مدیریتمطالب آموزشی

راه اندازی مطب پزشکی و ایجاد یک محیط دوستانه برای بیماران

چرا برخی از کلینیک های پزشکی نسبت به سایرین برای بیمار مناسب‌تر هستند و به‌عنوان یک پزشک، چرا باید به آن اهمیت دهید؟ به بیان ساده، کیفیت، رقابت و بقای مطب شما بستگی به نحوه درمان شما و تاثیری که به بیمارانتان می دهید دارد. بیماران امروزی آگاه و باهوش هستند. بسیاری از افراد قبل از انتخاب پزشک به صورت آنلاین تحقیق می‌کنند و نظرات را می‌خوانند. هنگامی که آنها یک مطب را انتخاب می‌کنند، در صورت ناراضی بودن به احتمال زیاد آن را ترک خواهند کرد. در اینجا، ما برخی از چیزهایی را که می‌توانید برای راه اندازی مطب رعایت کنید، بررسی می کنیم.

مشاوره راه اندازی کلینیک

اتاق معاینه

در مطب های پزشکی امروزی، اتاق معاینه به مرکز تعامل با بیماران تبدیل شده است و به دلیل ماهیت کار انجام شده، اندازه آن افزایش یافته است. مهم است که اتاق های امتحان خود را ارزیابی کنید: آیا تمام لوازم مورد نیاز را در دسترس دارید؟ آیا پیشخوان مرتب و تمیز به نظر می رسد؟ کابینت ها و ظروف سازمانی را خریداری کنید و تا حد امکان از پیشخوان خارج شوید.

این واقعیت را در نظر بگیرید که اتاق های معاینه همچنین می‌توانند به عنوان اتاقی برای مراحل دیگر در ویزیت بیماران شما عمل کنند. در هر اتاق معاینه یک کامپیوتر تنظیم کنید، تا دستیاران پزشکی بتوانند قبل از رسیدن شما، اطلاعات حیاتی بیمار را ترسیم کنند و کارهای اداری را به صورت الکترونیکی تکمیل کنند. سپس، پس از اتمام کار، دستیار پزشکی می‌تواند برگردد و قرارهای بعدی یا آزمایش را برنامه‌ریزی کند. از بین بردن نیاز به بازگشت به میز پذیرش برای چک‌اوت، تجربه بیماران شما را بسیار خصوصی‌تر و یکپارچه‌تر می‌کند.

اهمیت اتاق انتظار در راه اندازی مطب

اتاق انتظار شما قرار گرفتن در معرض اولیه بیماران شما با مطب شما است و فرصتی را به شما ارائه می‌دهد تا تأثیر خوبی از خود به جای بگذارید. اگرچه بیماران شما را بر اساس اتاق انتظارتان به عنوان پزشک انتخاب نمی کنند، اما به یاد ماندنی است و بر احساس کلی آنها در مورد هر ویزیت تأثیر می‌گذارد. همه ما می‌دانیم که انتظار بخشی از تجربه یک بیمار است، اما از آنجایی که آنها می‌توانند قبل از ملاقات با پزشک خود مضطرب باشند، ایجاد احساس خوشایند و راحتی برای همه مفید است. بسیاری از بیماران احساس می کنند زمان حضور در اتاق انتظار بدترین بخش رفتن به دکتر است ، اما خبر خوب این است که شما می توانید آن را تغییر دهید.

چند راهکار برای ارتقا کیفیت اتاق انتظار کلینیک یا مطب شما

در اینجا نکاتی وجود دارد که باید برای اتاق انتظار جذابی که سلامت، تندرستی و بهره‌وری را ارتقا می‌دهد هنگام راه اندازی مطب در نظر بگیرید.

چیدمان مبلمان راحت و متفکرانه

صندلی راحت می‌تواند برای بیماران شما مفید باشد، مانند ارائه یک مکان خوب و آرام برای نشستن در صورت انتظار طولانی. عاقلانه است که روی صندلی هایی با طراحی ارگونومیک مناسب برای نیازهای مختلف سرمایه گذاری کنید. می‌توانید مجموعه‌ای از صندلی‌های اتاق انتظار را در اطراف یک میز قهوه‌خوری برای خانواده‌ها، فضایی آرام برای حرفه‌ای‌ها و یک منطقه بازی برای سرگرم کردن بچه‌ها بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران امتحان کنید. صندلی متحرک حس کنترل بیشتری می‌دهد.

