اخبار

موفقیت یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی در ساخت دستگاه کاتتر انتقال جنین

انتقال جنین یک روش سریع و ساده بدون هیچ ناراحتی برای بیمار است، اما همچنین یکی از مهم ترین مراحل برای اطمینان از نتیجه مورد انتظار پس از تمام تلاش های انجام شده برای بارداری است و توسط کاتتر انجام می‌شود. در دنیای تجهیزات پزشکی به وسایل انتقال‌دهنده به داخل یا خارج از بدن کاتتر می‌گویند. یک شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد دانشگاه علم و صنعت ایران کاتتر انتقال جنین طراحی و ساخته است که پیش از این، از سه کشور آلمان، فرانسه و آمریکا تأمین می‌شد. گفتنی است که قیمت تمام‌شده این محصول داخلی نصف نمونه‌های خارجی است.

پکیج آموزشی ارتباط با بیمار

ساخت چنین دستگاهی نیازمند دانش فنی و فناوری بسیار بالا است. این شرکت درصدد طراحی و تولید تمامی نیازهای تجهیزات مصرفی اتاق جراحی در زمینه ناباروری است. قیمت جهانی این تجهیز 18 تا 20 یورو است و نیاز کشور نیز 100 هزار عدد در سال است.

محسن خدادادی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد:

به واسطه اینکه این محصول با جنین در ارتباط است و برای انتقال جنین به داخل رحم در روند درمان ناباروری استفاده می‌شود هم به لحاظ ابعادی و هم به لحاظ موضوعات سمیت که برای محصول مطرح است، ویژگی‌هایی است که ساخت این محصول را خاص کرده است.

خدادادی گفت:

نیاز ایران به این تجهیز از سه کشور آلمان، فرانسه و آمریکا تأمین می‌شد. تقریباً بالای 50 درصد مراکز درمان ناباروری، مشتریان ما هستند ضمن آنکه پژوهشگاه رویان، مرکز درمان ناباروری ابن سینا، بیمارستان دکتر شریعتی، مرکز مشتاق اصفهان، بیمارستان رضوی مشهد و بسیاری از مراکز پرمصرف و برند کشور نیز جزو مشتریان ما هستند.

علیرضا نژاد جود، مسئول کنترل کیفیت این شرکت دانش‌بنیان نیز گفت:

برای تولید این محصول بیش از 50 ایستگاه و فرایند کنترل کیفیت در نظر گرفتیم که از ابتدای ورود مواد اولیه به سیستم تا انتهای کار که بسته‌بندی انجام می‌شود با استفاده از روش‌های مختلف و ابزار دقیق، محصول خود را کنترل می‌کنیم.

وی تاکید کرد:

ما توانستیم در حدود 2 میلیون یورو از خروج ارز از کشور جلوگیری کرده و صرفه‌جویی کنیم و قیمت تمام‌شده این محصول نصف نمونه‌های خارجی است.

منبع: tasnimnews.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا