اخبار

تولید داروهای آنتی بیوتیک ۲ برابر خواهد شد

آنتی بیوتیک ها داروهای قدرتمندی هستند که برای مبارزه با عفونت ها استفاده می‌شوند. در حالی که آنتی بیوتیک ها ممکن است در برابر عفونت های ناشی از باکتری ها (میکروب ها) موثر باشند، اما در برابر ویروس ها موثر نیستند. تولید داروهای آنتی بیوتیک یک رویداد طبیعی است که به لطف پیشرفت های علم اکنون می‌توان آن را در محیط های آزمایشگاهی تکرار و بهبود بخشید. اخیرا محمود بیگلر سرپرست سازمان غذا و داروی کشور خواستار همراهی تولیدکنندگان داروهای آنتی بیوتیک در تأمین نیازهای دارویی کشور شد.

محمود بیگلر، در نشستی که با نمایندگان شرکت‌های تولید آنتی بیوتیک ها، با تاکید بر حمایت سازمان غذا و دارو از تولید داخل و صنعت داروسازی کشور، درباره تولید داروهای آنتی بیوتیک اظهار داشت:

حمایت از تولید همچنان در اولویت سازمان غذا و دارو است.
در این مسیر صنعت نیز باید به تعهدات و مسئولیت خود در تامین داروی مورد نیاز کشور پایبند باشد، و در این صورت می‌توان امیدوار بود که با تعامل مناسب مشکل کمبود دارو به حداقل برسد.

پکیج های رپورتاژ پزشکی

در این جلسه با بررسی مشکلات تولیدکنندگان و به منظور تأمین هر چه سریع‌تر آنتی بیوتیک ها قرار شد که با حمایت سازمان غذا و دارو و به همت تولیدکنندگان با افزایش ظرفیت تولید در سه شیفت و فعالیت در روزهای تعطیل، میزان تولید آنتی بیوتیک ها تا دو برابر افزایش یابد.

منبع: mehrnews.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 3 = 3

دکمه بازگشت به بالا