بازاریابی

آموزش پرسنل کلینیک در رفتار با مراجعه کننده

آموزش پرسنل کلینیک به چه معناست؟

تا سال های اخیر بحث اصلی در دنیای تجارت و اقتصاد این بود که چگونه یک مشتری جدید پیدا و آن را جذب کنیم. اما رفته رفته با گسترده شدن مفهوم تجارت و بزرگ شدن برندها و با جذب حداکثری مخاطب ها این مبحث ایجاد شد که چگونه از مشتری خودمان مراقبت کنیم و نگذاریم برندهای رقیب مخاطب و مشتری را از ما بدزدند. از این رو بازاریابی و مسئله برندینگ به سمتی پیش رفت که امروز حفظ مشتری از جذب مشتری مهم تر است. همین مسئله مفهوم آموزش پرسنل را در دنیای اقتصاد ایجاد کرده است.

اگر دقت کرده باشید می توانید تاثیر این نوع تبلیغات را در رفتار اطرافیان خودمان به واسطه تعصب آن ها ببینیم. یکی از اساسی ترین و مهمترین علت های حفظ مشتری و مخاطب در هر کسب وکاری برخورد حرفه ای و درست پرسنل آن کسب و کار با مشتری می باشد. این برخورد به قدری مهم است که می تواند تعیین کننده ادامه رابطه فرد با کسب و کار باشد.

آموزش پرسنل کلینیک و اهمیت آن در حوزه درمان

مسئله آموزش پرسنل در حوزه درمان از دید اقتصاد نسبت به سایر کسب و کارها به چند دلیل اهمیت دو چندان دارد:

  1. بیمار شرایط روحی مناسبی ندارد و درست مانند یک شیشه ترک خورده است. از این رو کوچکترین تندی یا بداخلاقی یا هر رفتار دیگری که بیمار را اذیت کند می‌تواند به سرعت باعث قطع رابطه ایجاد شده شود.
  2. از آن جایی که بیمار دچار روحیه ضعیفی است در صورتی که به هر دلیل از پرسنل ناراضی باشد به علت تاثیر پذیری بالا به شکل عمده‌ای علیه کلینیک تبلیغات پزشکی سو انجام می‌دهد و دیگران را از رفتار و اخلاق پرسنل می‌ترساند. این اتفاق را به وضوح در اطرافیان خودمان دیده و شنیده‌ایم.
  3. در صورتی که یک بیمار با رفتار درست و حرفه‌ای پرسنل مواجه شود به دلیل نیاز روحی که دارد ارتباط قلبی سریع تری برقرار می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود که حس اعتماد دوچندان شود و در صورت بروز مشکل برای بیمار در آینده اولین انتخاب همین کلینیک باشد.

به طور کلی می‌توان گفت آموزش پرسنل به معنی سرمایه گذاری در جذب بیمار و مخاطب برای کلینیک می‌باشد. این سرمایه گذاری اگر درست و حرفه‌ای صورت بگیرد نتیجه‌ای حیرت انگیز در پی خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا