بازاریابیمطالب آموزشی

بیماران نسل Z و نکاتی برای جذب آنها که پزشکان می‌توانند در نظر بگیرند

بر کسی پوشیده نیست که همه نسل ها شبیه به هم نیستند، مخصوصاً وقتی صحبت از بخش پزشکی و مراقبت های بهداشتی باشد. نسل زد یعنی جوانانی که در سال 1996 یا پس از آن متولد شده اند، انتظارات خاصی از پزشکان و ارائه دهندگان خدمات درمانی خود دارند. این جوانان، که مسن‌ترین آنها در حال حاضر 23 سال دارد، از نسل‌های قبلی از نظر نژادی و قومی متنوع‌تر، تحصیل‌کرده‌تر، آگاه‌تر از سیاست و آگاه‌تر از فناوری هستند. در این مقاله چند فاکتور خاص برای پزشکانی که مایل به جذب بیماران نسل Z هستند و بازاریابی پزشکی این نسل ارائه شده است.

بیماران نسل Z یا بومی های دیجیتال که با تکنولوژی بزرگ شده‌اند

Gen Z یا نسل زد بیشتر به افرادی اشاره دارد که بین اواسط دهه 1990 و اواسط دهه 2000 متولد شده اند. جای تعجب نیست که بیماران نسل Z یا Gen Z با فناوری بسیار راحت هستند. آنها اولین نسلی هستند که اساساً با اینترنت و تلفن های هوشمند متولد شدند. به همین دلیل، بر اساس بررسی بیمارستان بکر (Becker’s Hospital Review)، آنها بیشترین جمعیت بیمار را برای انتخاب مراقبت های بهداشتی مجازی دارند. یک نظرسنجی نیز اخیرا نشان داد که 41٪ از Gen Z، پزشکی از راه دور را به تجربیات حضوری ترجیح می‌دهند، در مقایسه با 33٪ از نسل هزاره و 9٪ از نسل بیبی بومر.

نسل زد کسانی هستند که با تکنولوژی بزرگ شده و از پزشکان خود نیز انتظار دارند که از تکنولوژی روز استفاده کنند. 41 درصد از بیبی بومر خدمات درمانی آنلاین را به تجربیات حضوری بیمار ترجیح می‌دهند. بیماران Gen Z همچنین می‌خواهند که فناوری بیشتری در تجربه بیمار ادغام شود.

شما می‌توانید برای جذب بیماران نسل Z از ابزارهای دیجیتالی مانند ویدیوهای آموزش بیمار در اتاق انتظار مطب خود استفاده کنید.

راحتی و آموزش بیماران نسل Z

بیماران Gen Z انتظار دارند اطلاعات و خدمات به صورت درخواستی و در قالب های مختلف در دسترس آنها باشد. راحتی برای این نسل جدید بسیار مهم است، به طوری که آنها اغلب مایلند از رابطه رو در رو با ارائه دهنده خدمات مراقبت های بهداشتی خود چشم پوشی کنند. برای جذب  بیماران نسل Z پزشکان می‌توانند از حضور این افراد در رسانه‌های اجتماعی سود ببرند و با استفاده از شبکه‌های اجتماعی در حوزه پزشکی به آموزش آنها بپردازند یا قرارملاقات آنلاین و یادآوری ویزیت آنلاین را به آنها ارائه دهند.

با این حال در حالی که بیماران Gen Z به راحتی اهمیت می‌دهند، آنها همچنین می‌خواهند با پزشکان مورد اعتماد ملاقات داشته باشند. این بیماران جوان قبل از مراجعه به یک پزشک تحقیقات خود را انجام می‌دهند و با اطلاعات و سؤالات زیادی به پزشکان خود مراجعه می‌کنند.

نسل Z و رابطه پزشک و بیمار

افراد Gen Z اغلب به عنوان بومیان دنیای دیجیتال نامیده می‌شوند. آنها به سختی دنیایی را بدون گوگل به یاد می آورند. در حالی که نسل‌های مسن‌تر احتمال بیشتری دارد که به پزشک خود پایبند باشند و از پزشک خود مشاوره بگیرند، نسل‌های جوان بیشتر احتمال دارد ابتدا سوالات پزشکی خود را در گوگل جستجو کنند. همانطور که محبوبیت تکنولوژی همچنان در حال افزایش است، نسل های جوان به طور فزاینده ای بر سلامت و تندرستی تمرکز می‌کنند.

ارتباط با بیمار (PRM) چیست؟

طبق گفته پزشکان، افراد نسل هزاره عمولاً قبل از صحبت با پزشک با دوستان در جوامع آنلاین با پزشک خود تماس می‌گیرند تا در مورد یک وضعیت سلامتی خاص سؤال کنند. یا این حال اینترنت اولین منبع برای بیماران نسل زد و قبل از رابطه پزشک و بیمار است.

برای پزشکانی که به اعضای نسل Z خدمت می‌کنند، چالش رابطه پزشک و بیمار این است که مطمئن شوند اطلاعات پزشکی که خارج از ویزیت پزشک دریافت می‌کنند دقیق است. شیوع اطلاعات پزشکی نادرست آنلاین به این معنی است که بیماران به منبعی نیاز دارند که بتوانند به آنها اعتماد کنند.

چگونه بازاریابان پزشکی می‌توانند بیماران نسل Z را جذب کنند

مکالمات آنلاین و تعامل با برندها به شدت بر تصمیمات بیماران نسل Z تأثیر می‌گذارد بنابراین برقراری ارتباط با نسل Z در دستگاه تلفن همراه آنها به صورت گفتگوی دو طرفه، بررسی آنلاین نظرات و پاسخ‌ها، یک تمرین حیاتی برای اعتمادسازی در مراقبت‌های بهداشتی و بازاریابی پزشکی نسل زد است. همچنین ایجاد یک استراتژی پیام‌رسانی مبتنی بر ارزش در ارتباطات بازاریابی شما و گسترش آن به فرهنگ محل کار شما باعث ایجاد ارتباطات معنی‌دار با نسل Z می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 × = 70

دکمه بازگشت به بالا