مدیریتمطالب آموزشی

آیا باید با بیماران مانند مشتریان رفتار کرد؟ نکاتی برای بهبود تجربه بیمار

به عنوان یک پزشک، هیچ کس به شما پیشنهاد نمی‌کند که مانند یک فروشنده رفتار کنید. اولویت شما ارائه مراقبت شخصی مورد نیاز بیماران است و صرفاً پیشنهاد تغییر روش‌های خود برای همسویی با تاکتیک‌های خدمات مشتری و فروش می‌تواند هم برای شما و هم برای افرادی که به آنها کمک می‌کنید توهین‌آمیز باشد. با این حال، بسیاری از بهترین استراتژی‌ها برای غلبه بر چالش‌های رضایت بیمار و بهبود تجربه بیمار با استراتژی‌هایی که کسب و کارها برای تقویت وفاداری مشتری استفاده می‌کنند، همسو هستند. چگونه می‌توانید اجرای این مفاهیم را بدون کاهش ارزش مراقبت خود شروع کنید؟

پکیج آموزشی ارتباط با بیمار

ایجاد ارتباط برای بهبود تجربه بیمار

یک فروشنده عالی می‌داند که خریداران ترجیح می‌دهند با افرادی که دوست دارند تجارت کنند و حتی بیشتر از آن زمانی که این شخصی است که می‌تواند با او ارتباط برقرار کند. با تلاش برای شناخت آینده‌هایشان و نشان دادن علاقه به زندگی‌شان، می‌توانند احترام بیشتری کسب کنند.

به عنوان یک پزشک، زمانی که شما یک برنامه کامل دارید و سایر بیماران منتظر توجه شما هستند، صحبت کردن می‌تواند برایتان پوچ به نظر برسد. اما ممکن است تعجب کنید که پرسیدن در مورد فرزندان، شغل یا سرگرمی های یک بیمار تا چه حد می‌تواند برای جلب اعتماد آنها و بهبود تجربه بیمار مهم باشد.

سوالات زیادی بپرسید

خواه بیمار امیدوار به وضوح در مورد یک بیماری باشد، یا مشتری که ماشین خود را برای خدمات رها می‌ند، مشتریان به ارائه دهندگانی که سؤال می‌پرسند و به پاسخ های آنها گوش می دهند ایمان بسیار بیشتری دارند.

به عنوان یک پزشک، شما عادت دارید بر اساس مجموعه‌ای از معیارها که معمولاً فهرستی از علائم و همچنین معاینات تشخیصی را شامل می‌شود، تشخیص دهید. اما اگر این فرآیند را بدون بررسی تجربیات آنها تکمیل کنید، بیماران ممکن است احساس کنند که در حال نتیجه گیری سریع هستید و نمی توانید آنها را بشنوید.

حتی اگر از قبل تمام اطلاعات مورد نیاز برای تشخیص بیمار را دارید، باز هم ایده خوبی است که فهرستی از سوالات را بررسی کنید، به بیمار زمان بدهید تا صحبت کند و گوش دادن فعال داشته باشد. داشتن این جزئیات اضافی ممکن است به برنامه مراقبتی شما کمک کند، اما حتی اگر اینطور نباشد، ایجاد احساس شنیدن در بیماران باعث می‌شود که تشخیص شما بیشتر شود.

رویکرد خود را برای هر بیمار تنظیم کنید

اگرچه یک مشاور املاک ممکن است همان آپارتمان را به یک فرد حرفه ای مجرد 30 ساله و یک زوج بازنشسته 75 ساله نشان دهد، اما احتمالاً عامل به ویژگی های بسیار متفاوتی اشاره می‌کند. آنها می دانند که این خریداران احتمالاً نیازها و علایق بسیار متفاوتی دارند.

همین امر در مورد نحوه برخورد شما با بیماران نیز صادق است. اگرچه ممکن است دو نفر تشخیص یکسانی داشته باشند، روشی که شما به آن رسیدگی می‌کنید و برنامه مراقبتی که ارائه می‌دهید باید متناسب با سبک زندگی، رفتار و شخصیت آنها باشد.

بیماران نسل Z و نکاتی برای جذب آنها که پزشکان می‌توانند در نظر بگیرند

برای مثال، در حالی که برخی از بیماران ممکن است از شما بخواهند که صریح و مختصر باشید، برخی دیگر ممکن است تجربه مشارکتی تری را ترجیح دهند. این مفهوم را می‌توان حتی برای چیزهای معمولی مانند سوزن چوبی نیز به کار برد. برخی از بیماران ممکن است به سوزن‌ها اهمیتی ندهند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می‌دهند از یک راه حل موضعی آرامش بیمار برای کمک به مدیریت درد ناشی از آنها استفاده کنید.

وضعیت بیمار را پیگیری کنید

هنگامی که یک مشتری خریدی انجام می‌دهد (مخصوصاً اگر خرید بزرگی باشد)، برند اغلب پیگیری می کند تا مطمئن شود که از سرمایه گذاری خود راضی است. به این ترتیب، اگر کسی ناراضی باشد، آن کسب و کار می‌تواند جبران کند و احتمال این که رضایت مشتری را افزایش دهد بیشتر است.

ارتباط با بیمار (PRM) چیست؟

به عنوان یک پزشک، پیگیری های شما باید به همان اندازه که اطمینان حاصل کنید که بیمار به برنامه مراقبتی خود متعهد است، به اندازه ارزیابی رضایت بیمار باشد. بسیار مهم است که مرتباً بازخورد بخواهید. این به شما این فرصت را می‌دهد تا هر گونه نگرانی یا ناامیدی را قبل از اینکه تصمیم بگیرند برنامه مراقبت را نادیده بگیرند، یک بررسی آنلاین بگذارند یا به ارائه دهنده دیگری تغییر دهند، حل کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به نکاتی برای بهبود تجربه بیمار پرداختیم. به عنوان یک متخصص مراقبت های بهداشتی، می‌دانید که عبارت همیشه حق با مشتری است در مورد حرفه شما صدق نمی‌کند. شما حق دارید که درمان وضعیت یک فرد را بر کسب نظرات بیماران در اولویت قرار دهید. با این حال، برای حفظ عملکرد خود و تقویت روابط سازنده تر با بیماران، مهم است که تجربه بیمار را نیز در نظر بگیرید. با استفاده از این رویکردهای خدمات مشتری، می‌توانید به بهبود رضایت بیمار کمک کنید و شاید حتی عملکرد خود را توسعه دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا