سایت و سئو

رفع خطای ایندکس مطالب سایت پزشکی طبق آپدیت جدید گوگل ۲۰۲۲

خطای ایندکس مطالب سایت پزشکی چیست؟

همان‌طور که می‌دانید امروزه هر پزشکی برای حضور گسترده‌تر در فضای مجازی دارای یک سایت می‌باشد. پزشکان هزینه‌های زیادی را برای تبلیغات سایت خود و افزایش ترافیک آن پرداخت می‌کنند. به این دلیل که مهم‌ترین مسئله برای آن‌ها ورود کاربر به سایت از طریق جستجوی گوگل می‌باشد. وقتی یک سایت پزشکی دارای محتوای مناسبی بوده و به الگوریتم‌های گوگل نیز توجه کافی داشته باشد، گوگل صفحات آن را در نتایج جستجوی به نمایش درمی‌آورد؛ یعنی وقتی یک کاربر در گوگل یک کلمه کلیدی خاص را سرچ می‌کند، آدرس سایت موردنظر برایش به نمایش درمی‌آید. حال به این فرایند ایندکس شدن سایت توسط گوگل گفته می‌شود. این فرایند اهمیت بسیار زیادی داشته و می‌تواند در جذب بیمار برای پزشکان بسیار مؤثر باشد. حال خطای ایندکس مطالب سایت پزشکی زمانی را رخ می‌دهد که گوگل مطالب سایت را در نتایج جستجو نشان نمی‌دهد.

وحشتناک است نه؟ هزینه‌های گزافی برای تبلیغات و طراحی سایت پزشکی خود پرداخت کرده باشید، اما گوگل مطالب آن را به کاربران نمایش ندهد! در صورت بروز چنین مشکلی، مطالب سایت نه‌تنها در نتایج اول جستجوی قرار نمی‌گیرند، بلکه حتی در لینک دهم جستجو نیز نمی‌توانید مطالب سایت خود را مشاهده کنید. حال این مسئله می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد؛ اما به‌هرحال مشکلات زیادی ایجاد خواهد نمود‌. چون ایندکس نشدن مانند این می‌ماند که سایت شما در گوگل گم شود و هیچ‌کس نتواند به آن دسترسی داشته باشد.

علت خطای ایندکس مطالب سایت پزشکی و نحوه رفع آن‌ها

علت‌ها و عوامل زیادی وجود دارند که می‌توانند از ایندکس شدن سایت شما توسط گوگل جلوگیری نموده و موجب خطای ایندکس شوند. به همین علت هر سایت پزشکی به علت وجود مشکل خاصی ایندکس نمی‌شود؛ اما نگران نباشید! ایندکس نشدن سایت پزشکی ازجمله مشکلاتی است که اگر به هر دلیلی رخ‌داده باشد، می‌توان آن را برطرف نمود و سایت را دوباره به حالت اول برگرداند. البته باید این کار را طبق آپدیت جدید گوگل ۲۰۲۲ انجام دهید. در زیر علت خطاها و مشکلات مربوط به ایندکس سایت به همراه روش رفع نمودن آن‌ها را نام‌برده‌ایم:

علت خطای ایندکس مطالب سایت پزشکی

 

  • محتوای تکراری

محتوای تکراری یکی از عوامل بروز خطای ایندکس می‌باشد. اگر مطالب چند صفحه از سایت پزشکی شما یکی باشند، خیلی طبیعی است که گوگل آن‌ها را در نتایج جستجو به نمایش درنیاورد. به همین علت باید برای رفع این مشکل محتواهای یونیک و باکیفیت به سایت اضافه کنید.

  • پیدا نکردن سایت توسط گوگل

اگر سایت خود را تازه تأسیس کرده‌اید، یکی از علت‌های خطای ایندکس مطالب سایت پزشکی ممکن است پیدا نشدن آن توسط گوگل باشد. در این صورت سایت با مشکل خاصی روبرو نشده است و کافی است چند روز صبر کنید تا گوگل بتواند آدرس آن را پیدا کند؛ اما اگر بعد از گذشت چند روز هنوز این مشکل وجود داشت، می‌بایست نقشه سایت به‌درستی بارگذاری و معرفی گردد. سپس باید درخواست خزیدن گوگل را ارسال کنید تا سایت شما ایندکس شود.

