اخبار

افزایش 25 درصدی تعرفه‌ خدمات تشخیصی و درمانی مورد تایید جامعه پزشکی نیست

دکتر ایرج خسرونیا رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با گلایه از این که سطح تورم موجود در جامعه بیش از 50 درصد است از افزایش 25 درصدی  تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی  اظهار نارضایتی کرد و در این باره گفت:

افزایش 25 درصدی تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال جدید مورد تایید جامعه پزشکی نیست.

وی با اشاره به این که از اوایل سال 1401 که تعرفه‌های پزشکی تعیین و ابلاغ شد، قیمت تمام خدمات بخش دولتی و خصوصی بین 50 تا 100 درصد افزایش داشت؛ اظهار کرد:

در حوزه پزشکی نیز قیمت تجهیزات و وسایل مصرفی، اجاره بهای مطب، مالیات، دستمزد پرسنل و … نیز بیش از 50 درصد  افزایش داشت و چطور ممکن است قیمت خدمات پزشکی که به بیماران ارائه می شود تنها 25 درصد برای سال جدید افزایش یابد؟!

او درباره تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی افزود:

همکاران جامعه پزشکی افزایش نرخ خدمات سلمانی، تعمیر وسایل برقی منزل، لوله کشی ساختمان و … را با افزایش نرخ خدمات خود مقایسه نموده و از خانواده خود خجالت می‌کشند و سازمان نظام پزشکی و انجمن های علمی تخصصی رشد ناچیز تعرفه‌های پزشکی را نمی پذیرند.

وی ادامه داد:

بدون شک ، ضرر ِتعرفه‌های ناعادلانه و پایین در درجه اول به مردم بی‌گناهِ رنج کشیده می رسد و سازمان های بیمه گر نیز روز به روز فربه تر شده و از سکوت جامعه پزشکی منتفع می شوند.

الزام حضور پزشک در اینستاگرام

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران دربار خاطرنشان کرد:

امیدوارم گوش شنوایی وجود داشته و مشکلات جامعه پزشکی به ویژه همکاران جوان را در کنند تا دوباره با پدیده خودکشی پزشکان جوان مواجه نباشیم .

منبع: irimc.org

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 18 = 20

دکمه بازگشت به بالا