اخبار

سامانه نوبت دهی بیماران یکپارچه می‌شود

برای مدیریت کلینیک پزشکی و تسریع فرآیند بیمارستان ها بهتر است که کارهای تکراری و وقت گیر را با یک نرم افزار خودکار کنید. برنامه ها و ساعات کاری را تنظیم کنید، کارمندان و بیماران را مدیریت کنید، رزروها و پرداخت های آنلاین را بپذیرید، اطلاعات بیمار را جمع آوری کنید و کل مدیریت مرکز پزشکی را با یک برنامه زمان بندی پزشکی واحد اجرا کنید. یک راه عالی برای خودکارسازی نوبت دهی، استفاده سامانه نوبت دهی بیماران است.

سید رضا مظهری رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، از ایجاد سامانه نوبت دهی بیماران یکپارچه در بیمارستان های دولتی خبر داد.

یکی از چالش‌های بیماران در مراجعه به مراکز درمانی به ویژه بیمارستان‌های شلوغ، گرفتن نوبت است. متأسفانه بعضاً مشاهده می‌شود که یک نفر در نقطه‌ای دور از مرکز استان، تا چند ماه معطل دریافت نوبت می‌شود. سید رضا مظهری از ایجاد سامانه نوبت دهی یکپارچه تا پایان خرداد ۱۴۰۲ خبر داده است.

به گفته وی، با ایجاد این سامانه یکپارچه نوبت دهی الکترونیکی، مشکلات بیماران تا حدود زیادی مرتفع خواهد شد. آن طور که عنوان شده است، تاکنون ۲۰ بیمارستان دولتی به این سامانه متصل شده اند و تا پایان خرداد ۱۴۰۲، تمامی ۶۵۹ بیمارستان دولتی به این سامانه وصل خواهند شد.

مظهری تاکید کرد:

این سامانه دارای درگاه مشترک خواهد بود، اما در پشت سر این درگاه، سامانه‌ها متفاوت خواهند بود.

در حال حاضر، ۱۲ سامانه برای نوبت دهی الکترونیکی بیمارستان‌ها وجود دارد که ۴ سامانه اصلی، به یکدیگر متصل خواهند شد.

رئیس مرکز مدیریت آمار وفناوری اطلاعات وزارت بهداشت، همچنین از ایجاد سامانه گزارش گیری برای رصد نوبت دهی خبر داد و گفت:

یکی از مضرات سامانه‌ها، این است که نمی‌توانیم وظایف آنها را رصد کنیم.

وی افزود:

با سامانه گزارش گیری، ما می‌توانیم بیمارستان‌ها را در انجام وظایفی که بر عهده دارند، رصد کنیم.

منبع: mehrnews.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 23 = 26

دکمه بازگشت به بالا