  • فعال کردن تنظیمات حریم خصوصی

گاهی ممکن است به‌طور اتفاقی تنظیمات حریم خصوصی سایت پزشکی را فعال کرده باشید. در این صورت گوگل هیچ‌کدام از صفحات سایت را ایندکس نخواهد کرد. برای حل این خطا یا مشکل ایندکس می‌بایست، ابتدا به پنل خود وارد شوید. سپس وارد تنظیمات شده و به قسمت نمایش به موتورهای جستجو بروید. اگر در این قسمت تنظیمات حریم خصوصی‌تان روشن و تیک خورده بود، آن را خاموش‌کنید.

  • دریافت بار زیاد از خزنده گوگل

خطای ایندکس مطالب سایت پزشکی یک علت دیگر نیز دارد و آن‌هم اینکه ممکن است سرعت لود شدن صفحات سایت شما در گوگل پایین باشد، در این صورت ایندکس این صفحات ممکن است بار زیادی از خزنده‌های گوگل بگیرد. گوگل چنین صفحاتی را دوست ندارد و محال است آن‌ها را ایندکس کند. در این صورت باید به رفع مشکل کند بودن صفحات سایت بپردازید.

  • استفاده از هاست بی‌کیفیت

اگر هاست وب‌سایت پزشکی شما به‌صورت مکرر قطع گردد، خزندگان گوگل نمی‌توانند به مطالب سایت شما دسترسی پیدا کنند. به همین علت باید هاست خود را تعویض نمایید و از یک سرویس باکیفیت‌تر استفاده نمایید تا این مشکل نیز رفع گردد.

  • پنالتی شدن از طرف گوگل

دیگر علت خطای ایندکس مطالب سایت پزشکی پنالتی شدن از طرف گوگل می‌باشد. اگر برای افزایش رتبه سایت خود اقدامات غیرمجاز مثل سرقت ادبی و کپی از سایت‌های دیگر، انتشار محتوای بی‌کیفیت و … انجام داده باشید، این اتفاق خواهد افتاد؛ یعنی گوگل سایت شمارا از لیست سایت‌هایی که قابل ایندکس هستند خارج می‌کند. درنتیجه سایت شما دیگر ایندکس نخواهد شد که در این صورت می‌توان گفت سایت با مشکل بزرگی مواجه شده است. حال برای رفع این خطا چه کنیم؟ برای اینکه سایت از این حالت خارج شود باید تا یک مدت‌زمان طولانی فعالیت مفید در سایت خود داشته باشید. در این صورت گوگل به‌احتمال‌زیاد مطالب سایت شما را ایندکس خواهد کرد.

رفع خطای ایندکس مطالب سایت پزشکی را به چه کسی بسپاریم؟

هیچ تضمینی وجود ندارد که گوگل مطالب سایت پزشکی شما را ایندکس کند. به بیان ساده‌تر گوگل تنها سایت‌هایی را ایندکس خواهد کرد که محتوای باکیفیت و فعالیت مجاز داشته باشند. حال اگر با خطای ایندکس نشدن سایت پزشکی روبرو شدیم رفع این مشکل را به چه کسی بسپاریم؟ رفع ایندکس نشدن سایت پزشکی امری تخصصی بوده و نیازمند دانش و تجربه کافی در این زمینه می‌باشد. به همین علت می‌بایست این کار را به افراد متخصص و کاردان محول کنید. برای مثال می‌توانید از یک طراح سایت پزشکی حرفه‌ای کمک بگیرید. متخصص موردنظر شما ابتدا علت ایندکس نشدن سایت را ریشه‌یابی و تعیین می‌کند. سپس سعی می‌کند باتجربه و مهارت خود، خطای ایندکس مطالب سایت پزشکی شما را رفع نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 75 = 76

دکمه بازگشت به بالا