مدیریت

الزام داشتن نرم افزار مدیریت مطب

الزام و ضرورت استفاده از نرم افزار مدیریت مطب

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی دنیا به‌سرعت در حال حرکت به سمت دیجیتالی شدن می‌باشد. علم و تکنولوژی در حوزه درمان و سلامت نیز تغییراتی را ایجاد نموده است. یکی از این تغییرات گردآوری و ذخیره اطلاعات با استفاده از نرم‌افزارها می‌باشد. حتماً شما نیز بارها نام نرم‌افزارهای مدیریت مطب را شنیده‌اید. این نرم‌افزارها را می‌توان یکی از تغییرات مهم ناشی از پیشرفت علم درزمینهٔ پزشکی به‌حساب آورد. همان‌طور که می‌دانید در یک مطب پزشکی جمع‌آوری اطلاعات بیماران می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد. چراکه با در اختیار داشتن این اطلاعات شما به‌عنوان یک پزشک قادر خواهید بود که خدمات خود را باکیفیت بسیار بالاتری ارائه کنید. حال درگذشته جمع‌آوری اطلاعات مطب به شیوه سنتی صورت می‌گرفت. به‌عنوان‌مثال منشی پزشک باید ساعت ورود و خروج پرسنل، سوابق پزشکی بیماران، اطلاعات مالی مطب و … را در یک دفتر به ثبت می‌رساند.

حال در دنیای امروزی به‌جای بهره‌گیری از روش‌های سنتی از نرم‌افزار مدیریت مطب به‌منظور ذخیره داده‌ها و اطلاعات مطب استفاده می‌شود. این نرم‌افزارها درواقع برنامه‌هایی هستند که با استفاده از اینترنت فعالیت می‌کنند. نرم افزارهای مدیریت به شما کمک می‌کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن اطلاعات مطب خود را ذخیره نموده و این‌گونه از اتلاف وقت و هزینه‌هایتان جلوگیری می‌کنند. درنتیجه استفاده از این نوع نرم‌افزارها به‌این‌علت ضروری است که می‌توانند با عملکرد صحیح در دستیابی به موفقیت‌های مالی پزشک نیز نقش مهمی داشته باشند.

حال شاید برایتان سوال شود بهترین نرم افزار مدیریت مطب چیست؟ در پاسخ باید بگوییم نرم‌افزارهای مدیریت مراکز پزشکی انواع مختلفی دارند و هر پزشک باید بر اساس نیاز خود یکی از آن‌ها را خریداری کند. به همین دلیل نمی‌توان گفت کدام‌یک از آن‌ها برای مطب شما مناسب است و همه‌چیز بستگی به نیازهایتان خواهد داشت. این مدل نرم‌افزارها گاهی به‌صورت رایگان نیز در اختیارتان قرار داده می‌شوند؛ اما گفتنی است که معمولاً نرم‌افزار مدیریت مطب رایگان می‌تواند از قابلیت‌های ‌کمتری برخوردار باشد.

مهم‌ترین مزایای نرم‌افزار مدیریت مطب چیست؟

نرم افزارهای مدیریت مطب می‌توانند مزایای فراوانی داشته باشند. به همین دلیل است که استفاده از آن‌ها در مطب پزشکان با هر نوع تخصصی الزامی بوده و بسیار اهمیت دارد. در زیر به چند مورد از مهم‌ترین مزایای استفاده از این نوع نرم‌افزار اشاره نموده‌ایم:

مهم‌ترین مزایای نرم‌افزار مدیریت مطب چیست؟

 

  • حافظه بالا

نرم‌افزارهای مدیریت حافظه بالایی دارند. به همین دلیل به‌راحتی می‌توانید از آن‌ها در مدت‌زمان طولانی استفاده کنید و حجم انبوهی از داده‌ها و اطلاعات مطب شمارا ذخیره خواهند کرد.

  • امنیت

قطعاً برای هر پزشکی حفاظت از داده‌ها و اطلاعات مطب اهمیت زیادی دارد. چراکه این داده‌ها اطلاعات شخصی بیماران هستند و حفظ نمودن آن‌ها از اصلی‌ترین وظایف یک پزشک مسئولیت‌پذیر به شمار می‌رود. نرم‌افزار مدیریت مطب دارای امنیت بسیار بالایی بوده و معمولاً امکان سرقت اطلاعات از آن‌ها وجود ندارد. به همین علت با خیال راحت می‌توانید هر نوع اطلاعاتی را در آن‌ها ثبت کنید.

  • مقرون‌به‌صرفه بودن

دیگر مزیت نرم افزارهای مدیریت مطب مقرون‌به‌صرفه بودن آن‌ها می‌باشد. این نرم افزارها معمولاً با هزینه بسیار مناسبی برای مطب شما طراحی می‌شوند. به همین دلیل می‌توان ‌گفت هزینه‌ای که برای خرید آن‌ها به شرکت‌های ساخت نرم‌افزار پرداخت می‌کنید، بسیار ناچیز است‌.

  • کاهش هزینه‌ها

شاید اصلی‌ترین و مهم‌ترین فاکتور مثبت نرم افزار مدیریت مطب کاهش هزینه‌ها در مطب باشد. قطعاً صرفه‌جویی در هزینه‌های مطب برای هر پزشکی حائز اهمیت خواهد بود. این مدل نرم‌افزار همه اطلاعات را به‌صورت خودکار ذخیره می‌کنند و دیگر نیاز به استخدام نیروهای انسانی به‌منظور انجام این کار نخواهید داشت. درنتیجه هزینه‌هایتان تا حد زیادی کاهش خواهند یافت. یک نرم‌افزار مدیریت می‌تواند به‌اندازه چند نیرو و پرسنل به شما خدمات ارائه کند.

  • سرعت بالا

فرض کنید شما ثبت اطلاعات را به منشی خود واگذار کرده‌اید. حال منشی شما باید داده و اطلاعات تک‌تک بیماران را ثبت کند و این کار ممکن است بسیار زمان‌بر باشد؛ اما این نرم‌افزار در کمتر از چند ثانیه اطلاعات هر بیمار را به‌طور کامل ثبت می‌کند و در جلوگیری از اتلاف وقت و زمان نیز به شما کمک خواهد کرد.

  • دقیق بودن

دیگر مزیت نرم‌افزار مدیریت مطب دقیق بودن آن می‌باشد. این مدل نرم افزار به‌هیچ‌عنوان دچار اشتباه محاسباتی نمی‌شود و اطلاعات و گزارشات مطب را به دقیق‌ترین شکل ممکن ثبت خواهد کرد. این در حالی است که اگر ثبت اطلاعات بیماران را به پرسنل خود واگذار کنید، احتمال بروز خطای انسانی بسیار بالا است.

  • یادآور خودکار

دیگر مزیت استفاده از این نرم افزارها یادآوری خودکار آن‌ها می‌باشد. با کمک‌ این نرم‌افزارها پیام‌های یادآور برای بیماران ارسال می‌شود. درنتیجه کنسلی و عدم مراجعه بیمار به مطب به دلیل فراموشی تاریخ نوبت به حداقل می‌رسد.

نحوه و شیوه کار نرم افزار مدیریت مطب

نحوه کار نرم افزار های مدیریت مطب بسیار آسان است. در درجه اول وقتی بیماری به مطب شما مراجعه می‌کند منشی باید اطلاعات اولیه او را در نرم‌افزار به ثبت برساند. حال در مراجعات بعدی بیمار، نرم‌افزار اطلاعات او را به‌طور خودکار ثبت می‌کند. این اطلاعات شامل مواردی مثل ساعات و روزهای مراجعه به مطب، هزینه خدمات درمانی، نوع خدمات درمانی دریافت شده، وضعیت جسمانی بیمار و … می‌باشند.

سپس پزشک در حین ویزیت بیمار می‌تواند با سرچ نام او در نرم افزار به‌راحتی به اطلاعاتش دسترسی یابد. درنتیجه با دسترسی به اطلاعات او می‌تواند ویزیت را با سرعت بیشتری انجام دهد و در درمان او نیز موفق‌تر عمل خواهد کرد. نرم‌افزار مدیریت مطب اندروید یا هر نوع دیگری ممکن است شیوه کار متفاوتی با یکدیگر داشته باشند؛ اما کار کردن با آن‌ها به‌هیچ‌عنوان دشوار نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا