وجود اهمیت این ابزار پزشکی متاسفانه به دلیل هزینه‌های بالای تولید، شاهد کاهش تولید سرم در کشور هستیم.

کمپین تبلیغاتی پزشکی به چه معناست؟

اخیرا محمد دلیرراد معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی درباره کاهش تولید سرم در کشور نیز سخن گفته است:

به دلیل هزینه های بالای تولید سرم در کشور کارخانه ها اقدام به کاهش تولید کرده اند.

محمد دلیرراد ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه کمبود سرم در داروخانه‌ها یک مشکل در سطح کشور است و باید توجه داشت که تولیدات ۶ کارخانه تولید سرم در کشور برای رفع نیازها کافی است، خاطرنشان کرد:

متاسفانه این کارخانه‌ها با اعلام اینکه هزینه‌های تولید سرم در کشور بسیار بالاست اقدام به کاهش سرم تولیدی خود کرده‌اند که همین امر موجب کمبود سُرم در کشور شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی با بیان اینکه با اجرای طرح دارویار در کشور نیز قیمت سرم افزایش چندانی پیدا نکرده است، اظهار داشت:

البته باید توجه داشت که هزینه تزریق سُرم چندین برابر هزینه ویزیت و حتی قیمت خود سُرم است بنابراین برخی پزشکان برای سود بیشتر اقدام به تجویز سُرم برای بیماران می‌کنند.

وی در این نشست با اشاره به اینکه یک میلیون و ۱۰۰ هزار دز سرم تا تیر ماه در استان تزریق شده است، گفت:

در بسیاری موارد، بیماران سفارش تجویز سرم و حتی آنتی بیوتیک به پزشکان می‌دهند.

منبع: mehrnews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 6 = 14

دکمه بازگشت به بالا