سبک، جنس و رنگ مبلمان باید نشان دهنده برند کاری شما باشد . به عنوان مثال، مطب هایی که برای خدمات و تجهیزات پیشرفته شناخته می‌شوند ممکن است مبلمان مدرن با خطوط تمیز را انتخاب کنند، در حالی که رنگ‌های خنثی و مواد طبیعی ممکن است برای اقدامات پزشکی جامع مناسب باشند.

محیطی گرم، دعوت کننده و حرفه ای

تجربه کلی بیماران شما تحت تأثیر عوامل بسیاری قرار خواهد گرفت که آنها در مطب شما در طول قرار ملاقات خود حرکت می‌کنند. اولین عنصر اتاق انتظار خواهد بود بنابراین، مهم است که هنگام راه اندازی مطب آن را گرم و جذاب کنید.

این هدف می‌تواند با تمیزی ظاهر منطقه (و سایر موارد) شروع شود. اگر فضای خود را اجاره می‌کنید و از خدمات نظافتی ارائه شده به اندازه کافی بهره نمی برید، یک خدمه استخدام کنید تا یک یا دو بار در ماه برای نظافت عمیق وارد شوند. همچنین، در نظر بگیرید که چگونه همه چیز به یک برداشت حرفه ای و مطلوب کمک می کند (یا نمی کند). به عنوان مثال، تابلوهای کاغذی را به جلو پنجره یا اتاق های امتحان نچسبانید. این نه تنها می‌تواند شلخته به نظر برسد، بلکه مانند کاغذ دیواری می شود و اگر تعداد آنها زیاد باشد، بیماران از خواندن دست می‌کشند. در عوض، می‌توانید بر پیام‌های مهم در قاب عکس تاکید کنید.

یک چیدمان خوب برنامه ریزی شده، انتخاب رنگ هوشمندانه و رنگ تازه و دمای محیط می تواند به آرامش بیماران مضطرب کمک کند. همچنین، گیاهان کیفیت هوا را بهبود می بخشند، کنتراست را ارائه می دهند و احساس راحتی می دهند. هر مبلمانی که پاره شده یا خراش قابل توجهی دارد را بردارید. هر فرش گیر کرده یا کثیفی را تعویض کنید. یک اتاق انتظار دلپذیر نه تنها اضطراب را کاهش می دهد، بلکه در واقع می تواند باعث شود که انتظار کوتاهتر از آنچه بود احساس شود.

سرگرمی و انتظار فعال

وقتی سرگرم می شویم، به نظر می رسد زمان خیلی سریعتر می گذرد. برای سرگرم کردن بیماران خود در حالی که منتظر هستند، می توانید موارد زیر را هنگام راه اندازی مطب تهیه کنید:

  • سیستم های سرگرمی بهینه شده برای فضا مانند سیستم های فراگیر،
  • تلویزیون هایی با اندازه متناسب با فضای شما و تنظیم شده به کانال های مربوطه،
  • مطالب خواندنی برای بزرگسالان مانند مجلات و روزنامه های فعلی و
  • فعالیت هایی برای بچه ها مانند منطقه بازی و بازی.

زمانی که بیماران درگیر یک فعالیت هستند، یا زمانی که به آنها محیطی برای مولد بودن پیشنهاد می‌شود، زمان انتظار کوتاه‌تر و کمتر استرس‌زا باشد. نمونه هایی از این موارد عبارتند از:

  • دسترسی به وای فای رایگان
  • میزهای انفرادی یا میز کار مشترک و ایستگاه های شارژ
  • آی‌پدها یا تبلت‌ها (برای امنیت متصل شده‌اند) که از قبل با بازی‌ها، مجلات دیجیتال، روزنامه‌ها و برنامه‌های اجتماعی بارگذاری شده‌اند.
  • خدمات اضافی با ارزش افزوده، به عنوان مثال:
    • نمایش فیلم های آموزشی در مورد بیماری ها و درمان های رایج.
    • فروش محصولات خرده فروشی مربوط به ویزیت بیماران. تخصص هایی مانند اپتومتریست ها و متخصصان پوست این کار را انجام می دهند، اما دیگران نیز می توانند خلاق باشند.

