سایت و سئومطالب آموزشی

چند روش برای کاهش نرخ پرش در سایت پزشکی

هنگامی که برای افزایش عملکرد جستجوی وب سایت پزشکی خود تلاش می‌کنید، یکی از کارهایی که باید انجام دهید کاهش نرخ پرش بالا (Bounce Rate) است. نرخ پرش درصد تمام بازدیدکنندگان است که بدون هیچ کلیکی به صفحات دیگر وب سایت شما وارد و خارج می‌شوند. به عبارت دیگر، نرخ پرش بالا نشان دهنده این است که چیزی در  استراتژی بازاریابی پزشکی شما اشتباه است که یا بازدیدکنندگان مناسبی را جذب نمی‌کنید یا بازدیدکنندگان تجربه کاربری کارآمدی کسب نمی‌کنند.

دلایل کاهش نرخ پرش در سایت پزشکی

هنگامی که متوجه نرخ پرش قابل توجهی در صفحات فرود خود می‌شوید، هشداری است که شما نیاز به طراحی سایت پزشکی مجدد دارید. نرخ پرش بالا می‌تواند به این معنی باشد که صفحه فرود جذاب و منظمی ندارید. در اینجا چند روش اثبات شده برای کاهش نرخ پرش و بهبود تبدیل برای وب سایت شما آورده شده است:

محتوای خود را بهبود بخشید

یکی از دلایلی که ممکن است مخاطبان هدف شما وب سایت شما را ترک کنند، کمبود محتوای پزشکی تازه است. تجربه کاربری زمانی شروع می‌شود که محتوای شما منحصر به فرد و مفید باشد. در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که به شما کمک می کند محتوای خود را اصلاح کنید و آن را خواناتر کنید:

  • از عناوین فرعی برای واضح تر کردن اطلاعات استفاده کنید.
  • در صورت لزوم از گرافیک، نمودار و تصاویر متخصصان صنعت استفاده کنید.
  • سوالات زیادی در محتوای خود بپرسید تا بازدیدکنندگان را تشویق کنید که به جای خواندن صرف شرکت کنند.

اجتناب از تبلیغات پاپ آپ

بیشتر بازدیدکنندگان هنوز از پنجره های بازشو متنفرند. در بین صاحبان وب سایت و بازاریابان، این موضوع مورد بحث است: استفاده از پاپ آپ ها یا اجتناب از آنها. سعی کنید از پاپ آپ ها استفاده نکنید زیرا بازدیدکنندگان را آزار می‌دهند و منجر به نرخ پرش (Bounce Rate) بالاتر می‌شوند. برخی از کارشناسان بر این باورند که پاپ آپ ها کار می‌کنند زیرا می‌توانند لیست ایمیل شما را به سرعت رشد دهند.

ایجاد CTA های قانع کننده

بر اساس یک مطالعه، تقریباً 47 درصد از وب سایت ها دارای یک دکمه فراخوان برای اقدام (CTA) واضح هستند که دیدن آن از کاربران سه ثانیه یا کمتر طول می‌کشد. آیا وب سایت شما یکی از آنهاست؟ بعد از اینکه بازدیدکنندگان را با تیتر جذاب خود جذب کردید و آنها را با محتوای جذاب جذب کردید، آنها را با یک CTA ضعیف از دست ندهید.

کاهش نرخ پرش(bounce rate) سایت

هنگام بهینه سازی CTA، هر عنصر مهم است. حتی یک تغییر کوچک می‌تواند تاثیر قابل توجهی داشته باشد. این می‌تواند کاربران را جذب کند و آنها را به یک صفحه منبع در وب سایت شما هدایت کند و در نتیجه نرخ پرش را کاهش دهد.

برای کاهش نرخ پرش تکنیک داستان سرایی خود را بهبود بخشید

داستان سرایی ذهن مخاطب هدف شما را مجذوب خود می‌کند. با این حال، شما باید از آن به طور موثر استفاده کنید. به یاد داشته باشید، بیماران بالقوه شما برای شناسایی و پاسخگویی به داستان های خوب طراحی شده اند. داستان سرایی می‌تواند برند شما را زنده کند. برای اینکه این اتفاق بیفتد، باید تشخیص دهید که مردم چگونه محتوا را می‌خوانند.

از طریق وبلاگ نویسی محتوای تازه را به طور مداوم ارائه دهید

تازه و مرتبط نگه داشتن وبلاگ های شما همیشه باعث افزایش بازگشت سرمایه می‌شود. شیوه‌هایی که وبلاگ‌های خود را با محتوای جدید به‌روز می‌کنند، به‌طور منظم، بیشتر از کسانی که این کار را نمی‌کنند، سرنخ بیشتری ایجاد می‌کنند. با این حال، تمایز محتوای قدرتمند از محتوای مفید بسیار مهم است. محتوای قدرتمند ممکن است بیشتر برای خوانندگان شما جذاب باشد، اما ممکن است مشکلات آنها را حل نکند.

کلمات کلیدی با ارزش و مرتبط را انتخاب کنید

کلمات کلیدی می‌توانند ابتکارات بازاریابی محتوای شما را ایجاد یا شکست دهند. اگر می‌خواهید عملکرد جستجوی وب‌سایت خود را بهبود ببخشید، کلمات کلیدی با ارزش را هدف قرار دهید، زیرا این همان جایی است که ترافیک با ارزش بالا است. طبق یک مطالعه، یک کلمه کلیدی با ارزش بالا در تقاطع معیارهای زیر قرار دارد:

  •  ارزش ترافیک
  • ارزش تبدیل
  • ارزش برند

کلمات کلیدی با ارزش بالا تاثیرگذار هستند. آنها نه تنها ترافیک وب سایت، تعامل بیمار و نرخ تبدیل شما را بهبود می‌بخشند، بلکه اعتبار و شهرت آنلاین شما را نیز ایجاد می‌کنند.

بازدیدکنندگان مناسب را هدف قرار دهید

نرخ پرش بالاتر زمانی اتفاق می‌افتد که از ابتدا بازدیدکننده اشتباهی را دریافت کنید. این یک مشکل هدف گذاری است. اگر استراتژی بازاریابی محتوای شما باعث جذب بازدیدکنندگان مناسب و افزایش درآمد نمی شود، زمان بهبود فرا رسیده است. هیچ چیز تأثیرگذارتر از انتشار محتوای سفارشی مرتبط با بازار شما، با استفاده از استراتژی محتوایی که هر مرحله از چرخه خرید را در نظر می‌گیرد، وجود ندارد.

سخن پایانی

در این مقاله چندین روش برای کاهش نرخ پرش و افزایش نرخ تبدیل را شرح داده ایم. با این حال، بدون محتوای باکیفیت، حتی اگر موفق شوید نرخ پرش خود را به نصف کاهش دهید، خطر افزایش مجدد آن زیاد است. به یاد داشته باشید که بازدیدکنندگان وب سایت شما به دنبال راه حل ها و نتایج هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 × = 42

دکمه بازگشت به بالا