بازاریابیمطالب آموزشی

بهترین استراتژی های بازاریابی پزشکی در سال 2023

کنار هم قرار دادن استراتژی های نوآورانه بازاریابی پزشکی برای کلینیک های پزشکی می‌تواند یک تلاش دلهره آور و اغلب کاملاً گیج کننده باشد. آخرین کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که در نهایت تصمیم اشتباه بگیرید و زمان، پول و منابع ارزشمندی را بیهوده صرف کنید. در این مقاله فهرستی از 10 استراتژی بازاریابی پزشکی را برای پزشکان تهیه کرده ایم.

1. وب سایت خود را برای تجربه بیمار بهینه کنید

امروزه بیش از هر زمان دیگری، بیماران بالقوه در وب برای پزشکان محلی و خدمات مراقبت های بهداشتی جستجو می‌کنند. بیماران سلامت خود را در دستان خود می گیرند و با انجام این کار بیش از پیش به ایجاد یک رابطه شناخت، دوست داشتن و اعتماد با یک عمل بالقوه قبل از عبور از درها یا رزرو قرار ملاقات اهمیت می‌دهند.

بهبود تجربه بیمار در وب سایت شما به طور قابل توجهی منجر به افزایش مشتریان و حفظ آنها می شود. طراحی وب سایت شما باید دارای ویژگی های سفارشی، سرعت صفحه بالا، سازگار با موبایل و تعاملی باشد.

اطمینان حاصل کنید که طراحی وب سایت شما شامل تصاویر و ساختارهای وب سایت انعطاف پذیر است. وب سایت مطب باید برای همه پلتفرم ها ساخته شود، بنابراین حداکثر تعداد بازدیدکنندگان وب سایت را جذب می کنید و فقط به جستجوهای دسکتاپ محدود نمی‌شوید. سرعت صفحه می تواند دلیل شماره یک برای نرخ پرش بالا برای وب سایت پزشکی شما باشد.

2. در بازاریابی رسانه های اجتماعی برای پزشکان سرمایه گذاری کنید

بازاریابی رسانه های اجتماعی بخشی ضروری از استراتژی های بازاریابی پزشکی عالی است و به شما کمک می کند محتوا را به اشتراک بگذارید و به پایگاه بیمار ایده آل خود برسید. بازاریابی رسانه های اجتماعی برای پزشکان سهم زیادی در افزایش ترافیک به وب سایت پزشکی یا دندانپزشکی شما و رتبه بندی موتورهای جستجو دارد.

رسانه‌های اجتماعی به استراتژی‌های بازاریابی پزشکی کمک می‌کنند تا به مخاطبان گسترده‌ای دست یابند و می‌توانند به عنوان ابزاری حیاتی برای تولید سرنخ مورد استفاده قرار گیرند. از ابزارهای تحلیلی موجود که پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای پیگیری تلاش های خود و اصلاح کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی برای مطب دندانپزشکی خود ارائه می دهند، استفاده کنید.

برای موفقیت در بازاریابی پزشکی برای پزشکان در رسانه های اجتماعی، باید:

  • منسجم و منظم
  • به درستی بهینه شده است
  • در ارتباط بودن
  • ارسال منظم
  • حاوی تصاویر و محتوای منحصر به فرد برای تمرین خود باشید
  • تداوم برند ثابت ایجاد کنید
  • محتوایی را به اشتراک بگذارید که بیماران را به سمت وب سایت شما سوق دهد

3. یک استراتژی بهینه سازی موتور جستجوی محلی ایجاد کنید

بازاریابی پزشکی برای پزشکان محلی شده است. این بدان معناست که شما باید زمان و انرژی خود را برای رتبه بندی وب سایت خود در شعاع 15 تا 20 مایلی در اطراف هر مکان برای تمرین خود صرف کنید. نکته مهم این است که اگر می خواهید برای آن رتبه محلی داشته باشید. برای آن به یک صفحه نیاز دارید.

یکی دیگر از نکات مهم بازاریابی پزشکی برای سئوی محلی این است که مطمئن شوید صفحات جداگانه ای برای هر مکان دارید. اگر یک مطب پزشکی چند مکان هستید، برای هر مکان اختصاصی که دارید یک صفحه فرود ایجاد کنید.

اطمینان حاصل کنید که موارد زیر را در صفحه قرار داده اید:

  • نقشه گوگل برای کسب و کار من
  • نام شهر در تگ عنوان و چندین بار در صفحه
  • ارائه دهندگانی که بیماران را در آن مکان می بینند
  • یک نوشته کوتاه در مورد آن مکان

این نکات سئوی محلی را دنبال کنید، و در مسیر پیشی گرفتن از ارائه دهندگان محلی خود در جستجو خواهید بود، که کلید یک استراتژی بازاریابی پزشکی است.

4. لیست های ارائه دهنده خود را اصلاح کنید

لیست های کسب و کار تاثیر قابل توجهی بر بازاریابی پزشکی و سئو برای پزشکان دارد . فهرست‌های کسب‌وکار شما اطلاعات تماس تجاری هستند که وقتی بیماران شما را به صورت آنلاین جستجو می‌کنند نمایش داده می‌شوند. ادعا، تأیید و بهینه‌سازی فهرست‌های کسب‌وکارتان در همه پلتفرم‌ها حیاتی است. فهرست‌های کسب‌وکار یکسان در همه پلتفرم‌ها به Google اطلاع می‌دهند که اطلاعات نمایش داده‌شده در مورد عمل پزشکی شما دقیق است.

5. یک استراتژی بازاریابی محتوای فعال داشته باشید

بازاریابی پزشکی برای پزشکان متکی به یک استراتژی بازاریابی محتوای مراقبت بهداشتی است. بازاریابی محتوا ترافیک کلی وب سایت شما را افزایش می‌دهد، جستجوی ارگانیک را افزایش می‌دهد، آگاهی از برند را بهبود می‌بخشد و شما را به عنوان یک رهبر فکری در تخصص خود قرار می‌دهد. یک وبلاگ با ساختار خوب و با عملکرد خوب می تواند و باید تا 50 درصد از ترافیک ارگانیک یک وب سایت را ایجاد کند.

6. ایمیل هنوز استراتژی بازاریابی پزشکی قابل دوام است

ایمیل به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی پزشکی شما راهی عالی برای هدف قرار دادن مجدد بیماران یا دستیابی به بیماران جدیدی است که به یک روش یا درمان خاص ابراز علاقه کرده اند. از بازاریابی ایمیلی برای ایجاد نقاط تماس با بازدیدکنندگان وب سایت خود و به اشتراک گذاری تبلیغات جدید، ویژه، پست های وبلاگ و آخرین اخبار تمرینی استفاده کنید. با تشویق بازدیدکنندگان وب سایت برای ثبت نام در خبرنامه، فهرست ایمیل بیماران تمرینی خود را افزایش دهید.

7. بررسی های جدید بیماران را ایجاد کنید

در مورد رتبه بندی جستجوی محلی، نظرات بیماران یکی از 3 عامل اصلی SEO محلی است. مطالعات نشان داده اند که 68 درصد از بیماران بالقوه در مورد عملکرد پزشکی شما نظر می‌دهند و این پزشکان با حداقل 5 بررسی هستند. هنگام انتخاب بین دو ارائه دهنده، یک بیمار 91٪ بیشتر احتمال دارد که ارائه دهنده ای را با بررسی های بالاتر انتخاب کند. وقتی نوبت به استراتژی های بازاریابی پزشکی می رسد، باید در صدر لیست قرار گیرد که نظرات مثبتی برای بیماران ایجاد می‌کند.

8. شروع به ایجاد ویدیو با ارائه دهندگان خود کنید

محتوای ویدیویی ایجاد شده توسط پزشکان شما یکی از قدرتمندترین و جذاب‌ترین راه‌ها برای محتواسازی با بیماران بالقوه است. بازاریابی ویدئویی پزشکی به پزشکان کمک می‌کند تا به بیماران بالقوه دسترسی پیدا کنند و به راحتی خودشان را بازاریابی کنند.

اکنون ویدئو نسبت به هر نوع محتوا، از جمله تصاویر و پست‌های وبلاگ، نرخ تعامل بسیار بالاتری دارد. علاوه بر این، یوتیوب متعلق به گوگل است و دومین موتور جستجوی آنلاین است. راه دیگری برای رشد جستجو در اختیار شما قرار می دهد تا مطب خود را دنبال کنید. ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوای ویدیویی به شما کمک می‌کند، همانطور که پزشک اقدامات شما را تبلیغ می‌کند، به طور خاص در مورد شرایط پزشکی و رویکرد درمانی خود صحبت کنید و قبل از اینکه بیماران بالقوه از درب عبور کنند، یک رابطه شناخت، دوست داشتن و اعتماد با آنها ایجاد کنید.

9. محتوایی ایجاد کنید که به بیماران مربوط می‌شود

به اشتراک گذاری تصاویر با کیفیت بالا قبل و بعد از نتایج واقعی بیمار می تواند یکی از مهم ترین استراتژی های بازاریابی پزشکی باشد، عملی که خدمات زیبایی را ارائه می دهد.

وقتی صحبت از بازاریابی جراحی پلاستیک می‌شود ، عکس‌های قبل و بعد از آن در استراتژی بازاریابی پزشکی شما ضروری است. یک گالری بزرگ قبل و بعد ایجاد کنید که نمونه‌های متعددی از بیماران موفق قبل و بعد را برای روش‌های جراحی مختلف و محدوده‌های سنی نشان می‌دهد. اگر تخصص پزشکی شما مبتنی بر زیبایی نیست، کار با بیماری را در نظر بگیرید که مایل است سفر درمانی خود را به عنوان مطالعه موردی برای مطب شما به اشتراک بگذارد.

10. با تبلیغات گوگل و تبلیغات اجتماعی سرنخ ایجاد کنید

فضای تبلیغات دیجیتال بسیار رقابتی است اما برای هدایت افراد و ایجاد بیماران جدید برای روش‌های درآمد بالا ضروری است. تبلیغات دیجیتال پلتفرم های مختلفی دارد، اما محبوب ترین آنها تبلیغات گوگل است . تبلیغات مبتنی بر جستجو به شما این امکان را می دهد که کلمات کلیدی خاصی را در جستجو هدف قرار دهید و در صورت پیشی گرفتن از رقبا، تبلیغات را به آن افراد در یک منطقه جغرافیایی خاص ارائه دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 1 = 7

دکمه بازگشت به بالا