تنقلات کوچک

خارج از چارچوب فکر کنید و نوشیدنی‌هایی فراتر از دستگاه‌های فروش استاندارد مانند آب، تنقلات سالم، میوه‌ها، آب‌میوه‌ها، قهوه یا شیرینی‌ها ارائه دهید. یک کافه یا مینی یخچال مجهز، بیماران را تحت تأثیر قرار می‌دهد. می‌توانید از این هم فراتر بروید و وسایل تجملی مانند صندلی ماساژ یا بازی‌های ویدیویی را برای کمک به بیماران در آرامش و گذراندن وقت ارائه دهید.

فضای اضافی

راه اندازی مطب جدید برای یک مطب کوچک، اغلب شامل چند اتاق معاینه، یک اتاق مشاوره و یک ایستگاه پردازش کوچک است. از آنجایی که مانند گذشته نیازی به اتاق‌های نمودار نیست، پزشکان در فضای خود برای مواردی مانند اتاق‌های انتظار متعدد، اتاق‌های مشاوره، و بخش‌های جداگانه چک‌این و چک‌اوت انعطاف‌پذیری بیشتری دارند و اگر واقعاً به دنبال به حداکثر رساندن فضا هستید، یک اتاق یک نفره را برای مشاوره بیمار در نظر بگیرید. این کار فضای بیشتری را برای اتاق‌های معاینه یا اتاق‌های جلسه بیشتر برای کادر پزشکی آزاد می‌کند. راه دیگر برای دستیابی به انعطاف‌پذیری بیشتر در تخصیص فضا این است که بسته به اندازه تمرین و زیرساخت فناوری آن، این واقعیت است که ممکن است به اتاق سرور یا منطقه متمرکز با رایانه‌های رومیزی، چاپگرها و سایر تجهیزات نیاز نداشته باشید.

در راه اندازی مطب با کارکنان خود هماهنگ شوید

تاثیری که کارکنان شما روی بیماران می‌گذارند می‌تواند ماندگار باشد. به نحوه برخورد آنها با بیماران، چه هنگام ورود و چه هنگام خروج از مطب، گوش دهید. مودب هستند؟ آیا آنها واقعاً به آنچه بیماران می‌گویند گوش می‌دهند؟ وقتی با خط اداری تماس می‌گیرید، آیا مسئول پذیرش شما پاسخ مناسبی می‌دهند و نام خود را می‌گویند؟ حتی اگر مطب شما تنها تخصص در این منطقه است، آن را بدیهی نگیرید، اطمینان حاصل کنید که بیماران شما وقتی با مطب شما سروکار دارند احساس احترام می‌کنند. همچنین در نظر داشته باشید که کارکنان شما چقدر حرفه ای به نظر می‌رسند.

اقدامات زیر میتواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند:

  • یک نظرسنجی حقوق و دستمزد انجام دهید و اگر کار شما برای بازار هزینه بسیار کمی دارد، تنظیمات را انجام دهید.
  • روی کار تیمی تمرکز کنید. تحقیقات نشان می دهد که کار تیمی برای رسیدن به یک هدف نتایج شگفت انگیزی دارد. مردم اگر کسی را داشته باشند که با آنها کار می کند بیشتر از اینکه تنها باشند کار می کنند. میل ذاتی به کار تیمی را می توان با شیوه هایی برای بهبود مراقبت، نتایج و در نهایت رضایت بیمار مورد استفاده قرار داد.
  • از کارکنان در مورد فضای دوستدار بیمار و نحوه الگوبرداری و ترویج آن، برگزاری جلسات تیم سازی، درخواست و پاسخگویی به بازخورد، و ارائه آموزش در مورد ارتباطات بیمار و ارزش دیدگاه های بیمار (شاید از طریق جلسات، یادداشت ها، و بازدیدهای شخصی توسط رهبران تمرین که این امر را ترویج می کنند).

اینها فقط برخی از زمینه‌های کلیدی هستند که می‌توانید روی آنها تمرکز کنید و تمرین خود را تقویت کنید تا آن را به بهترین شکل ممکن برای بیمار انجام دهید. به یاد داشته باشید که راه اندازی مطب بیمار پسند به شما کمک می‌کند تا پایگاه وسیعی از بیماران ایجاد کرده و حفظ کنید و در دراز مدت به موفقیت شما کمک می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

51 + = 61

دکمه بازگشت به بالا